Edwards ve Phoenixu předvedl vítězné salto
Z vítězství v druhém závodě série NASCAR Sprint Cup se radoval muž s číslem vozu 99.
O víkendu, přesněji v neděli 3.března se série Sprint Cup podívala do Phoenixu na jedno mílový okruh Phoenix International Raceway. Závod Subway Fresh Fit 500 naplánovaný na 312 kol byl zahájen v cca 21.00 našeho času. Pole position na závod vyhrál veterán Mark Martin a vedle něj se při startu postavil Kasey Kahne. Z druhé řady startoval vítěz letošní Daytonské pětistovky - Jimmie Johnson. Loňský šampion Brad Keselowski startoval z jedenácté pozice. Nejvíce vítězství si prozatím z Phoenixu odnesl právě Jimmie Johnson.
Žlutou vlajkou se poprvé mávalo už ve dvacátém druhém kole. S vozem číslo 44 boural Scott Riggs, pro kterého to znamenalo konečnou. Ve vedení se stále držel Arkansasan a pole sitter Mark Martin. Druhá žlutá fáze nastala po smyku Kyla Busche, kterému se nedařilo v druhé zatáčce a ztratil tak jedno kolo.
Třetí mávání žlutou vlajkou na sebe nenechalo dlouho čekat. Nastalo potom, co do lemující zdi narazil Dave Blaney. Leaderem se stal na několik desítek kol Greg Biffle a závod pokračoval pod zelenou vlajkou až do stého kola, kdy Ryan Newman takzvaně políbil zeď. Určitě mu děkovaly týmy Grega Biffla nebo Arica Almiroli, ti se do té doby drželi v čele a tak trochu jezdcům docházel benzín. Týmy proto zvažovaly zastávky pod zelenou vlajkou. Naštěstí, díky zmíněné nehodě mohly vozy na pit lane zajet v rámci žluté fáze. Mark Martin se těchto zastávek nezúčastnil a vrátil se tak na první místo.
Ve sto dvacátém sedmém kole o sobě dal vědět se svým modrým fordem Brad Keselowski, který se ujal vedení. Další žlutá fáze vystřídala zelenou a potom se znovu bouralo, tentokráte v dámském podání.
Danica Patrick startovala až z pozice číslo čtyřicet. Již na začátku závodu měla menší konflikt s třicet šestkou, kterou kočíruje JJ Yeley. Klasická ukázka bumper to bumper se obešla bez žluté vlajky. Patrně vzhledem k jejímu kroužení ve třetí desítce jezdeckého pole se Danica do sluchátek přiznala, že je poněkud frustrována, že dělá, co může, ale k ničemu to není. Odpovědí bylo uklidňující: „Vedeš si dobře, prostě pokračuj.“ Danica tedy po záření v Daytoně poněkud pohasla. Ale zpátky k nehodě ve sto pět a osmdesátém kole. Danica utržila velký náraz do zdi při výjezdu ze zatáčky. Při opakovaných záběrech bylo vidět, jak auto vyjíždí ze zatáčky a ačkoli jezdec zatáčí, auto si to namířilo přímo do zdi. Jako první možná příčina byla spekulována nová aerodynamika vozů šesté generace, ale ukázalo se, že za tuto nehodu mohla pneumatika. Danica nebyla rozhodně první, komu se stalo zrovna to samé a nebyla ani poslední, komu se nepodařilo vůz v těchto místech ukočírovat. Po nárazu se její zelený vůz odmrštil zpět na trať a už se jí nedokázal vyhnout David Ragan a doslova otevřel Daničin vůz jako konzervu.
Danica nehodu komentovala tím, že necítila žádné vibrace, nebo cokoliv co by jí řeklo, že se něco takového v dalším kole stane. Štěstí tak Danica, která nedojela a celkově skončila až na třicátém devátém místě, bude hledat až v dalším závodě v Las Vegas.
Po restartu, kdy do konce závodu zbývalo pouhých sedmdesát kol, se do vedení dostal se žlutým vozem Carl Edwards. O slovo se hlásili i Jimmie Johnson a Brad Keselowski, kteří se prali o místo druhé. Vedení Carla Edwardse zvesela pokračovalo až do třetího kola před cílem, kdy nastala osmá žlutá fáze a bylo jasné, že se dočkáme GWC restartu. Edwards tak mohl trochu zuřit, protože za dobu, kterou strávil ve vedení, nabyl velkého náskoku, o který tak přišel a navíc se vedle něj při restartu postavil Jimmie Johnson.
Následující bitva především mezi vozy s čísly 48, 2 a 11 tak trochu zastínila samotného Edwardse, který po restartu mistrovsky všem opět ujel a dojel si tak pro své kulaté dvacáté vítězství kariéry (v rámci Sprint Cupu). Následně nezklamal své fanoušky a předvedl skok z vozu, jeho slavné salto vzad.
