V deštěm přerušeném závodě překvapil vítězstvím Alonso!
Velká cena Malajsie - závod
Fernando Alonso připravil pořádnou vzpruhu týmu Ferrari, když maximálně využil nepříznivých podmínek a v deštěm přerušené Velké ceně Malajsie dokázal vybojovat vítězství. Udržel přitom za sebou i výrazně rychlejšího Sergia Pereze, který v souboji o svůj premiérový triumf chyboval krátce před cílem, i tak si však dojel pro životní druhé místo. Vítěz kvalifikace Lewis Hamilton znovu skončil až třetí.
Už na startovním roštu jezdci stáli na zeleně označených přechodných pneumatikách, které v danou chvíli nejlépe vystihovaly situaci na trati.
Piloti McLarenu po startu udrželi první dvě pozice, za jejich záda se ze šestého místa protlačil Romain Grosjean. Už ve třetí zatáčce se však kolem něj přehnali Mark Webber a Michael Schumacher, jenže o zatáčku dál Schumacher s Grosjeanem lehce kolidovali a na kluzké trati se rychle roztočili do hodin.
Za Hamiltona s Buttonem se dostaly oba red bully pilotované Webberem a Sebastianem Vettelem, na páté místo poskočil Fernando Alonso.
Déšť však velmi brzy zesílil a jezdci se postupně vydali do boxů pro pneumatiky do mokrých podmínek, označované modrou barvou.
Jako první tak už na konci prvního kola učinil Sergio Perez a když se všichni vystřídali u svých mechaniků, dostal se Mexičan na třetí pozici. V šestém kole sice ve dvanácté zatáčce vylétl mimo trať, těsně se však udržel před čtvrtým Webberem.
Krátce poté pak v šestém kole vyjel na trať safety car, neboť se podmínky na trati zhoršily natolik, že již vedení závodu nepovažovalo závodní režim za bezpečný. Situace se přitom zhoršovala i nadále a v devátém kole byly vyvěšeny červené vlajky, které závod téměř na hodinu přerušily.
Pokračovalo se nejprve pět kol za safety carem, než byl závod restartován naostro. Jezdci přitom museli na svých vozech mít mokré pneumatiky, které však velice brzy začali měnit za přechodné.
V boxech však docházelo k řadě těsných situací, neboť se celé pole u svých mechaniků vystřídalo během dvou kol. Závod se v tu chvíli zcela obrátil pro McLaren, Button totiž poškodil přední křídlo o vůz o kolo předjížděného Narajna Kartykejana a propadl se na konec pole. Hamilton musel ve svém stání čekat déle kvůli provozu v uličce před boxy a do čela se tak dostal Fernando Alonso následovaný Sergiem Perezem.
Alonso pak využil volné trati a začal svým soupeřům ujíždět. Perez jej následoval na druhé pozici, třetí jezdil Hamilton.
Perez ale později začal zajíždět lepší časy než vedoucí Alonso a Španěla mílovými kroky stahoval. Jezdci přitom čelili náročné situaci, neboť až příliš dlouho jeli na přechodných pneumatikách. Před přezutím na suché obutí je však držela hrozba blížícího se deště.
Daniel Ricciardo z Toro Rosso však ve 38. kole jako první prolomil ledy a pro hladké pneumatiky zajel, načež výrazně rychlejšími časy povzbudil ke stejnému kroku také ostatní.
Alonso neváhal a už ve čtyřicátém kole zajel do boxů také, Perez zůstal na trati. Mexičan kvůli této strategické chybě na Španěla znovu ztratil, narozdíl od něj však nazul tvrdou směs pneumatik a znovu začal z jeho náskoku rapidně ukrajovat.
Sedm kol před koncem byl Perez Alonsovi v patách a začal si hledat šanci k předjetí. V předposlední zatáčce ale chyboval a vyjel mimo trať, díky čemuž získal Alonso rozhodující náskok a jistotu, se kterou první místo udržel až do cíle.
Po katastrofálním vstupu do sezóny tak dvojnásobný šampion týmu Ferrari dovezl důležité vítězství, kterým výrazně pozdvihl jeho morálku, motivaci i postavení v šampionátu.
Zklamání z nepovedeného boje o první místo krátce nato vystřídala v garáži Sauberu veliká radost, když Perez proťal cílovou pásku na senzačním druhém místě, čímž vybojoval svůj dosud nejlepší výsledek v kariéře.
Lewis Hamilton se stejně jako před týdnem v Austrálii musel po startu z pole position spokojit se třetím místem.
Čtvrtý skončil Mark Webber, který za sebou v závěru udržel pátého Kimiho Räikkönena. Pro skvělé šesté místo si dojel Bruno Senna, který tak po chybě Pastora Maldonada v Melbourne Williamsu dovezl první letošní body. Maldonado i dnes v závěru přišel o body, když jej dvě kola před cílem z desátého místa zradil motor Renault.
Bodovali oba piloti Force Indie, Paul di Resta skončil sedmý, Nico Hülkenberg devátý. Mezi ně se na osmou pozici díky alternativní strategii probil Jean-Eric Vergne. Pilot Toro Rosso tak po nepovedené kvalifikaci, ve které nepostoupil ani z první části, dal svému týmu důvod k radosti.
