Smůla Calada přinesla vítězství kolegovi Gutiérrezovi
GP2, Valencie - hlavní závod
Esteban Gutiérrez se dočkal svého prvního vítězství letošní sezóny GP2 na městské trati ve Valencii, když se i přes pokvalifikační penalizaci prokousal na druhé místo, načež mu do čela závodu pomohla smůla jeho týmového kolegy Jamese Calada.
Calado vyrážel do závodu z pole position a díky dobrému startu se usadil v čele, načež začal svým soupeřům ujíždět. V polovině závodu však pro něj přišla velká rána, když z vozu Toma Dillmana odlétlo zadní křídlo, které zůstalo ležet v nebezpečném místě. Krátce poté přes něj přejel nic netušící Rodolfo González a trať byla poseta spoustou ostrých úlomků.
Na dráhu tak byl vyslán safety car, který vyjel před Calada v momentě, kdy většina jeho soupeřů za sebou již měla svou povinnou zastávku v boxech.
Brit tak mohl pouze doufat, že po zajetí safety caru bude schopen navázat na své úvodní tempo, vyjet si náskok a minimalizovat ztráty.
Smůla se jej však držela, krátce po restartu totiž ve vlásence za mostem Jolyon Palmer trefil Fabrizia Crestaniho, který se odrazil k několika saltům a Bernd Mayländer musel na trať znovu. Crestani naštěstí vystoupil ze svého vozu nezraněn.
Ani dva výjezdy safety caru však nestačily, po druhém restartu se totiž srazili González a Giancarlo Serenelli, který zůstal stát napříč tratí. Mezitím ředitelství závodu muselo sáhnout ke změně odpočtu na časový limit.
Alespoň trochu štěstí v neštěstí přinesl Caladovi nešikovný třetí výjezd safety caru, který nestihl čelo pole a zbrzdil druhou polovinu balíku. Calado se tak propadl pouze na konec první desítky.
Do čela se však dostal Gutiérrez. Mexičan měl startovat ze třetí pozice, sportovní komisaři jej však stejně jako Davideho Valsecchiho, Johnnyho Cecotta jr. a Simona Trummera potrestali za zdržování ostatních závodníků v kvalifikaci. Gutiérrez s Valsecchim tak vyráželi do závodu z páté, respektive šesté pozice.
Gutiérrez se během závodu probojoval na druhé místo a když jeho kolega Calado odbočil do boxů, posunul se do vedení. To si už ve zbývajících kolech nenechal sebrat a na závěr dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu. Gutiérrez tak vybojoval své první letošní vítězství na trati, na které loni vybojoval svůj premiérový triumf v GP2.
Druhý skončil Marcus Ericsson, stupně vítězů doplnil na třetím místě Luiz Razia, který tak snížil svou ztrátu na lídra šampionátu Valsecchiho.
Čtvrté místo bral Fabio Leimer, jenž krátce před koncem lehce kolidoval s Gutiérrezem v poslední zatáčce, páté místo bral Rio Haryanto. Za Švýcarem a Indonésanem byli na šestém a sedmém místě klasifikováni jejich týmoví kolegové Nathanaël Berthon a Max Chilton.
Osmou pozici a s ní spojenou pole position pro nedělní sprint získal Valsecchi, který sice proťal cílovou pásku jako devátý, osmý Cecotto však dodatečně dostal třicetisekundovou penalizaci jako náhradu za neabsolvovaný trest 10 sekund stop and go za nebezpečné vypuštění z boxů.
James Calado vybojoval alespoň dva body za deváté místo, první desítku uzavřel Stefano Coletti.
Český závodník Josef Král skončil po startu z devatenácté pozice šestnáctý, když během závodu musel do boxů dvakrát. Ve Valencii Krále navíc trápí špatně fungující motor, který mu FIA nedovolila před tímto podnikem vyměnit.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
1:00:31.895
|
2.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1.615
|
3.
|
L.Razia | Arden International |
+ 6.064
|
4.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 6.403
|
5.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 6.928
|
6.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 7.605
|
7.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
+ 8.384
|
8.
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 10.573
|
9.
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 11.099
|
10.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 15.404
|
11.
|
S.Trummer | Arden International |
+ 15.782
|
12.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 15.962
|
13.
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 16.869
|
14.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 17.715
|
15.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
+ 18.338
|
16.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 19.580
|
17.
|
R.González | Caterham Racing |
+ 22.983
|
18.
|
D.de Jong | Rapax |
+ 23.456
|
19.
|
J.Cecotto jr.* | Barwa Addax Team |
+ 9.627
|
20.
|
V.Guerin | Ocean Racing Technology |
+ 1 kolo
|
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 7 kol
|
|
F.Nasr | DAMS |
+ 10 kol
|
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
+ 11 kol
|
|
J.Palmer | iSport International |
+ 11 kol
|
|
T.Dillmann | Rapax |
+ 11 kol
|
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 27 kol
|
* - potrestán přičtením 30 sekund k výslednému času za nebezpečné vypuštění z boxů
Nejrychlejší kolo závodu: Esteban Gutiérrez (Lotus GP) - 1:49.360
Průběžné pořadí po jedenácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
D.Valsecchi | DAMS |
145
|
2.
|
L.Razia | Arden International |
125
|
3.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
87
|
4.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
85
|
5.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
85
|
6.
|
J.Calado | Lotus GP |
81
|
7.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
53
|
8.
|
M.Ericsson | iSport International |
52
|
9.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
35
|
10.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
31
|
11.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
30
|
12.
|
F.Nasr | DAMS |
28
|
13.
|
J.Palmer | iSport International |
27
|
14.
|
T.Dillmann | Rapax |
27
|
15.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
26
|
16.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
12
|
17.
|
R.González | Caterham Racing |
6
|
18.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
4
|
19.
|
S.Trummer | Arden International |
1
|
20.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
21.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)