Muller králem kvalifikace na Monze
Chevrolety stále nemají konkurenci
Výsledky kvalifikace pro první letošní závod série WTCC na Monze potvrdily všeobecné očekávání, podpořené ostatně už i výsledky tréninkových jízd, tedy že přinejmenším na začátku letošní sezóny potrvá dominance vozů Chevrolet Cruze 1.6T. Není ostatně divu, odchod tovární podpory nemohl nijak zpomalit vozy připravované stájí Raye Mallocka, stejně jako nemohl zpomalit piloty, kteří do těchto vozů usedají.
Mnohé napověděly už dnešní tréninkové jízdy. V obou částech byl nejrychlejším mužem na trati právě Yvan Muller, v druhé části se dokonce Chevrolety seřadily na prvních pěti místech žebříčku časů.
I první části vlastní kvalifikace dominoval Muller od samotného začátku. Velmi brzy zhasly kvalifikační naděje Roberta Huffa, který kolidoval s Barthem a poškodil při tom zavěšení pravého předního kola svého Seatu. Velmi dobře rozjel kvalifikaci i James Thompson, ale nakonec ho v nájezdu do šikany doslova sestřelil vlastní stájový kolega Rus Dudukalo.
Do druhé části kvalifikace se překvapivě dostal pouze jeden z vozů Honda, a to ten řízený Tarquinim, dále všech pět Chevroletů, tři Seaty řízené Bassengem, Oriolou a Monjem a konečně dvě BMW 320 TC D´Asteho a O´Younga. Postoupil i Thompson s Ladou, ale málokdo věřil, že vůbec nastoupí. Nicméně se tak stalo a Brit dokonce dokázal s poškozeným vozem zajet i v druhé části kvalifikace devátý nejrychlejší čas.
Tím nejrychlejším se stal Yvan Muller před Chiltonem a MacDowallem, nejrychlejší Seat kvalifikoval na čtvrtém místě Oriola, Tarquini obsadil místo páté.
Výsledné místo na startovním roštu však ještě ovlivnily penalizace, které byly po závodě vyneseny. Postiženými se stali Tarquini a Dudukalo. Zatímco Tarquini poslal mimo trať Munnicha, Dudukalo byl potrestán za výše zmíněný incident se svým stájovým kolegou. Oba byli na startovním roštu posunuti o pět míst zpět.
p.
|
Jezdec | Tým |
Vůz
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
Y. Muller | RML |
C
|
1:56.486
|
|
2.
|
T.Chilton | Chevy / RML |
C
|
1:57.345
|
+ 0.859
|
3.
|
A. MacDowall | Bamboo-engineering |
C
|
1:57.685
|
+ 1.199
|
4.
|
P.Oriola | Tuenti Racing Team |
S
|
1:57.833
|
+ 1.347
|
5.
|
G.Tarquini | Honda Racing Team JAS |
H
|
1:57.946
|
+ 1.460
|
6.
|
J.Nash | Bamboo-engineering |
C
|
1:58.005
|
+ 1.519
|
7.
|
M.Nykjaer | Nika Racing |
C
|
1:58.172
|
+ 1.686
|
8.
|
M.Basseng | Münnich Motorsport |
S
|
1:58.518
|
+ 2.032
|
9.
|
J.Thompson | LADA Sport Lukoil |
L
|
1:58.669
|
+ 2.183
|
10.
|
D.O´Young | ROAL Motorsport |
B
|
1:58.781
|
+ 2.295
|
11.
|
F.Monje | Campos Racing |
S
|
1:58.814
|
+ 2.328
|
12.
|
S.D´Aste | PB Racing |
B
|
2:00.475
|
+ 3.989
|
13.
|
F.Engstler | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
1:59.046
|
+ 2.560
|
14.
|
T.Boardman | Special Tuning Racing |
S
|
1:59.116
|
+ 2.630
|
15.
|
T.Monteiro | Honda Racing Team JAS |
H
|
1:59.155
|
+ 2.669
|
16.
|
A.Dudukalo | LADA Sport Lukoil |
L
|
1:59.303
|
+ 2.817
|
17.
|
T.Coronel | ROAL Motorsport |
B
|
1:59.386
|
+ 2.900
|
18.
|
M.Bennani | Proteam Racing |
B
|
1:59.685
|
+ 3.199
|
19.
|
R.Münnich | Münnich Motorsport |
S
|
1:59.978
|
+ 3.492
|
20.
|
F.Barth | Wiechers-Sport |
B
|
2:00.090
|
+ 3.604
|
21.
|
N.Michelisz | Zengő Motorsport |
H
|
2:00.799
|
+ 4.313
|
22.
|
Ch.Ng Ka Ki | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
2:00.901
|
+ 4.415
|
23.
|
J.-P. Dayraut | ANOME |
B
|
2:00.957
|
+ 4.471
|
Všechny časy neoficiální
C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat