Haryanto vybojoval v Belgii svou první pole position

GP2, Spa-Francorchamps - kvalifikace
Rio Haryanto se na legendární trati Spa-Francorchamps v belgických Ardénách dočkal své první pole position v GP2, když vyhrál mokrou a velmi chladnou kvalifikaci pro hlavní závod. Český závodník Josef Král se trápil s přilnavostí předních pneumatik a zaznamenal pouze patnáctý čas.
Kvalifikace se odehrála na mokré trati, teploty byly navíc velice nízké, jezdci se tak trápili se zahříváním svých pneumatik.
Haryanto se na čelních pozicích pohyboval prakticky po celou kvalifikaci, když jej pak v závěru z čela sesadil James Calado, dokázal mladý Indonésan ještě zrychlit a první pozici znovu uzmout pro sebe. Haryanto tak vybojoval svou premiérovou pole position v GP2.
Těsně za Haryantem skončili oba jezdci Lotusu Calado a Esteban Gutiérrez, kteří byli nejlépe umístěnými jezdci bojujícími o titul.
Následují piloti stáje iSport International, čtvrtý čas zajel Marcus Ericsson, pátý Jolyon Palmer. Až šestý skončil druhý muž průběžného pořadí Davide Valsecchi, i tak však jeho výchozí pozice do závodu vypadá velice slibně. Jeho hlavnímu rivalovi a lídru šampionátu Luizi Raziovi totiž kvalifikace vůbec nevyšla, Brazilec totiž skončil devatenáctý.
První desítku doplnili Sergio Canamasas, Fabio Leimer, Felipe Nasr a Giedo van der Garde.
Český jezdec Josef Král nebyl se svou kvalifikací spokojený. Král se pral s přilnavostí předních pneumatik, proto se během kvalifikace rozhodl upravit nastavení svého vozu. Velice chladná trať však znemožňovala zahřát pneumatiky okamžitě a Královi tak nezbyl čas na pořádné zlepšení. Ve výsledkové listině tak obsadil patnácté místo.
Daleko hůře však dopadl jeho týmový kolega Johnny Cecotto jr., který byl velmi rychlý ve volném tréninku, v závěru však svou snahu přehnal a vůz rozbil o bariéru. V kvalifikaci jej pak potkaly problémy s hydraulikou, které mohly být s havárií z tréninku spojeny.
Pořádnou zkoušku ohněm zažil nováček René Binder, který se představil v barvách týmu Lazarus coby náhradník za Giancarla Serenelliho. Rakušan, který v pátek pilotoval vůz GP2 vůbec poprvé, se snažil především nebourat, se svým časem tak skončil poslední.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup |
1.
|
![]() |
Marussia Carlin |
2:17.535
|
|
2.
|
![]() |
Lotus GP |
2:17.643
|
+ 0.108
|
3.
|
![]() |
Lotus GP |
2:17.736
|
+ 0.201
|
4.
|
![]() |
iSport International |
2:18.058
|
+ 0.523
|
5.
|
![]() |
iSport International |
2:18.368
|
+ 0.833
|
6.
|
![]() |
DAMS |
2:18.397
|
+ 0.862
|
7.
|
![]() |
Venezuela GP Lazarus |
2:18.582
|
+ 1.047
|
8.
|
![]() |
Racing Engineering |
2:18.603
|
+ 1.068
|
9.
|
![]() |
DAMS |
2:18.801
|
+ 1.266
|
10.
|
![]() |
Caterham Racing |
2:18.930
|
+ 1.395
|
11.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
2:19.328
|
+ 1.793
|
12.
|
![]() |
Racing Engineering |
2:19.721
|
+ 2.186
|
13.
|
![]() |
Marussia Carlin |
2:19.803
|
+ 2.268
|
14.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
2:20.100
|
+ 2.565
|
15.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
2:20.224
|
+ 2.689
|
16.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
2:20.289
|
+ 2.754
|
17.
|
![]() |
Trident Racing |
2:20.455
|
+ 2.920
|
18.
|
![]() |
Rapax |
2:20.484
|
+ 2.949
|
19.
|
![]() |
Arden International |
2:20.712
|
+ 3.177
|
20.
|
![]() |
Caterham Racing |
2:20.752
|
+ 3.217
|
21.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
2:20.888
|
+ 3.353
|
22.
|
![]() |
Rapax |
2:20.921
|
+ 3.386
|
23.
|
![]() |
Trident Racing |
2:21.070
|
+ 3.535
|
24.
|
![]() |
Arden International |
2:21.790
|
+ 4.255
|
25.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
2:21.942
|
+ 4.407
|
26.
|
![]() |
Venezuela GP Lazarus |
2:22.795
|
+ 5.260
|
* - na startovním roštu bude odsunut o deset míst za způsobení kolize s Marcusem Ericssonem ve sprintu v předchozím podniku na Hungaroringu