Týmy se na nižším stropě opět nedohodly
Tři závody v Silverstone?
Proběhla další videokonference nejvyšších představitelů F1, FIA a týmů. Debata prý trvala déle než čtyři hodiny a nesla se v konstruktivním duchu, avšak opět nic nebylo pevně dohodnuto.
Na minulé schůzi se nejmocnější světa F1 v shodli v názoru, že původně zamýšlený rozpočtový strop 175 milionů amerických dolarů, jenž měl být zaveden v roce 2021, může být snížen na 150 milionů. To ale bude v době krize stále moc a vyjednává se o možnostech dalšího omezení, přičemž optimisté mluvili o kulatých 100 milionech dolarů. Velké týmy se, samozřejmě, brání.
Podle zdrojů zahraničních médií se diskutovalo o stropu 145 milionů na rok 2021 a 130 milionů na sezonu 2022. Postupné snižování dává smysl hlavně větším týmům, které beztak čeká velká "restrukturalizace". Méně pěkně řečeno, budou propouštět. Úroveň 130 milionů je také psychologickou hranicí. Tuto částku původně před lety navrhoval Ross Brawn, výkonný sportovní ředitel F1, než si velké týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull vyjednaly desítky milionů navíc.
"Před dvěma lety jsme přišli s tím, že by to mělo být kolem 130 milionů ročně. Stále je to ohromná spousta peněz, ale podle mě je to správný cíl, "řekl minulý týden Brawn v rozhovoru pro Sky F1. "Tvrdě jsme bojovali a nakonec jsme se dohodli na 175 milionech jako na dobrém kompromisu. Celou dobu jsme chtěli, aby to bylo méně, ale na této částce jsme se dokázali dohodnout se všemi týmy. Nikdy jsem neskrýval, že se mi to zdá být zbytečně moc. Krize vyvolaná koronavirem nám teď dává příležitost podívat se na rozpočty realističtějším pohledem a strop posunout na rozumnější úroveň."
Pokud je hlavním problémem cestování, F1 vydrží na jednom okruhu klidně měsíc. Foto: McLaren
Návrh Ferrari na dva rozdílně vysoké stropy pro tovární a zákaznické týmy nenašel podporu.
Kromě toho se mluvilo o novém kalendáři velkých cen. V této souvislosti se objevila zvěst, že sezona má začít Velkou cenou Rakouska na Red Bull Ringu, za kterou budou následovat tři závody na okruhu Silverstone.
Tři závody na Silverstone během čtyř týdnů dávají smysl především z logistického hlediska. Sedm z deseti týmů má základnu v Británii. Členové závodních týmů Ferrari, AlphaTauri a Alfa Romeo by přijeli na celý měsíc, rezervovaly by se jim hotely. Silverstone je vhodný i proto, že má několik konfigurací.
Mluvilo se o jednom závodě v opačném směru, ale k tomu asi nedojde, jelikož přesunutí bezpečnostních bariér by nebylo tak snadné. Další dvě používané verze mají pouze kolem tří kilometrů, nikoliv požadovaných pět, ale s udělením výjimky, jakou má Monte Carlo, za současné situace nebude problém.
Zdroj: FORMULE.cz