Chilton dotáhl maďarskou jízdu k premiérovému vítězství
GP2, Hungaroring - hlavní závod
Max Chilton se v hlavním závodě GP2 na Hungaroringu dočkal svého premiérového vítězství, když za svými zády udržel dotírajícího Davideho Valsecchiho a Luize Raziu.
Chilton využil startu z pole position a hned v úvodu závod se ujal vedení, za něj se poskládali Valsecchi s Raziou. Zatímco však Brit začínal na střední směsi pneumatik, Ital s Brazilcem vsadili na superměkké.
Za nimi se start nepovedl čtvrtému Jamesi Caladovi, naproti tomu jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez předvedl ze sedmého místa raketový odjezd a v první zatáčce dokonce potrápil třetího Raziu.
V nájezdu do třetího kola se však Calado v první zatáčce protáhl před Gutiérreze, čehož k postupu před Mexičana využili také Giedo van der Garde a Johnny Cecotto jr.
Venezuelan však v následujícím kole v první zatáčce vylétl přímo mimo trať a tvrdě narazil do bariéry z pneumatik. Zdálo se však, že na vině byl zaseknutý plynový pedál, nikoli jezdecká chyba. Cecotto naštěstí vyvázl z karambolu nezraněn a traťovým komisařům se podařilo rychle opravit bariéru, takže na trať nemusel safety car.
Ve dvanáctém kole se ke své povinné zastávce v boxech začali vydávat jezdci ze špičky, když ke svým mechanikům zamířili Razia, Calado a van der Garde. Razia s Caladem přitom přezuli ze superměkkých pneumatik na střední.
O kolo později se v boxech objevili také vedoucí Chilton a Valsecchi, přičemž Chilton ušetřil nějaký čas, když se rozhodl měnit pouze zadní kola, zatímco Valsecchi přezul ze superměkkých gum na bíle značené střední.
V tu chvíli se zdálo, že Chilton jednoduše ujede své konkurenci. Vpředu však zůstávali piloti, kteří se svou zastávkou v boxech otáleli, mezi nimi i Gutiérrez. Chilton se však dostal za pomalého Juliána Leala, kvůli kterému přišel o celý svůj náskok.
Za Lealem se později sjeli kromě Chiltona a Valsecchiho také Razia, Calado a van der Garde, které od sebe dělila pouhá sekunda, když Kolumbijec konečně odbočil ke svým mechanikům.
Chilton si však okamžitě vyjel na Valsecchiho náskok 1,4 sekundy. Ital se ale nevzdal a svou ztrátu postupně snížil až na tři desetiny. Vzhledem k tomu, že měl největšího rivala v boji o titul za sebou, se však k útoku nakonec neodhodlal a spokojil se se druhým místem. Chilton si tak dojel pro své premiérové vítězství v GP2.
Za třetím Raziou byl klasifikován čtvrtý Calado a pátý van der Garde. Šesté místo vybojoval Jolyon Palmer před sedmým Nathanaëlem Berthonem, osmým Gutiérrezem, devátým Fabiem Leimerem a desátým Stefanem Colettim.
Český závodník Josef Král měl znovu smůlu, čtyři kola před koncem jej totiž z bodované pozice vyřadila technická závada na voze.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
59:02.965
|
2.
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 0.628
|
3.
|
L.Razia | Arden International |
+ 1.538
|
4.
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 4.090
|
5.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 8.070
|
6.
|
J.Palmer | iSport International |
+ 10.805
|
7.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 16.236
|
8.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
+ 16.826
|
9.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 17.794
|
10.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 19.176
|
11.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 28.116
|
12.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 34.742
|
13.
|
S.Trummer | Arden International |
+ 35.069
|
14.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 35.458
|
15.
|
D.de Jong | Rapax |
+ 37.861
|
16.
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 44.080
|
17.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
+ 44.267
|
18.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1:04.364
|
19.
|
R.Teixeira* | Rapax |
+ 59.576
|
20.
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:44.003
|
21.
|
V.Guerin | Ocean Racing Technology |
+ 1 kolo
|
22.
|
S.Canamasas | Venezuela GP Lazarus |
+ 1 kolo
|
23.
|
R.González | Caterham Racing |
+ 1 kolo
|
24.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 3 kola
|
25.
|
F.Nasr | DAMS |
+ 4 kola
|
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
+ 33 kol
|
* - penalizován přičtením 30 sekund k výslednému času za způsobení kolize se Sergiem Canamasasem při žlutých vlajkách
Nejrychlejší kolo závodu: Simon Trummer (Arden International) - 1:32.164
Body za nejrychlejší kolo však připadají Davidemu Valsecchimu, Trummer totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po sedmnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
L.Razia | Arden International |
186
|
2.
|
D.Valsecchi | DAMS |
181
|
3.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
133
|
4.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
129
|
5.
|
J.Calado | Lotus GP |
128
|
6.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
124
|
7.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
97
|
8.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
80
|
9.
|
F.Nasr | DAMS |
68
|
10.
|
J.Palmer | iSport International |
56
|
11.
|
M.Ericsson | iSport International |
56
|
12.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
47
|
13.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
32
|
14.
|
T.Dillmann | Rapax |
29
|
15.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
27
|
16.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
25
|
17.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
19
|
18.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
13
|
19.
|
R.González | Caterham Racing |
6
|
20.
|
S.Trummer | Arden International |
4
|
21.
|
J.Leal | Trident Racing |
1
|
22.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
23.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)