Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Valsecchi nadále vládne Bahrajnu

Valsecchi nadále vládne Bahrajnu

GP2, Sakhir - hlavní závod

Davide Valsecchi již potřetí za sebou vyhrál závod GP2 v Bahrajnu, když ovládl také hlavní závod letos již druhého víkendu konaného v pouštním státě.

Valsecchi se v úvodu závodu musel spokojit se druhou pozici, z pole position startující Giedo van der Garde se totiž udržel v čele a vyjel si malý náskok.

Jakmile se však začalo projevovat opotřebení pneumatik, dostal se na koně Valsecchi. Ital se před Nizozemce snadno dostal a usadil se ve vedení.

Pilota týmu Caterham dokonce překonal i Fabio Leimer, který chvilkově stahoval také Valsecchiho. Lídr průběžného pořadí však zareagoval sérií rychlých kol a bezpečně si dojel pro třetí vítězství v řadě. Leimer s van der Gardem doplnili stupně vítězů.

Velká bitva se však odehrála za nimi. Na čtvrté místo se po startu z deváté pozice vyšvihl Marcus Ericsson, Švéd však výrazně doplatil na opotřebení pneumatik a nakonec spadl na osmou pozici v cíli. Čtvrtou příčku nakonec jen tak tak udržel Luiz Razia před dotírajícím Maxem Chiltonem.

Šesté místo bral po dobré jízdě Rio Haryanto, sedmý skončil Felipe Nasr. Brazilec byl však později penalizován za ignorování žlutých vlajek a spadl tak na jedenáctou pozici mimo body.

Na sedmém místě tak byl klasifikován Ericsson, na osmou pozici se posunul Tom Dillmann, který tak do sprintu odstartuje z pole position.

Bodovanou desítku doplnili Johny Cecotto jr. a Estéban Gutiérrez.

Český závodník Josef Král ani tentokrát nestartoval, v barvách týmu Addax za něj zaskakoval Dani Clos.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 D.Valsecchi  DAMS
57:35.088 
2.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 7.711 
3.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 14.824 
4.
 L.Razia  Arden International
+ 24.142 
5.
 M.Chilton  Marussia Carlin
+ 24.705 
6.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 40.965 
7.
 M.Ericsson  iSport International
+ 50.645 
8.
 T.Dillmann  Rapax
+ 52.522 
9.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
+ 55.578 
10.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
+ 56.211 
11.
 F.Nasr*  DAMS
+ 45.772 
12.
 N.Berthon  Racing Engineering
1:06.906 
13.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
+ 1:07.254 
14.
 S.Trummer  Arden International
+ 1:15.486 
15.
 J.Leal  Trident Racing
+ 1:16.363 
16.
 J.Calado  Lotus GP
+ 1:20.506 
17.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 1:21.441 
18.
 R.González*  Caterham Racing
+ 1:09.206 
19.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 1:15.486 
20.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 1:47.146 
21.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 1 kolo 
22.
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 1 kolo 
23.
 R.Teixeira  Rapax
+ 1 kolo 
 
 J.Palmer  iSport International
+ 2 kola 
 
 F.Crestani**  Venezuela GP Lazarus
+ 8 kol 
 
 D.Clos  Barwa Addax Team
+ 24 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Giedo van der Garde (Caterham Racing) - 1:45.281

* - penalizován přičtením 20 sekund k výslednému času za ignorování žlutých vlajek
** - penalizován odsunutím o 5 míst na startovním roštu příštího závodu

Průběžné pořadí po pěti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 D.Valsecchi  DAMS
97 
2.
 L.Razia  Arden International
69 
3.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
46 
4.
 M.Chilton  Marussia Carlin
45 
5.
 F.Leimer  Racing Engineering
40 
6.
 J.Calado  Lotus GP
39 
7.
 G.van der Garde  Caterham Racing
31 
8.
 F.Nasr  DAMS
22 
9.
 T.Dillmann  Rapax
12 
10.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
12 
11.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
10 
12.
 M.Ericsson  iSport International
13.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
14.
 J.Palmer  iSport International
15.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
16.
 N.Berthon  Racing Engineering
17.
 S.Trummer  Arden International
18.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
19.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)