Havárie je součástí učení ve F1, říká Gutierrez
Mexičan narazil do zdi v závěrečném dni testu nováčků.
Esteban Gutierrez věří, že jeho havárie v závěrečných fázích posledního dne testu nováčků na okruhu Yas Marina v Abú Zabí je součástí učení a získávání zkušeností ve Formuli 1.
Mexičan, který během svých dvou testovacích dnů zapůsobil na tým Sauber, se roztočil ve třetí zatáčce, když se snažil na superměkké sadě pneumatik vylepšit svůj čas. Po relativně lehkém kontaktu si vůz odnesl poškozený ráfek kola.
"To je součást závodění," řekl Gutierrez. "Během těch dvou dnů bylo důležité jet s rezervou, abychom dokončili testovací program, na konci ale přišla možnost zajet rychlé kolo.
Předtím jsem řídil vůz Formule 1 čtyřikrát a nehavaroval jsem, takže všechno je jednou poprvé. K tomu, abyste poznali limity, ale musíte. Bylo to kvůli chybě DRS."
I navzdory havárii Gutierrez dokončil den na šestém místě se ztrátou půl sekundy na Maxe Chiltona na force indii.
Mexičan také věří, že s každým testem se cítí ve voze F1 uvolněněji a nyní se dostává do fáze, kdy jde o malé krůčky vpřed.
"Tlačil jsem, sledoval data a zkoušel dělat nové věci, které jsem chtěl," řekl. "Když mluvíte o těchto drobnostech, tak to není jednoduché, je to jen o vyladění mého jezdeckého stylu a přizpůsobení se Formuli 1
V tuto chvíli vím, že se můžu zlepšit. Když se na tyto dva dny podíváme jako na celek, zatáčku po zatáčce, krok za krokem, mám představu o tom, na čem bych měl do budoucna zapracovat."
Jako jednu z věci, kde by se v budoucnu chtěl zlepšit, přitom vyzdvihl zlepšení stability vozu při průjezdu přes obrubníky.
20letý rodák z Monterrey se ovšem nechce srovnávat s ostatními piloti a ani s dvojicí závodních jezdců Sauberu.
"Časy na kolo nejdou srovnávat," řekl. "Máte jiné nastavení motoru, množství paliva a jinou směs pneumatik.
Stabilita na obrubnících je ale určitě něco, co chci zlepšit: Chci být schopen přes ně stabilněji přejíždět. To je hlavní."