Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 7. díl

Účastníci MS GT 2012: 7. díl

Vita4One Racing.

Německou stáj přilákala možnost využití vozů GT3 v mistrovství světa a tak nebylo divu, že se v létě objevila mezi zájemci. Chtěla využívat vozy Ferrari, s nimiž závodila v BES. Když se jeden ze soupeřů, Marc VDS Racing Team, vzdal v říjnu účasti s vozy BMW, začal být tým z Herbornu o něco později spojován se zastoupením této značky. Zvyšující se četnost domněnek spojujících Vita4One s mnichovským výrobcem ukončil 12. ledna tým oficiálním oznámením.

V rodném městě založili v roce 2004 Luise a Michael Bartels firmu Bartels Motor & Sport GmbH. Podařilo se jim získat silného partnera, společnost Vita4One (dříve Vitaphone). Německá firma se zabývá využitím telekomunikační technologie ve zdravotnictví. Vitaphone Racing začínal ve FIA GT s vozem Saleen S7R provozovaného týmem Konrad.

Následující rok se německému týmu podařilo získat špičkový italský vůz Maserati MC12. Jeho možností využila jak stáj tituly v letech 2005-2009, tak jezdci: třikrát Michael Bartels a Andrea Bertolini (2006, 2008, 2009) a Thomas Biaggi (2007). Když došlo v roce 2010 ke změně FIA GT na MS GT1, Vitaphone Racing, Michael Bartels a Andrea Bertolini znovu vybojovali tituly.

FIA GT, Brno 2008

Foto: Martin Ševčík

Ve stejném roce provozovali Němci pod názvem Triple H Team Motorsport sesterskou stáj s italskými vozy, která se rozhodla v roce 2011 nepokračovat v šampionátu. Nepodařilo se sehnat jiné zájemce a ani nedošlo k udělení výjimky pro účast pouze dvou vozů, proto se německý tým loni přesunul do vytrvalostního šampionátu Blancpain Endurance Series. Zde přejmenovaný Vita4One používal dvojici vozů Ferrari F458 Italia. V hlavní kategorii GT3 profesionálních posádek se stáji příliš nedařilo, mj. i díky smolnému výpadku v 24 hodin ve Spa. Ve třídě GT3 se smíšenými posádkami se týmu podařilo vybojovat týmový titul a Louisi Machielsovi a Nicku Hommersonovi korunu šampiónů této třídy.

Posádka vozu č. 17: Mathias Lauda /Nikolaus Mayr-Melnhof

Syn trojnásobného mistra světa F1 si zvolil stejné povolání jako jeho otec: Výsledky mu však mnoho radosti nedělá. Ve formulových sériích zůstal před branami do F1, ať už šlo o F3000 přeměněnou na GP2 anebo A1 GP. Výrazněji se neprosadil ani v letech 2006-2009 v DTM, kde ovšem závodil se staršími modely. Vyzkoušel si i pohárový vůz Porsche.

Jeho krajan je na tom se svými zkušenostmi s gétéčky o poznání lépe. Rakouský student má za sebou část sezony v GT3 v roce 2010, loni již jel všechny závody. Účastnil se i vytrvalostní BES a má za sebou i jeden start v MS GT1 v roce 2010. V Maserati MC12 se svezl v Portugalsku, ale s Pier Guidim skončili daleko za bodovanými místy.

Posádka vozu č. 18: Michael Bartels / Yelmer Buurman

Do šampionátu se po roční přestávce vrací několikanásobný mistr gétéček Michael Bartels. Rodák z Plettenbergu se vydal ve své kariéře přes nižší formulové série až do F1. Zde ve stáji Lotus, jež měla svá nejlepší léta již za sebou, se mu nezdařilo ani jednou kvalifikovat. Po kratším působení ve F3000 se v roce 1994 vydal na cestu špičkových kategorií cestovních vozů mj. DTM, STW anebo V8Star Series.

Po deseti letech opustil kategorii cesťáků a vydal se se svým týmem přepisovat historii do šampionátu FIA GT. Zde již předtím rok působil ve stáji Zakspeed Racing v roce 1998, se 14 body skončil osmý. O šest let později skončil s Uwe Alzenem sedmý (44 bodů) a připsal na konto první tři vítězství v závodech. O rok později byl s Timo Scheiderem již druhý (74 bodů) s dvěmi výhrami. Pak již přišel Andrea Bertolini a první z titulů v roce 2006 po třech triumfech a součtu 71 bodů. V roce 2007 se jeho kolegou stal Thomas Biaggi, ale kvůli přestávce ze zdravotních důvodů si Bartels připsal pouze jedinou výhru a 45 bodů (10. místo). Návrat Bertoliniho znamenal v letech 2008 a 2009 každý rok připsání dvou vítězství a také tituly. Do třetice se německo-italské dvojici podařilo zopakovat úspěch v roce 2010 (138 bodů, 4 výhry), tentokráte v nástupnickém šampionátu, MS GT1.

Rodák z Ubbergenu to dotáhl nejdále do GP2 anebo série Superleague Formula. Právě zde dosáhl v roce 2008 v barvách klubu PSV Eindhoven svého nejlepšího výsledku v kariéře druhým místem v hodnocení jezdců. V uzavřeném voze se poprvé svezl loni v argentinském finále s Francescem Pastorellim, dvojici nováčků se podařilo senzačně zvítězit v obou závodech. Spokojen může být i s účastí v závodě ELMS minulý týden ve Francii, kde skončil se svými kolegy třetí celkově i ve třídě LMP2.

GT3 v pátém podniku evropského mistrovsví

Foto: Tomáš Krejčík

Automobilka BMW zahájila spolupráci s německým týmem, který bude využívat její model Z4. (více o voze Zde).

Stáj sídlí v městečku Herborn ležícím šedesát kilometrů severně od Frankfurtu nad Mohanem.

Web: www.vita4one.de

Facebook: Zde (německy)

Zdroj: FIA GT, GT1, Vita4One Racing, Endurance-Info, Wikipedia, Formule