Také Force India dala přednost novému designu před evolucí
Základ z loňského vozu neposkytoval příliš prostoru pro zlepšení.
Force India se při navrhování letošního vozu rozhodla pro zcela nový koncept namísto pouhé evoluce předchozího modelu, potvrdil to technický ředitel stáje Andrew Green.
Přestože stáj ze Silverstonu zaznamenala úspěšný závěr loňské sezóny, když se jí podařilo pravidelně bodovat v posledních osmi závodech ročníku a dokonce bojovat o vítězství ve finálové Velké ceně Brazílie, Green poznamenal, že potenciál pro další zlepšení výkonnosti loňského vozu už nebyl příliš velký.
"Je to nové auto, nedrželi jsme se zpátky," řekl Green. "Vzhledem ke stabilitě regulí je stále těžší a těžší dosáhnout nějakého výkonnostního zlepšení, takže jsme se nemohli držet zpátky.
Museli jsme přepracovat prakticky všechno, abychom maximalizovali potenciál auta.
Čas, který nám na konci loňského roku trvalo pochopit auto, nám vlastně ohromně pomohl při navrhování tohoto."
Green dodal, že velkým faktorem při navrhování letošního monopostu byly také upravené směsi pneumatik Pirelli.
"Odvedli jsme spoustu práce na analýze toho, jak využíváme pneumatiky, takže jsme do návrhu pro tento rok zakomponovali spoustu detailů," vysvětlil.
"Navíc se nám také podařilo zlepšit přítlak, jako vždycky. Udržet pneumatiky v jejich nejlepší kondici je pro letošní vůz klíčové, takže jsme si při navrhování auta dali více možností, jak s pneumatikami hospodařit.
(Letošní pneumatiky) jsou tou jednou věcí, které v tuhle chvíli příliš nerozumíme a ani nebudeme, dokud s nimi nezačneme jezdit.
To výrazně usměrní náš zimní testovací program. Během testů se budeme zaměřovat především na nové pneumatiky, i když i tak bude těžké udělat si kompletní obrázek, jelikož budeme v Barceloně jezdit v pěti stupních."