Janišův závod bez odměny
Poškozená karoserie zničila levou zadní pneumatiku.
Jarek Janiš podal v závodu na Oscherslebenu výborný výkon bez chyb a jen špatný odhad soupeře mu zabránil získat výsledek, který by jeho formu potvrdil.
Dopolední zahřívací trénink byl poslední příležitostí pro doladění vozů. Nejrychlejší byl překvapivě Heinz-Harald Frentzen, který se zotavil ze žaludeční infekce, která mu znemožnila nastoupit do kvalifikace. Janiš a tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes potvrdili dobrou formu nejlepším časem mezi loňskými vozy. Zaplněné tribuny viděly za tropického počasí napínavý závod a první triumf DTM šestinásobného vítěze Le Mans Toma Kristensena, který však nezískal snadno. Po startu šel do čela nejrychlejší muž kvalifikace Martin Tomczyk, kterého následovali Kristensen a Gary Paffett. První kolo zastávek v boxech pořadí na čele nezměnilo. Druhá série pitstopů však měla na svědomí prohození prvních dvou míst a Kristensen udržel vedení až do cíle, přestože Tomczyk jel těsně za ním. O třetí místo sváděli tvrdý souboj Paffett a Manuel Reuter, jejich bitvu rozhodlo pár kol před cílem menší vyjetí Paffetta z trati. Reuter tak získal pro Opel první letošní stupně vítězů. Janiš jel v závodu vyrovnaným tempem a měl šanci dojet nejlépe mezi loňskými vozy. Po chybě Markuse Winkelhocka a vyjetí z ideální stopy v první zatáčce na něj zaútočil a byl před ním, když se jeho soupeř pokusil zavřít dveře. Kontakt poškodil karoserii, která následně prořízla pneumatiku.
Jarek Janiš: "Přirozeně jsem zklamán, že závod skončil tímto způsobem, protože jsme byli po celý víkend rychlí a mohli jsme to potvrdit i v závodu. Můj start nebyl perfektní, ale dokázal jsem si polepšit v první zatáčce. Jel jsem hodně ostře a bojoval o nejlepší místo mezi loňskými vozy. Naše druhá zastávka nebyla nejlepší, dokázal jsem však Markuse dotáhnout. V první zatáčce udělal chybu a vyjel na vnějšek. Šel jsem na vnitřní stopu a byl jsem už před ním, když se několikrát dotknul zádi mého vozu. Kontakt poškodil vůz, což vedlo k defektu a to byl konec mého závodu. Nicméně předčasný konec by neměl zakrýt pozitivní víkend. V prakticky všech trénincích jsme byli nejrychlejší z loňských vozů a neměli jsme problémy se spolehlivostí. Horko bylo nepříjemné, ale jsem si jistý, že v Číně to bylo těžší."
Karl Jennings, Janišův inženýr: "Jarek byl rychlý po celý víkend a ani závod nebyl výjimkou. Při druhé zastávce jsme ztratili trochu času a pozici, protože před námi stojící tým Persson povolal svého jezdce ve stejnou chvíli a pro Jarka bylo obtížné najet do správné pozice. Nicméně Jarek dotahoval Winkelhocka a po jeho vyjetí ze stopy zaútočil. Najel do zádi Jarkova vozu a poškozená karoserie zničila levou zadní pneumatiku."