Premiéru na Sepangu ozdobil vítězstvím Razia
GP2, Sepang - hlavní závod
Luiz Razia vyhrál úvodní závod nové sezóny GP2 Series, která vůbec poprvé zavítala na malajský Sepang. Brazilec po startu využil zaváhání z pole position startujícího Davideho Valsecchiho, ujal se vedení a až do cíle si na něj nenechal sáhnout. Valsecchi musel vzít zavděk druhým místem, premiérové pódiové umístění pro sebe a tým Carlin vybojoval třetí Max Chilton.
Klíčový moment závodu přišel hned na startu, když vítěz kvalifikace Valsecchi vyrazil velmi pomalu a propadl se na čtvrté místo. Do čela se dostal Razia před Fabiem Leimerem a Stefanem Colettim.
Valsecchi se však přes Monačana a Švýcara rychle probil na druhé místo a začal stíhat vedoucího Raziu. Jenže ačkoliv se v některých chvílích zdálo, že má Ital navrch, Brazilec si jej nikdy nepustil k tělu na méně než pět sekund.
Razia si tak dojel pro své první vítězství od sprintu v italské Monze v roce 2009, přičemž tým Arden se na první místo dostal poprvé od úvodního závodu sezóny 2010 ve španělské Barceloně.
Valsecchi sice nakonec na Raziu poměrně výrazně nestačil, pohodlně si však dojel pro druhé místo. Daleko za ním se bojovalo o poslední pódiové umístění. V těsném souboji nakonec třetí místo uhájil Max Chilton, čtvrtý skončil Fabio Leimer.
Podobně těsná bitva se odehrávala o páté místo. To si nakonec odvezl Stefano Coletti, který za sebou udržel nováčka Felipeho Nasra a Estebana Gutiérreze. Jeho týmový kolega James Calado skončil osmý, což při otáčení první osmičky pro start druhého závodu znamená, že jezdci Lotusu na roštu zítřejšího sprintu obsadí první řadu.
Bodované pozice však od letošní sezóny v hlavním závodě pokračují až k desátému místu, na body si tak přišli také Giedo van der Garde a Fabrizio Crestani, který hned při premiéře týmu Lazarus, nahrazujícího odchozí Super Novu, dojel v první desítce.
První závod sezóny příliš nevyšel českému jezdci Josefu Královi. Ten sice slibně odstartoval, na konci prvního kola se však propadl až na 21. místo a musel zahájit velkou stíhací jízdu. Tu nakonec dotáhl pouze na čtrnáctou pozici, ze které startoval.
O poznání hůř však dopadl jeho týmový kolega Johnny Cecotto jr., kterému kvůli chybě mechanika hned po vyjetí z boxů upadlo pravé zadní kolo. Tým Addax následně za tento incident dostal pokutu 1 500 eur.
Penalizaci projetím boxovou uličkou si musel odpykat Nigel Melker za to, že jeho mechanici byli na roštu u jeho vozu ještě po zaznění signálu 15 sekund do výjezdu do zaváděcího kola.
Potrestáni byli dodatečně i Stéphane Richelmi a Simon Trummer, kterým bylo za způsobení kolizí k výslednému času přičteno 20 sekund.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
L.Razia | Arden International |
56:00.250
|
2.
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 7.817
|
3.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
+ 27.366
|
4.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 28.291
|
5.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 32.217
|
6.
|
F.Nasr | DAMS |
+ 33.378
|
7.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
+ 33.679
|
8.
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 36.449
|
9.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 41.519
|
10.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
+ 43.240
|
11.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 43.720
|
12.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 53.303
|
13.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1:01.683
|
14.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 1:02.683
|
15.
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 1:09.180
|
16.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 1:10.399
|
17.
|
J.Palmer | iSport International |
+ 1:12.861
|
18.
|
T.Dillmann | Rapax |
+ 1:27.810
|
19.
|
S.Richelmi* | Trident Racing |
+ 1:35.206
|
20.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 1:39.125
|
21.
|
R.Teixeira | Rapax |
+ 1:48.025
|
22.
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 1 kolo
|
23.
|
S.Trummer* | Arden International |
+ 1 kolo
|
|
R.González | Caterham Racing |
+ 17 kol
|
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
+ 23 kol
|
|
J.Lancaster | Ocean Racing Technology |
+ 29 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Davide Valsecchi (DAMS) - 1:49.246
* - penalizován dodatečným přičtením 20 sekund k výslednému času za způsobení kolize
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
L.Razia | Arden International |
25
|
2.
|
D.Valsecchi | DAMS |
24
|
3.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
15
|
4.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
12
|
5.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
10
|
6.
|
F.Nasr | DAMS |
8
|
7.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
6
|
8.
|
J.Calado | Lotus GP |
4
|
9.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
2
|
10.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)