Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Smůla Calada přinesla vítězství kolegovi Gutiérrezovi

Smůla Calada přinesla vítězství kolegovi Gutiérrezovi

GP2, Valencie - hlavní závod

Esteban Gutiérrez se dočkal svého prvního vítězství letošní sezóny GP2 na městské trati ve Valencii, když se i přes pokvalifikační penalizaci prokousal na druhé místo, načež mu do čela závodu pomohla smůla jeho týmového kolegy Jamese Calada.

Calado vyrážel do závodu z pole position a díky dobrému startu se usadil v čele, načež začal svým soupeřům ujíždět. V polovině závodu však pro něj přišla velká rána, když z vozu Toma Dillmana odlétlo zadní křídlo, které zůstalo ležet v nebezpečném místě. Krátce poté přes něj přejel nic netušící Rodolfo González a trať byla poseta spoustou ostrých úlomků.

Na dráhu tak byl vyslán safety car, který vyjel před Calada v momentě, kdy většina jeho soupeřů za sebou již měla svou povinnou zastávku v boxech.

Brit tak mohl pouze doufat, že po zajetí safety caru bude schopen navázat na své úvodní tempo, vyjet si náskok a minimalizovat ztráty.

Smůla se jej však držela, krátce po restartu totiž ve vlásence za mostem Jolyon Palmer trefil Fabrizia Crestaniho, který se odrazil k několika saltům a Bernd Mayländer musel na trať znovu. Crestani naštěstí vystoupil ze svého vozu nezraněn.

Ani dva výjezdy safety caru však nestačily, po druhém restartu se totiž srazili González a Giancarlo Serenelli, který zůstal stát napříč tratí. Mezitím ředitelství závodu muselo sáhnout ke změně odpočtu na časový limit.

Alespoň trochu štěstí v neštěstí přinesl Caladovi nešikovný třetí výjezd safety caru, který nestihl čelo pole a zbrzdil druhou polovinu balíku. Calado se tak propadl pouze na konec první desítky.

Do čela se však dostal Gutiérrez. Mexičan měl startovat ze třetí pozice, sportovní komisaři jej však stejně jako Davideho Valsecchiho, Johnnyho Cecotta jr. a Simona Trummera potrestali za zdržování ostatních závodníků v kvalifikaci. Gutiérrez s Valsecchim tak vyráželi do závodu z páté, respektive šesté pozice.

Gutiérrez se během závodu probojoval na druhé místo a když jeho kolega Calado odbočil do boxů, posunul se do vedení. To si už ve zbývajících kolech nenechal sebrat a na závěr dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu. Gutiérrez tak vybojoval své první letošní vítězství na trati, na které loni vybojoval svůj premiérový triumf v GP2.

Druhý skončil Marcus Ericsson, stupně vítězů doplnil na třetím místě Luiz Razia, který tak snížil svou ztrátu na lídra šampionátu Valsecchiho.

Čtvrté místo bral Fabio Leimer, jenž krátce před koncem lehce kolidoval s Gutiérrezem v poslední zatáčce, páté místo bral Rio Haryanto. Za Švýcarem a Indonésanem byli na šestém a sedmém místě klasifikováni jejich týmoví kolegové Nathanaël Berthon a Max Chilton.

Osmou pozici a s ní spojenou pole position pro nedělní sprint získal Valsecchi, který sice proťal cílovou pásku jako devátý, osmý Cecotto však dodatečně dostal třicetisekundovou penalizaci jako náhradu za neabsolvovaný trest 10 sekund stop and go za nebezpečné vypuštění z boxů.

James Calado vybojoval alespoň dva body za deváté místo, první desítku uzavřel Stefano Coletti.

Český závodník Josef Král skončil po startu z devatenácté pozice šestnáctý, když během závodu musel do boxů dvakrát. Ve Valencii Krále navíc trápí špatně fungující motor, který mu FIA nedovolila před tímto podnikem vyměnit.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
1:00:31.895 
2.
 M.Ericsson  iSport International
+ 1.615 
3.
 L.Razia  Arden International
+ 6.064 
4.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 6.403 
5.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 6.928 
6.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 7.605 
7.
 M.Chilton  Marussia Carlin
+ 8.384 
8.
 D.Valsecchi  DAMS
+ 10.573 
9.
 J.Calado  Lotus GP
+ 11.099 
10.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 15.404 
11.
 S.Trummer  Arden International
+ 15.782 
12.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 15.962 
13.
 J.Leal  Trident Racing
+ 16.869 
14.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 17.715 
15.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 18.338 
16.
 J.Král  Barwa Addax Team
+ 19.580 
17.
 R.González  Caterham Racing
+ 22.983 
18.
 D.de Jong  Rapax
+ 23.456 
19.
 J.Cecotto jr.*  Barwa Addax Team
+ 9.627 
20.
 V.Guerin  Ocean Racing Technology
+ 1 kolo 
 
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 7 kol 
 
 F.Nasr  DAMS
+ 10 kol 
 
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
+ 11 kol 
 
 J.Palmer  iSport International
+ 11 kol 
 
 T.Dillmann  Rapax
+ 11 kol 
 
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 27 kol 

* - potrestán přičtením 30 sekund k výslednému času za nebezpečné vypuštění z boxů

Nejrychlejší kolo závodu: Esteban Gutiérrez (Lotus GP) - 1:49.360

Průběžné pořadí po jedenácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 D.Valsecchi  DAMS
145 
2.
 L.Razia  Arden International
125 
3.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
87 
4.
 G.van der Garde  Caterham Racing
85 
5.
 M.Chilton  Marussia Carlin
85 
6.
 J.Calado  Lotus GP
81 
7.
 F.Leimer  Racing Engineering
53 
8.
 M.Ericsson  iSport International
52 
9.
 N.Berthon  Racing Engineering
35 
10.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
31 
11.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
30 
12.
 F.Nasr  DAMS
28 
13.
 J.Palmer  iSport International
27 
14.
 T.Dillmann  Rapax
27 
15.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
26 
16.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
12 
17.
 R.González  Caterham Racing
18.
 S.Richelmi  Trident Racing
19.
 S.Trummer  Arden International
20.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
21.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)