Úvodní vítězství na Sepangu vybojoval Leimer
GP2, Sepang - hlavní závod
Fabio Leimer vyhrál úvodní závod nové sezóny GP2 na malajském Sepangu, když díky lepšímu hospodaření s pneumatikami v závěru zdolal vítěze kvalifikace Stefana Colettiho. Na druhé místo se stejným způsobem dostal James Calado, Monačan klesl na třetí pozici v cíli.
Coletti vyrážel do závodu z první pozice, kteru také v úvodu udržel, přestože se musel bránit rychle startujícímu Leimerovi. Švýcar dobře zareagoval na zhasnutí červených světel a posunul se ze čtvrté pozice na druhou.
Vedoucí dvojice brzy odjela zbytku pole, za nimi se totiž velké bitvy účastnili Calado, Felipe Nasr a Mitch Evans, který kromě soupeřů bojoval také s nevolností z jídla. Novozélanďan nakonec neudržel třetí místo a do cíle se propadl na desátou příčku.
Colettiho mezitím trápilo rychlejší opotřebení pneumatik, Monačan tak proto už na konci šestého kola zamířil ke svým mechanikům, zatímco Leimer vydržel na dráze ještě další čtyři kola.
Ani to však Švýcara nevyneslo do čela, Coletti byl totiž schopen na čerstvých tvrdých pneumatikách držet dobré tempo a po Leimerově zastávce se tak vrátil na svou pozici.
Čtyřkolový rozdíl se však znovu projevil později, když Coletti kolem dvacátého kola přestával stačit tempu dotírajícího Leimera. Pilot týmu Racing Engineering nejprve nedokázal využít Colettiho velkého probrzdění v nájezdu do předposlední zatáčky 26. kola, v následujícím okruhu už se ale dostal do čela.
To samé se už na začátku 28. kola podařilo také Caladovi, který využil souboje vedoucí dvojice k tomu, aby se na čelo dotáhl. Leimer si však po předjetí Colettiho znovu stačil vybudovat slušný náskok a Caladovi se dostatečně vzdálit. Švýcar tak vybojoval své třetí vítězství v GP2 a ujal se vedení průběžné klasifikace.
Naproti tomu Coletti do cíle poztrácel přes 11 sekund a mohl být rád, že udržel alespoň stupně vítězů, zezadu se mu totiž rychle blížil také Felipe Nasr. Na Brazilce nakonec zbyla čtvrtá pozice.
Na páté příčce byl klasifikován Julian Leal před šestým Jolyonem Palmerem, který byl nejúspěšnějším z jezdců volícím obrácenou strategii a startujících na tvrdší směsi pneumatik. Palmer vyrážel do závodu z 22. pozice, v průběhu se však na devět kol dokonce ujal vedení, když vydržel na trati déle než jezdci zahajující na měkké směsi gum.
Palmer se po své zastávce vrátil na šesté příčce, kterou dokázal udržet až do cíle. Sedmý dojel Sam Bird, jenž by obrácenou strategii zřejmě dotáhl k ještě lepšímu výsledku nebýt penalizace za nerespektování žlutých vlajek, kterou spolu s ním dostalo dalších pět pilotů. Bird si nakonec alespoň spravil chuť ziskem dalších dvou bodů za nejrychlejší kolo.
První desítku doplnili Stéphane Richelmi, Simon Trummer a Mitch Evans.
Kuriózní situace nastala ve třetím kole, kdy spolu v poslední zatáčce hned dvakrát kolidovali oba jezdci týmu MP Motorsport Adrian Quaife-Hobbs a Daniel de Jong. Oba byli na místě ze závodu vyřazeni. Quaife-Hobbs si přitom za své počínání vysloužil penalizaci odsunu o pět míst na startovním roštu nedělního sprintu.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
57:49.385
|
2.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
+ 2.045
|
3.
|
S.Coletti | Rapax |
+ 11.271
|
4.
|
F.Nasr | Carlin |
+ 12.810
|
5.
|
J.Leal | Racing Engineering |
+ 28.837
|
6.
|
J.Palmer | Carlin |
+ 34.209
|
7.
|
S.Bird | Russian Time |
+ 41.183
|
8.
|
S.Richelmi | DAMS |
+ 58.941
|
9.
|
S.Trummer | Rapax |
+ 1:02.853
|
10.
|
M.Evans | Arden International |
+ 1:13.730
|
11.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:16.137
|
12.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
+ 1:18.357
|
13.
|
C.Daly | Hilmer Motorsport |
+ 1:20.096
|
14.
|
T.Dillmann | Russian Time |
+ 1:21.812
|
15.
|
P.Varhaug | Hilmer Motorsport |
+ 1:23.754
|
16.
|
K.Giovesi | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:35.775
|
17.
|
K.Ceccon | Trident Racing |
+ 1:37.928
|
18.
|
J.Rosenzweig | Barwa Addax Team |
+ 1:43.252
|
19.
|
S.Canamasas | Caterham Racing |
+ 2:00.257
|
20.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
+ 1 kolo
|
21.
|
Q.Ma | Caterham Racing |
+ 1 kolo
|
|
N.Berthon | Trident Racing |
+ 12 kol
|
|
D.Abt | ART Grand Prix |
+ 22 kol
|
|
D.de Jong | MP Motorsport |
+ 28 kol
|
|
A.Quaife-Hobbs | MP Motorsport |
+ 28 kol
|
|
M.Ericsson | DAMS |
+ 31 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Sam Bird (Russian Time) - 1:48.777
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
25
|
2.
|
S.Coletti | Rapax |
19
|
3.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
18
|
4.
|
F.Nasr | Carlin |
12
|
5.
|
J.Leal | Racing Engineering |
10
|
6.
|
J.Palmer | Carlin |
8
|
7.
|
S.Bird | Russian Time |
8
|
8.
|
S.Richelmi | DAMS |
4
|
9.
|
S.Trummer | Rapax |
2
|
10.
|
M.Evans | Arden International |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)