FIA zvažuje úpravu trestů za nebezpečné vypuštění
Pokud chybu udělá tým, neměl by být tvrdě trestán jezdec.
Několika jezdcům se nelíbí, že až příliš doplácejí na chyby mechaniků během zastávek v boxech, hlavně na špatně upevněná kola. Za tyto chyby přichází tradičně trest pro konkrétní monopost, čili stejně pro tým jako i pro jeho jezdce. FIA navíc před touto sezónou zavedla ještě přísnější tresty. To je sice z jednoho úhlu pohledu správné, protože špatně upevněna pneumatika může vážně zranit lidi pohybující se v boxech, nebo se uvolnit až ve vysoké rychlosti a způsobit vážnou, nepředvídatelnou havárii. Na druhé straně se ale jezdcům nelíbí, že kvůli chybě týmu dostanou nejen 5 sekundový trest, který si musí odpykat při návratu do boxů, ale ztratí i 10 míst na startu do dalšího závodu.
"Ty tresty jsou až příliš přísné", myslí si o současných trestech jezdec Sauberu, Esteban Gutiérrez. Na Mexičana čeká trest ztráty 10 míst i na Hockenheimringu, což při letošní výkonnosti Sauberu s vysokou pravděpodobností znamená start z posledního místa a téměř nulové šance na zisk bodů.
"I tak ztratíme čas při návratu do boxů a odpykávání 5 sekundového trestu a pak nás ještě čeká další trest ztráty 10 míst v další velké ceně. Podle mě je to přehnané."
To ještě ale i tak není všechno, protože týmy dostávají za nebezpečné vypuštění monopostu na trať i finanční pokutu.
Nespokojenost se sadou příliš tvrdých trestů již vyjádřilo několik jezdců a FIA je tentokrát vyslechla. V přípravě by měla být úprava sportovních pravidel, podle níž budou za takové incidenty více trestané týmy a omezí se dopad na konkrétního jezdce. Samozřejmě pouze v případě, že se chyby nedopustil sám jezdec.
Již od závodu ve Spa by tak týmy mohly dostávat vyšší finanční tresty a pravděpodobně budou přicházet i o body do poháru konstruktérů.