Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Muller získal pro Chevrolet double

Muller získal pro Chevrolet double

WTCC Monza – 2. závod

Přestože Muller do druhého závodu na Monze odstartoval až z páté řady, nenechal nikoho na pochybách o tom, kdo je momentálně ve WTCC králem. Jen čtyři kola mu trvalo, než se vypořádal se svými soupeři a pak už jen na deštěm smáčeném okruhu kontroloval průběh závodu.

Do závodu startovala z první řady dvojice Darryl O´Young a Marc Basseng. Jenže Bassengovi se start nepovedl a z třetí řady se vpřed prodral zkušený Tarquini, který v rozmístění vozů na startovním gridu cítil velkou příležitost. O´Young na BMW mu nedokázal vzdorovat ani jedno kolo a při průjezdu cílem prvního okruhu byla na čele pole již Italova Honda. Za ním se řítili Basseng, Nykjær a Muller, protože Hong-Kongský pilot nedokázal udržet za sebou ani je.

Ve druhém kole vylétl v Parabolice do štěrku MacDowall a před O´Younga se přehnali Nash a Oriola. Na čele si zatím Muller připravoval pozici k útoku na třetího Nykjaera, ve třetím okruhu ho skutečně překonal a vydal se stíhat vedoucí dvojici tvořenou Bassengem a Tarquinim. Už v následujícím kole chyboval v první zatáčce Basseng, čehož Muller okamžitě využil a posunul se na druhé místo. Ani všechny Tarquiniho zkušenosti a jezdecký um nedokázaly francouzského pilota zadržet a do pátého okruhu už projel Muller na čele.
 
Z hloubi startovního pole se mezitím stejně jako v prvním závodě muse probojovávat Robert Huff. V šestém kole chyboval Basseng v nájezdu do první šikany znovu a propadnul se až na čtvrté místo. O kolo později neodolal Tarquini útoku Nykjaera, ale stále se nevzdával a o kolo později se vrátil zpět před Dána, který mu však útok v šikaně Variante Ascari vrátil a druhou pozici pak udržel až do cíle.
 
Naopak Tarquini musel v závěru ještě odolávat náporu Bassenga, ale svou pozici již udržel. Na cílové čáře je dělilo pouhých 0,087 sekundy. Robert Huff skončil po další skvělé stíhací jízdě tentokráte na desátém místě.

Dalším závodem seriálu je Velká cena Maroka, která se na okruhu v Marákeši pojede 7.dubna. 

p.
 Jezdec  Tým
Vůz
Čas
Odstup
1.
 Y. Muller  RML
C
23:27.254
 
2.
 M.Nykjaer  Nika Racing
C
23:29.736
+ 2.482
3.
 G.Tarquini  Honda Racing Team JAS
H
23:32.248
+ 4.994
4.
 M.Basseng  Münnich Motorsport
S
23:32.335
+ 5.081
5.
 T.Chilton  RML
C
23:32.866
+ 5.612
6.
 P.Oriola  Tuenti Racing Team
S
23:34.009
+ 6.755
7.
 J.Nash  Bamboo-engineering
C
23:41.699
+ 14.445
8.
 T.Monteiro  Honda Racing Team JAS
H
23:47.827
+ 20.573
9.
 S.D´Aste  PB Racing
B
23:50.976
+ 23.722
10.
 R.Huff  Münnich Motorsport
S
23:52.696
+ 25.442
11.
 T.Coronel  ROAL Motorsport
B
24:04.380
+ 37.126
12.
 D.O´Young  ROAL Motorsport
B
24:08.648
+ 41.394
13.
 F.Engstler  Liqui Moly Team Engstler
B
24:11.158
+ 43.904
14.
 F.Barth  Wiechers-Sport
B
24:13.175
+ 45.921
15.
 F.Monje  Campos Racing
S
24:17.932
+ 50.678
16.
 T.Boardman  Special Tuning Racing
S
24:20.845
+ 53.591
17.
 Ch.Ng  Liqui Moly Team Engstler
B
24:26.411
+ 59.157
18.
 J.-P. Dayraut  ANOME
B
24:33.791
+ 6.537
19.
 M.Bennani  Proteam Racing
B
24:53.975
+ 26.721
20.
 A. MacDowall  Bamboo-engineering
C
-
1 kolo
21.
 R.Münnich  Münnich Motorsport
S
-
1 kolo
22.
 N.Michelisz  Zengő Motorsport
H
-
1 kolo

Všechny časy neoficiální

C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat