Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Muller králem kvalifikace na Monze

Muller králem kvalifikace na Monze

Chevrolety stále nemají konkurenci

Výsledky kvalifikace pro první letošní závod série WTCC na Monze potvrdily všeobecné očekávání, podpořené ostatně už i výsledky tréninkových jízd, tedy že přinejmenším na začátku letošní sezóny potrvá dominance vozů Chevrolet Cruze 1.6T. Není ostatně divu, odchod tovární podpory nemohl nijak zpomalit vozy připravované stájí Raye Mallocka, stejně jako nemohl zpomalit piloty, kteří do těchto vozů usedají.
Mnohé napověděly už dnešní tréninkové jízdy. V obou částech byl nejrychlejším mužem na trati právě Yvan Muller, v druhé části se dokonce Chevrolety seřadily na prvních pěti místech žebříčku časů.

I první části vlastní kvalifikace dominoval Muller od samotného začátku. Velmi brzy zhasly kvalifikační naděje Roberta Huffa, který kolidoval s Barthem a poškodil při tom zavěšení pravého předního kola svého Seatu. Velmi dobře rozjel kvalifikaci i James Thompson, ale nakonec ho v nájezdu do šikany doslova sestřelil vlastní stájový kolega Rus Dudukalo.
 
Do druhé části kvalifikace se překvapivě dostal pouze jeden z vozů Honda, a to ten řízený Tarquinim, dále všech pět Chevroletů, tři Seaty řízené Bassengem, Oriolou a Monjem a konečně dvě BMW 320 TC D´Asteho a O´Younga. Postoupil i Thompson s Ladou, ale málokdo věřil, že vůbec nastoupí. Nicméně se tak stalo a Brit dokonce dokázal s poškozeným vozem zajet i v druhé části kvalifikace devátý nejrychlejší čas.
Tím nejrychlejším se stal Yvan Muller před Chiltonem a MacDowallem, nejrychlejší Seat kvalifikoval na čtvrtém místě Oriola, Tarquini obsadil místo páté. 

Výsledné místo na startovním roštu však ještě ovlivnily penalizace, které byly po závodě vyneseny. Postiženými se stali Tarquini a Dudukalo. Zatímco Tarquini poslal mimo trať Munnicha, Dudukalo byl potrestán za výše zmíněný incident se svým stájovým kolegou. Oba byli na startovním roštu posunuti o pět míst zpět. 

p.
 Jezdec  Tým
Vůz
Čas
Odstup
1.
 Y. Muller  RML
C
1:56.486
 
2.
 T.Chilton  Chevy / RML
C
1:57.345
+ 0.859
3.
 A. MacDowall  Bamboo-engineering
C
1:57.685
+ 1.199
4.
 P.Oriola  Tuenti Racing Team
S
1:57.833
+ 1.347
5.
 G.Tarquini  Honda Racing Team JAS
H
1:57.946
+ 1.460
6.
 J.Nash  Bamboo-engineering
C
1:58.005
+ 1.519
7.
 M.Nykjaer  Nika Racing
C
1:58.172
+ 1.686
8.
 M.Basseng  Münnich Motorsport
S
1:58.518
+ 2.032
9.
 J.Thompson  LADA Sport Lukoil
L
1:58.669
+ 2.183
10.
 D.O´Young  ROAL Motorsport
B
1:58.781
+ 2.295
11.
 F.Monje  Campos Racing
S
1:58.814
+ 2.328
12.
 S.D´Aste  PB Racing
B
2:00.475
+ 3.989
13.
 F.Engstler  Liqui Moly Team Engstler
B
1:59.046
+ 2.560
14.
 T.Boardman  Special Tuning Racing
S
1:59.116
+ 2.630
15.
 T.Monteiro  Honda Racing Team JAS
H
1:59.155
+ 2.669
16.
 A.Dudukalo  LADA Sport Lukoil
L
1:59.303
+ 2.817
17.
 T.Coronel  ROAL Motorsport
B
1:59.386
+ 2.900
18.
 M.Bennani  Proteam Racing
B
1:59.685
+ 3.199
19.
 R.Münnich  Münnich Motorsport
S
1:59.978
+ 3.492
20.
 F.Barth  Wiechers-Sport
B
2:00.090
+ 3.604
21.
 N.Michelisz  Zengő Motorsport
H
2:00.799
+ 4.313
22.
 Ch.Ng Ka Ki  Liqui Moly Team Engstler
B
2:00.901
+ 4.415
23.
 J.-P. Dayraut  ANOME
B
2:00.957
+ 4.471

Všechny časy neoficiální

C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat