Palmer unikl hromadné havárii a poprvé zvítězil
GP2, Monte Carlo - sprint
Jolyon Palmer se dokázal vyhnout všem problémům včetně hromadné havárie v prvním kole sprintu GP2 v Monaku a vybojoval své první vítězství v kariéře.
Palmer se po startu ze třetí pozice probojoval v nájezdu do první zatáčky do vedení, čímž položil pevný základ svému úspěchu. Z pole position startující Stéphane Richelmi se totiž dostal do kontaktu s Jamesem Caladem, narazil do svodidel a slibně vypadající domácí závod pro něj skončil po několika desítkách metrů.
K největšímu maléru však došlo ve stoupání k zatáčce Massenet, to když se roztočil vítěz hlavního závodu Johnny Cecotto jr., který přehradil cestu ostatním. Následkem byla řetězová havárie, ve které skončily naděje celé řady závodníků.
Jedním z nich byl lídr šampionátu Davide Valsecchi. Ital měl katastrofálně pomalý start a propadl se do středu pole, což se mu o pár set metrů později stalo osudným.
Ceccotovým sítem neprojeli ani oba jezdci Rapaxu Tom Dillmann a Ricarco Teixeira, ani oba závodníci Coloni Stefano Coletti a Fabio Onidi, skončili také Giancarlo Serenelli nebo Valsecchiho týmový kolega Felipe Nasr, který dokonce nebezpečně vylétl do vzduchu, když se odrazil od vozu Víctora Guerina. Na trať musel vyjet safety car.
Po restartu Palmer bez problémů udržel vedení a začal ujíždět v čele. Velkou pomocí mu přitom byl druhý Calado, který měl po úvodním kontaktu s Richelmim poškozené přední křídlo a zbytek pole tak špuntoval za sebou.
Než se do celé záležitosti vložili sportovní komisaři a černo-oranžovou vlajkou přinutili Calada zajet do boxů k opravám, vyjel si Palmer devítisekundový náskok.
Jakmile Calado zamířil do boxů, dostal se na druhé místo Max Chilton, který začal svého krajana rychle stahovat. Palmerův náskok byl ale tak velký, že mu v cíli ještě sekunda zbyla. Palmer si tak dojel pro své premiérové vítězství v GP2, Chilton skončil druhý.
Dobrý závod odjel Giedo van der Garde, který si stejně jako v hlavním závodě vyjel třetí místo, když se postupně oprostil od tlaku Marcuse Ericssona, jenž byl klasifikován na čtvrté pozici.
Caterham tentokrát bodoval hned dvojnásobně, pro svůj první zápis si totiž dojel Rodolfo González. Venezuelan se dlouho musel bránit náporu Luize Razii, nakonec však úspěšně skončil pátý.
Razia v závěru zvolnil, aby si před sebou vytvořil prostor pro pokus zajet nejrychlejší čas závodu. To se mu nakonec v posledním kole podařilo a Brazilec tak vybojoval ještě dva body navíc, čímž si pomohl vzhledem k odstoupivšímu lídrovi Valsecchimu.
Na sedmém místě byl klasifikován Nathanaël Berthon, pro poslední bod za osmou pozici si dojel Esteban Gutiérrez před devátým Simonem Trummerem.
Český závodník Josef Král, který po kolizi v hlavním závodě musel startovat ze samotného chvostu pole, výrazně vytěžil z problémů soupeřů, dobře se zorientoval v tlačenicích a nakonec završil svou jízdu na desátém místě.
Klasifikováni pak byli už jen jedenáctý Rio Haryanto a dvanáctý Nigel Melker, cíl tak neviděla více než polovina pole.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
J.Palmer | iSport International |
45:41.227
|
2.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
+ 1.083
|
3.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 4.426
|
4.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 8.133
|
5.
|
R.González | Caterham Racing |
+ 19.968
|
6.
|
L.Razia | Arden International |
+ 23.273
|
7.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 26.376
|
8.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
+ 26.880
|
9.
|
S.Trummer | Arden International |
+ 31.663
|
10.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 35.338
|
11.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 36.546
|
12.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 37.164
|
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 10 kol
|
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 18 kol
|
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 22 kol
|
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
+ 22 kol
|
|
V.Guerin | Ocean Racing Technology |
+ 30 kol
|
|
T.Dillmann | Rapax |
+ 30 kol
|
|
S.Richelmi | Trident Racing |
+ 30 kol
|
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 30 kol
|
|
R.Teixeira | Rapax |
+ 30 kol
|
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
+ 30 kol
|
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 30 kol
|
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 30 kol
|
|
F.Nasr | DAMS |
+ 30 kol
|
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 30 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Luiz Razia (Arden International) - 1:22.223
Průběžné pořadí po deseti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
D.Valsecchi | DAMS |
141
|
2.
|
L.Razia | Arden International |
110
|
3.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
85
|
4.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
79
|
5.
|
J.Calado | Lotus GP |
75
|
6.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
60
|
7.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
41
|
8.
|
M.Ericsson | iSport International |
34
|
9.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
31
|
10.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
29
|
11.
|
F.Nasr | DAMS |
28
|
12.
|
J.Palmer | iSport International |
27
|
13.
|
T.Dillmann | Rapax |
27
|
14.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
27
|
15.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
16
|
16.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
12
|
17.
|
R.González | Caterham Racing |
6
|
18.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
4
|
19.
|
S.Trummer | Arden International |
1
|
20.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
21.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)