Cecotto díky risku na Hockenheimu podruhé vítězí
GP2, Hockenheimring - hlavní závod
Johnny Cecotto jr. vybojoval své druhé vítězství v GP2, když v hlavním závodě na Hockenheimringu zariskoval a na mokré trati odstartoval na suchých pneumatikách. Jelikož však asfalt rychle oschl, prosadil se brzy Venezuelan do čela.
Po promáčené kvalifikaci začínal závod na vlhké trati, která však nebyla dost mokrá na start za safety carem. Cecotto tak mohl zariskovat a nazout hladké pneumatiky. Stejně tak učinil také Stéphane Richelmi.
První tři kola jasně nahrával do karet jezdců na mokrém obutí a Cecotto se ze sedmnácté pozice na roštu propadl na devatenáctou. Ve čtvrtém kole už ale převzal nejrychlejší kolo rozdílem dvou sekund a zatímco on zrychloval, piloti na mokrých gumách měli stále větší potíže s přehříváním.
Mezitím se po startu do čela propracoval Nigel Melker, který předjel Fabia Leimera a vítěze kvalifikace Gieda van der Gardeho. Leimer se však brzy dostal do rytmu, oba Nizozemce překonal a ujal se vedení.
To už ale trať výrazně oschla a mokré pneumatiky se rychle přehřívaly, takže celé pole zamířilo do boxů k jejich výměně. Cecotto se díky tomu ujal vedení, následován Richelmim. Monačan však narozdíl od Venezuelana vsadil na měkčí směs a rychle se svému soupeři přibližoval. Cecotto však postupně svůj náskok stabilizoval na sedmi sekundách.
Do výhody se mezitím dostali ostatní jezdci, kteří měli čerstvější pneumatiky. Když potom Richelmi zajel do boxů, vrátil se na trať na pátém místě za Leimerem, Felipem Nasrem a van der Gardem. Richelmi se však začal polem protloukat zpátky nahoru a van der Gardeho s Nasrem předjel.
O kolo později než on zamířil ke svým mechanikům také Cecotto, který se i přes problém s levým zadním kolem vrátil sekundu před druhým Leimerem. Venezuelan pak do cíle zvýšil svůj náskok na necelých deset sekund a vybojoval své druhé letošní vítězství.
Leimer se díky druhému místu dostal v průběžném pořadí šampionátu do kontaktu s vedoucí skupinou, Stéphane Richelmi si za ním dojel pro své první stupně vítězů v GP2.
Čtvrtý skončil nováček Nasr před van der Gardem, jako šestý byl v cíli klasifikován úvodní lídr Melker.
Z hlavních aspirantů na titul si lépe vedl vedoucí muž klasifikace Luiz Razia, který obsadil sedmé místo, zatímco Davide Valsecchi skončil až třináctý.
Pole position pro sprint si díky osmému místu zajistil James Calado, bodovali také devátý Tom Dillmann a desátý Esteban Gutiérrez.
Český závodník Josef Král se po startu z konce druhé desítky propracovával polem vpřed a nakonec byl klasifikován na dvanáctém místě.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
58:16.075
|
2.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 9.609
|
3.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
+ 14.987
|
4.
|
F.Nasr | DAMS |
+ 21.459
|
5.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 27.885
|
6.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 29.260
|
7.
|
L.Razia | Arden International |
+ 29.573
|
8.
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 29.950
|
9.
|
T.Dillmann | Rapax |
+ 31.978
|
10.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
+ 32.373
|
11.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 33.798
|
12.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 39.284
|
13.
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 46.854
|
14.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
+ 51.305
|
15.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 55.440
|
16.
|
S.Trummer | Arden International |
+ 55.707
|
17.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 56.284
|
18.
|
J.Palmer | iSport International |
+ 1:02.119
|
19.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 1:08.223
|
20.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 1:18.043
|
21.
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 1:18.945
|
22.
|
S.Canamasas | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:20.866
|
23.
|
R.González | Caterham Racing |
+ 1:30.812
|
24.
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 1 kolo
|
|
V.Guerin | Ocean Racing Technology |
+ 11 kol
|
|
R.Teixeira | Rapax |
+ 20 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Fabio Onidi (Scuderia Coloni) - 1:25.254
Body za nejrychlejší kolo však připadají Johnnymu Cecottovi, Onidi totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
L.Razia | Arden International |
171
|
2.
|
D.Valsecchi | DAMS |
159
|
3.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
123
|
4.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
107
|
5.
|
J.Calado | Lotus GP |
99
|
6.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
95
|
7.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
87
|
8.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
76
|
9.
|
F.Nasr | DAMS |
58
|
10.
|
M.Ericsson | iSport International |
56
|
11.
|
J.Palmer | iSport International |
48
|
12.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
41
|
13.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
31
|
14.
|
T.Dillmann | Rapax |
29
|
15.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
27
|
16.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
24
|
17.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
19
|
18.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
13
|
19.
|
R.González | Caterham Racing |
6
|
20.
|
S.Trummer | Arden International |
4
|
21.
|
J.Leal | Trident Racing |
1
|
22.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
23.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)