Chilton vítězem závodu, Valsecchi osmým šampionem

GP2, Singapur - hlavní závod
Max Chilton si na městském okruhu v Singapuru dojel pro své druhé vítězství v GP2, zatímco Davide Valsecchi čtvrtým místem vybojoval titul a stal se osmým šampionem v historii série.
Chilton se do čela dostal hned na startu, když využil tragického rozjezdu vítěze kvalifikace Lucy Filippiho, jenž se propadl až na sedmé místo. Brit musel ještě v prvním kole odrazit útok Estebana Gutiérreze, pak se však bezpečně usadil v čele.
Na trať musel v úvodu safety car kvůli několika postartovním karambolům. Hlavním problémem byl vůz Reného Bindera, který zůstal stát na trati.
Po restartu si Chilton vybudoval menší náskok, první místo pak udržel i přes zastávky v boxech, při kterých jak on, tak Gutiérrez vyměnili pouze jeden pár měkkých pneumatik za nové.
Mezitím se zpátky dopředu posouval Filippi. Ten se pokusil radikální změnou strategie vyzrát na své soupeře a do boxů zajel hned při první příležitosti v šestém kole. Ke konci závodu však byly jeho pneumatiky ve velmi špatném stavu a Ital musel ke svým mechanikům znovu.
Krátce po své zastávce však chyboval v nájezdu do tunelu a poškodil přední křídlo o bariéru. Filippi se pokusil pokračovat, jenže v poslední zatáčce přední křídlo upadlo, zaklínilo se pod předními koly jeho vozu týmu Coloni a Filippi tvrdě narazil do bariéry.
Na dráhu vyjel safety car, který dovedl celé pole až do cíle. Chilton si tak připsal své druhé letošní vítězství a symbolicky tak poděkoval Marussii za svou novou roli rezervního pilota v týmu F1.
Gutiérrez se sice v závěru snažil na Brita vyvinout tlak, k žádnému útoku se však nedostal a nakonec se tak musel spokojit se druhým místem. Stupně vítězů doplnil Fabio Leimer.
Největší radost měl však čtvrtý Davide Valsecchi, který o jednu pozici porazil svého hlavního rivala Luize Raziu. Tomu se tak nepodařilo snížit Valsecchiho náskok v čele průběžného pořadí a Ital si tak s předstihem jednoho závodu zajistil mistrovský titul.
Ze třináctého místa na roštu se na šesté v cíli probojoval Felipe Nasr, sedmý dojel Marcus Ericsson a pole position pro nedělní sprint získal Giedo van der Garde, jenž byl klasifikován na osmém místě. Bodovali také devátý Rio Haryanto a desátý Nathanaël Berthon.
Bitvu o body musel krátce před koncem vzdát James Calado, který měl problémy s pneumatikami a také s nevolností, která jej v sobotu trápila. Také jeho krajan Jolyon Palmer musel odstoupit z bodovaných míst.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
![]() |
Marussia Carlin |
1:01:48.095
|
2.
|
![]() |
Lotus GP |
+ 1.363
|
3.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 4.894
|
4.
|
![]() |
DAMS |
+ 5.945
|
5.
|
![]() |
Arden International |
+ 6.295
|
6.
|
![]() |
DAMS |
+ 8.798
|
7.
|
![]() |
iSport International |
+ 14.229
|
8.
|
![]() |
Caterham Racing |
+ 15.147
|
9.
|
![]() |
Marussia Carlin |
+ 48.855
|
10.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 49.445
|
11.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 51.466
|
12.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 52.099
|
13.
|
![]() |
Rapax |
+ 52.839
|
14.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 1:04.038
|
15.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 1:04.314
|
16.
|
![]() |
Venezuela GP Lazarus |
+ 1:04.378
|
17.
|
![]() |
Rapax |
+ 1:05.013
|
|
![]() |
Scuderia Coloni |
+ 4 kola
|
|
![]() |
Scuderia Coloni |
+ 4 kola
|
|
![]() |
Lotus GP |
+ 5 kol
|
|
![]() |
iSport International |
+ 9 kol
|
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 19 kol
|
|
![]() |
Caterham Racing |
+ 21 kol
|
|
![]() |
Arden International |
+ 23 kol
|
|
![]() |
Venezuela GP Lazarus |
+ 28 kol
|
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 28 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Luca Filippi (Scuderia Coloni) - 2:03.657
Body za nejrychlejší kolo však připadají Estebanu Gutiérrezovi, Filippi totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po třiadvaceti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
DAMS |
241
|
2.
|
![]() |
Arden International |
214
|
3.
|
![]() |
Lotus GP |
172
|
4.
|
![]() |
Marussia Carlin |
169
|
5.
|
![]() |
Lotus GP |
160
|
6.
|
![]() |
Caterham Racing |
145
|
7.
|
![]() |
Racing Engineering |
142
|
8.
|
![]() |
iSport International |
112
|
9.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
104
|
10.
|
![]() |
DAMS |
93
|
11.
|
![]() |
iSport International |
78
|
12.
|
![]() |
Racing Engineering |
60
|
13.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
47
|
14.
|
![]() |
Marussia Carlin |
38
|
15.
|
![]() |
Rapax |
29
|
16.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
29
|
17.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
27
|
18.
|
![]() |
Trident Racing |
25
|
19.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
25
|
20.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
13
|
21.
|
![]() |
Trident Racing |
9
|
22.
|
![]() |
Caterham Racing |
6
|
23.
|
![]() |
Arden International |
4
|
24.
|
![]() |
Venezuela GP Lazarus |
1
|
25.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)