Na druhém místě skončil Jimmie Johnson, který ve velmi těsném dojezdu porazil Dennyho Hamlina. Brad Keselowski tak skončil až čtvrtý. Pole sitter Mark Martin dojel na dvacátém prvním místě. Během tříhodinového závodu se ve vedení vystřídalo celkem dvanáctkrát devět jezdců, nejvíce kol ve vedení strávil Carl Edwards, který se díky vítězství posunul v celkovém bodování o devatenáct míst a to až na jedenáctou příčku. Leader šampionátu se tak nemění a zůstává jím alespoň prozatím Jimmie Johnson.
Výsledky závodu
p.
|
Jezdec | Tým |
Auto
|
Kol
|
Stav
|
1.
|
C.Edwards | Roush Fenway Racing |
Ford
|
316
|
dojel
|
2.
|
J.Johnson | Hendrick Motorsports |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
3.
|
D.Hamlin | Joe Gibbs Racing |
Toyota
|
316
|
dojel
|
4.
|
Brad Keselowski | Penske Racing |
Ford
|
316
|
dojel
|
5.
|
D.Earnhardt Jr. | Hendrick Motorsports |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
6.
|
C.Bowyer | Michael Waltrip Racing |
Toyota
|
316
|
dojel
|
7.
|
M.Kenseth | Joe Gibbs Racing |
Toyota
|
316
|
dojel
|
8.
|
T.Stewart | Stewart-Hass Racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
9.
|
J.Gordon | Hendrick Motorsports |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
10.
|
J.Burton | Richard Childress Racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
11.
|
A.Allmendinger | Phoenix Racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
12.
|
J.P.Montoya | Earnhardt Ganassi racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
13.
|
K.Harvick | Richard Childress Racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
14.
|
C.Mears | German Racing |
Ford
|
316
|
dojel
|
15.
|
A.Almirola | Richard Petty Motorsports |
Ford
|
316
|
dojel
|
16.
|
R.Stenhouse Jr. | Roush Fenway Racing |
Ford
|
316
|
dojel
|
17.
|
G.Biffle | Roush Fenway Racing |
Ford
|
316
|
dojel
|
18.
|
M.Ambrose | Richard Petty Motorsports |
Ford
|
316
|
dojel
|
19.
|
K.Kahne | Hendrick Motorsports |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
20.
|
P.Menard | Richard Childress Racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
21.
|
M.Martin | Michael Waltrip Racing |
Toyota
|
316
|
dojel
|
22.
|
J.McMurray | Earnhardt Ganassi racing |
Chevrolet
|
316
|
dojel
|
23.
|
Kyle Busch | Furniture Row Racing |
Toyota
|
316
|
dojel
|
24.
|
B.Labonte | JTG Daugherty Racing |
Toyota
|
315
|
dojel
|
25.
|
D.Reutimann | BK Racing |
Toyota
|
315
|
dojel
|
26.
|
J.Logano | Penske Racing |
Ford
|
315
|
dojel
|
27.
|
Kurt Busch | Furniture Row Racing |
Chevrolet
|
315
|
dojel
|
28.
|
J.J.Yeley | Tommy Baldwin Racing |
Chevrolet
|
315
|
dojel
|
29.
|
T.Kvapil | BK Racing |
Toyota
|
313
|
dojel
|
30.
|
D.Stremme | Swan Racing |
Toyota
|
313
|
dojel
|
31.
|
J.Nemechek | Nemco Motorsports |
Toyota
|
311
|
dojel
|
32.
|
L.Cassill | Circle Sport |
Chevrolet
|
309
|
dojel
|
33.
|
D.Blaney | Tommy Baldwin Racing |
Chevrolet
|
306
|
dojel
|
34.
|
K.Schrader | FAS Lane Racing |
Ford
|
300
|
nehoda
|
35.
|
J.Wise | Front Row Motorsports |
Ford
|
295
|
dojel
|
36.
|
M.Truex Jr. | Michael Waltrip Racing |
Toyota
|
284
|
dojel
|
37.
|
D.Gilliland | Front Row Motorsports |
Ford
|
237
|
nehoda
|
38.
|
D.Ragan | Front Row Motorsports |
Ford
|
186
|
nehoda
|
39.
|
D.patrick | Stewart-Hass Racing |
Chevrolet
|
184
|
nehoda
|
40.
|
R.Newman | Stewart-Hass Racing |
Chevrolet
|
137
|
nehoda
|
41.
|
S.Speed | Leavine Family Racing |
Ford
|
88
|
brzdy
|
42.
|
M.Bliss | Humphrey Smith Racing |
Toyota
|
34
|
brzdy
|
43.
|
S.Riggs | XXXtreme Motorsport |
Ford
|
19
|
nehoda
|