Špatně znovu dopadl závod pro Mercedes. Michael Schumacher po startu ze třetí pozice hodně ztratil kvůli smyku v prvním kole, nakonec sice dojel alespoň pro bod za desáté místo, ani to však nemůže německý tým uspokojit. Nico Rosberg totiž ve druhé polovině závodu jezdil na čtvrtém místě, to ale postupně kvůli špatnému stavu pneumatik ztratil a dojel třináctý.
Smůlu měl v závěru Sebastian Vettel, který krátce před cílem prořízl levou zadní pneumatiku o vůz Narajna Kartykejana. Němec byl nakonec klasifikován na jedenáctém místě, ačkoliv dostal instrukce od týmu Red Bull, aby svůj vůz těsně před cílem odstavil. Dvanáctý dojel Daniel Ricciardo.
Špatný závod má za sebou také Jenson Button, který se po kontaktu s Kartykejanem krátce po restartu propadl na chvost pole a svou stíhací jízdu dotáhl pouze na čtrnáctou pozici. Ještě o místo za ním skončil Felipe Massa, poslední jezdec ve stejném kole jako vítěz, jeho týmový kolega Alonso.
Fernando Alonso se díky vítězství a smůle ostatních dostal dokonce do čela průběžné klasifikace jezdců, ve kterém má nyní 35 bodů. O pět bodů méně má druhý Lewis Hamilton, na třetí pozici spadl vítěz z Austrálie Jenson Button.
Mezi týmy stále vede McLaren před Red Bullem, na třetí místo se posunulo Ferrari, které si prohodilo pozici se Sauberem.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Alonso | Ferrari |
2:44:51.812
|
2.
|
S.Perez | Sauber |
+ 2.263
|
3.
|
L.Hamilton | McLaren |
+ 14.591
|
4.
|
M.Webber | Red Bull |
+ 17.688
|
5.
|
K.Räikkönen | Lotus |
+ 29.456
|
6.
|
B.Senna | Williams |
+ 37.667
|
7.
|
P.di Resta | Force India |
+ 44.412
|
8.
|
J.E.Vergne | Toro Rosso |
+ 46.985
|
9.
|
N.Hülkenberg | Force India |
+ 47.892
|
10.
|
M.Schumacher | Mercedes |
+ 49.996
|
11.
|
S.Vettel | Red Bull |
+ 1:15.527
|
12.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
+ 1:16.800
|
13.
|
N.Rosberg | Mercedes |
+ 1:18.500
|
14.
|
J.Button | McLaren |
+ 1:19.700
|
15.
|
F.Massa | Ferrari |
+ 1:39.300
|
16.
|
V.Petrov | Caterham |
+ 1 kolo
|
17.
|
T.Glock | Marussia |
+ 1 kolo
|
18.
|
H.Kovalainen | Caterham |
+ 1 kolo
|
19.
|
P.Maldonado | Williams |
+ 2 kola
|
20.
|
C.Pic | Marussia |
+ 2 kola
|
21.
|
N.Kartykejan | HRT |
+ 2 kola
|
22.
|
P.de la Rosa | HRT |
+ 2 kola
|
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | V kole | |
NC
|
K.Kobajaši | Sauber |
47
|
NC
|
R.Grosjean | Lotus |
4
|
Nejrychlejší kolo závodu: Kimi Räikkönen (Lotus) - 1:40.722
Průběžné pořadí šampionátu jezdců po 2. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
F.Alonso | Ferrari |
35
|
2.
|
L.Hamilton | McLaren |
30
|
3.
|
J.Button | McLaren |
25
|
4.
|
M.Webber | Red Bull |
24
|
5.
|
S.Perez | Sauber |
22
|
6.
|
S.Vettel | Red Bull |
18
|
7.
|
K.Räikkönen | Lotus |
16
|
8.
|
B.Senna | Williams |
8
|
9.
|
K.Kobajaši | Sauber |
8
|
10.
|
P.di Resta | Force India |
7
|
11.
|
J.E.Vergne | Toro Rosso |
4
|
12.
|
N.Hülkenberg | Force India |
2
|
13.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
2
|
10.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1
|
Průběžné pořadí šampionátu týmů po 2. závodě:
p.
|
Tým | Jezdci |
Body
|
1.
|
McLaren | L.Hamilton, J.Button |
55
|
2.
|
Red Bull | M.Webber, S.Vettel |
42
|
3.
|
Ferrari | F.Alonso, F.Massa |
35
|
4.
|
Sauber | S.Perez, K.Kobajaši |
30
|
5.
|
Lotus | K.Räikkönen, R.Grosjean |
16
|
6.
|
Force India | P.di Resta, N.Hülkenberg |
9
|
7.
|
Williams | B.Senna, P.Maldonado |
8
|
8.
|
Toro Rosso | J.E.Vergne, D.Ricciardo |
6
|
9.
|
Mercedes | M.Schumacher, N.Rosberg |
1
|