Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Janišův závod bez odměny

Janišův závod bez odměny

Poškozená karoserie zničila levou zadní pneumatiku.

Jarek Janiš podal v závodu na Oscherslebenu výborný výkon bez chyb a jen špatný odhad soupeře mu zabránil získat výsledek, který by jeho formu potvrdil.

Dopolední zahřívací trénink byl poslední příležitostí pro doladění vozů. Nejrychlejší byl překvapivě Heinz-Harald Frentzen, který se zotavil ze žaludeční infekce, která mu znemožnila nastoupit do kvalifikace. Janiš a tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes potvrdili dobrou formu nejlepším časem mezi loňskými vozy. Zaplněné tribuny viděly za tropického počasí napínavý závod a první triumf DTM šestinásobného vítěze Le Mans Toma Kristensena, který však nezískal snadno. Po startu šel do čela nejrychlejší muž kvalifikace Martin Tomczyk, kterého následovali Kristensen a Gary Paffett. První kolo zastávek v boxech pořadí na čele nezměnilo. Druhá série pitstopů však měla na svědomí prohození prvních dvou míst a Kristensen udržel vedení až do cíle, přestože Tomczyk jel těsně za ním. O třetí místo sváděli tvrdý souboj Paffett a Manuel Reuter, jejich bitvu rozhodlo pár kol před cílem menší vyjetí Paffetta z trati. Reuter tak získal pro Opel první letošní stupně vítězů. Janiš jel v závodu vyrovnaným tempem a měl šanci dojet nejlépe mezi loňskými vozy. Po chybě Markuse Winkelhocka a vyjetí z ideální stopy v první zatáčce na něj zaútočil a byl před ním, když se jeho soupeř pokusil zavřít dveře. Kontakt poškodil karoserii, která následně prořízla pneumatiku.

Jarek Janiš: "Přirozeně jsem zklamán, že závod skončil tímto způsobem, protože jsme byli po celý víkend rychlí a mohli jsme to potvrdit i v závodu. Můj start nebyl perfektní, ale dokázal jsem si polepšit v první zatáčce. Jel jsem hodně ostře a bojoval o nejlepší místo mezi loňskými vozy. Naše druhá zastávka nebyla nejlepší, dokázal jsem však Markuse dotáhnout. V první zatáčce udělal chybu a vyjel na vnějšek. Šel jsem na vnitřní stopu a byl jsem už před ním, když se několikrát dotknul zádi mého vozu. Kontakt poškodil vůz, což vedlo k defektu a to byl konec mého závodu. Nicméně předčasný konec by neměl zakrýt pozitivní víkend. V prakticky všech trénincích jsme byli nejrychlejší z loňských vozů a neměli jsme problémy se spolehlivostí. Horko bylo nepříjemné, ale jsem si jistý, že v Číně to bylo těžší."

Karl Jennings, Janišův inženýr: "Jarek byl rychlý po celý víkend a ani závod nebyl výjimkou. Při druhé zastávce jsme ztratili trochu času a pozici, protože před námi stojící tým Persson povolal svého jezdce ve stejnou chvíli a pro Jarka bylo obtížné najet do správné pozice. Nicméně Jarek dotahoval Winkelhocka a po jeho vyjetí ze stopy zaútočil. Najel do zádi Jarkova vozu a poškozená karoserie zničila levou zadní pneumatiku."