Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Africké dobrodružství v betonových kaňonech

Africké dobrodružství v betonových kaňonech

FIA WTCC Maroko – před závodem

Po úspěšném zahájení sezóny na italské Monze se seriál FIA WTCC přesunul do afrického Maroka, kde se na městském okruhu v Marákeši pojedou o tomto víkendu třetí a čtvrtý závod letošní sezóny.

Skutečnost, že v této části Afriky vzniknul nový závodní okruh je do zančné míry zásluhou jeho královské výsosti krále Moulaye El Hassana, který se na počátku nového tisícíletí rozhodnul navázat na slabou, ale existující tradici automobilových závodů v této zemi. Již v roce 1957 se v Maroku v Casablance jel nemistrovský závod tehdejší F1 a o rok později dokonce závod na stejné trati uzavíral tehdejší světový šampionát. Závod bohužel skončil tragicky a na dlouhou dobu ukončil konání vrcholných okruhových motoristických podniků v této zemi.

Organizátoři při přípravě nového okruhu nešetřili a za partnery při jeho stavbě si vybrali společnost  D3 Motorsport Development, která byla mimo jiná v minulosti odpovědná za vytýčení a stavbu okruhu v australském Surfers Paradise. 

 

Okruh v Marákeši je tvořen v zásadě dvěma protilehlými rovinkami, které jsou spojeny na jedné straně ostrou vracečkou a následnou startovní rovinkou s boxy, na straně druhé pak táhlou pravotočivou zatáčkou. Rychlost vozů na rovinkách je pak snižována podobně jako v Austrálii instalací několika retardérů.

Na zcela nový městský okruh v Maroku zavítala série poprvé v roce 2009. Už tehdy v závodě dominovaly Chevrolety, v prvním závodě zvítězil Robert Huff, v druhém pak Nicola Larini. O rok později zvítězili Andy Priaulx na BMW a Gabriele Tarquini se Seatem. V roce 2011 se v Marákeši nejelo a vloni už zcela jasně znovu dominoval Chevrolet využívající převahy v maximální rychlosti na rovinkách.

Dominance Chevroletu se ze stejného důvodu očekává ostatně i letos, i když by mu mohly zdárně sekundovat i tovární Hondy. Klíčem k úspěchu v závodě mezi betonovými bariérami není jen rychlost, ale i přesná jízda, protože kontakt s bariérami znamená samozřejmě většinou konec všech nadějí na úspěch.

Na okruhu dlouhém 4545 m čekají jezdce v neděli dva závody o délce 11 kol. Jako vždy budou přenášeny na televizních stanicích Eurosport a Eurosport 2. Sobotní kvalifikace, navíc vzhledem k časovým posunům v programu způsobeným včerejší průtrží mračen časově posunutá, v aktuálním programu chybí.

Kvalifikační rekord drží loňským časem 1min 43,753 sekundy Alain Menu, nejrychlejší kolo v závodě pak Španěl Pepe Oriola, který vloni zajel čas 1 min 44,617 sekundy.


neděle 7.4.
warm-up
Eurosport 2 11:45 – 12:15
závod 1
Eurosport 17:00 – 18:00
závod 2
Eurosport 18:00 – 19:00