ADAC GT Masters v premiéře na Slovensku
Dřívější zvěsti o podniku na Slovakiaringu potvrdil kalendář na rok 2013.
Minulý čtvrtek zveřejnila prestižní německá série gétéček podobu kalendáře v příštím roce. Bez větších změn se odehrají víkendy v Německu, stejně jako výlet do Rakouska. Novinkou bude návštěva jiného belgického okruhu v podobě Spa anebo první návštěva u našich východních sousedů. S výjimkou potvrzení čtvrtého podniku vypadá kalendář sedmé sezóny následovně:
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 28.04.2013 | Německo | Oschersleben |
2. | 12.05.2013 | Belgie | Spa-Francorchamps |
3. | 09.06.2013 | Německo | Sachsenring |
4. | 21.07.2013 | Německo | Nürburgring |
5. | 11.08.2013 | Rakousko | Red Bull Ring |
6. | 01.09.2013 | Německo | Lausitzring |
7. | 15.09.2013 | Slovensko | Slovakiaring |
8. | 29.09.2013 | Německo | Hockenheimring |
Lákadlem nejen Slovensko
Německým pořadatelům se podařilo do šampionátu nalákat početné pole zájemců s rozmanitými vozy třídy GT3. K vidění byla také (prozatím) vzácnější auta mj. Vantage anebo GT-R v úpravě pro GT3. Za jejich volanty se závodů příležitostně účastní i uznávaní jezdci mj. Wendlinger, Enge, Frentzen a další.
Protiváhou omezené dostupnosti sledování závodů (u nás pouze Sport 5) bez vstřícného přenosu přes internet vyvažuje možnost návštěvy na okruhu díky řadě podniků v přijatelné vzdálenosti od českých hranic. K ní vybízí páteční program, kdy se kromě tréninků odehraje i kvalifikace. Navíc vstup bývá většinou zdarma, při návštěvě o víkendu bývá součástí ceny vstupenky možnost volného pohybu v paddocku. I v okamžiku umístění techniky německé série v garážích u boxové uličky je možné ve vyhrazených časech navštívit tuto povětšinou veřejnosti zapovězenou část okruhu.
Počínaje příštím rokem se na zdejším portálu objeví informace o německé sérii. Kromě předsezonního představení budou hlavním tématem články věnované usnadnění osobní účasti na okruzích.
Nejen letos si diváci nemuseli stěžovat na nedostatek účastníků. Ještě před zahájením sezóny bylo všech 44 míst obsazených. Přestože se na víkendech objevoval menší počet vozů, jejich množství se běžně pohybovalo lehce pod čtyřmi desítkami.
Tento Aston Martin Vantage GT3 patřil mezi sérii prvních pěti vyrobených vozů. Pouze německý tým Young Driver AMR obdržel dva kusy, ostatní zájemci se museli spokojit s jedním vozem.
Ještě vzácnější novinka Nissanu, model GT-R GT3. Příčinou byl spíše menší zájem zákazníků v ostré konkurenci. Zde byl jediným reprezentantem německý Schulze Motorsport.
Nedělní dopolední procházka boxovou uličkou. Divákům je dvakrát během víkendu umožněno podívat se na vozy umístěné v garážích.
Karl Wendlinger před startem nedělního závodu. Na okruhu Lausitzring se ve voze Mercedes SLS střídal s Janem Seyffarthem.