Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda má první pole position

Honda má první pole position

Tarquini odstartuje z čela po dlouhých třinácti měsících

Po úvodním závodě letošního ročníku na Monze, kde byly vozy Chevrolet jednoznačně nejrychlejší na dlouhých přímých úsecích, se jednoznačně čekalo, že budou kralovat přinejmenším i v kvalifikaci v Marákeši. Výsledky dnešních tréninkových jízd tomu ostatně rovněž napovídaly. Ale stačila dvě perfektní rychlá kola italského mistra volantu Gabriele Tarquiniho a vše je nakonec jinak.

Velezkušený Ital zajel nejrychleji už v první části kvalifikace, která se však stala konečnou pro celou řadu jezdců včetně jeho stájového kolegy Monteira, který se potkal s bariérou v okamžiku, kdy jeho časy spolehlivě stačily na umístění v nejlepší dvanáctce a tedy postupu do druhého kvalifikačního kola. Havárie v první části kvalifikace zastavila i Toma Coronela, který kolidoval se svým stájovým kolegou, a rovněž Jamese Thompsona, které jejich kvalifikační časy sice posunuly do druhé části, té už se však zúčastnit nemohli. Za Tarquinim se v prvním segmentu kvalifikace umístili Yvan Muller a Alex MacDowall. Nejlepším Seatem byl vůz Pepe Orioly, ze španělských vozů se do první dvanáctky vešli ještě Basseng, Huff a Monje.

Ve druhé části kvalifikace se očekával velký boj mezi Tarquinim a piloty Chevroletů, jenže Ital vzal všem vítr z plachet již svým prvním měřeným kolem. Senzační čas 1:44,358 nedokázal až do konce druhého segmentu překonat vůbec nikdo. Překvapivé je i druhé místo Jamese Nashe, který porazil všechny ostatní Chevrolety. Na Mullera zbylo tentokráte až třetí místo, za ním se pak seřadili ostatní jezdci americké značky. Zbylých šest míst v první desítce obsadil kvartet Seatů, z nichž nejlepší čas zajel Rob Huff. Na pole position v druhém zítřejším závodě s převrácený pořadím pilotů první desítky kvalifikace se postaví Španěl Monje. Ten však ve svém posledním kvalifikačním kole, které absolvoval s poškozeným vozem, zablokoval jak Mullera tak Nykjaera, čímž možná výrazně ovlivnil výsledek kvalifikace. Španěl se po skončení kvalifikace oběma pilotům omluvil.

p.
 Jezdec  Tým
Vůz
Čas
Odstup
1.
 G.Tarquini  Honda Racing Team JAS
H
1:44.358
 
2.
 J.Nash  Bamboo-engineering
C
1:44.406
+ 0.048
3.
 Y. Muller  RML
C
1:44.504
+ 0.146
4.
 M.Nykjaer  Nika Racing
C
1:44.745
+ 0.387
5.
 T.Chilton  CheRML
C
1:44.863
+ 0.505
6.
 A. MacDowall  Bamboo-engineering
C
1:45.060
+ 0.702
7.
 R.Huff  Münnich Motorsport
S
1:45.228
+ 0.870
8.
 M.Basseng  Münnich Motorsport
S
1:45.552
+ 1.194
9.
 P.Oriola  Tuenti Racing Team
S
1:46.341
+ 1.983
10.
 F.Monje  Campos Racing
S
1:55.405
+ 11.047
11.
 J.Thompson  LADA Sport Lukoil
L
1:45.992
+ 1.634
12.
 T.Coronel  ROAL Motorsport
B
1:46.091
+ 1.733
13.
 D.O´Young  ROAL Motorsport
B
1:46.327
+ 1.969
14.
 T.Monteiro  Honda Racing Team JAS
H
1:46.396
+ 2.038
15.
 F.Barth  Wiechers-Sport
B
1:46.412
+ 2.054
16.
 F.Engstler  Liqui Moly Team Engstler
B
1:46.494
+ 2.136
17.
 N.Michelisz  Zengő Motorsport
H
1:46.629
+ 2.271
18.
 M.Bennani  Proteam Racing
B
1:46.660
+ 2.302
19.
 T.Boardman  Special Tuning Racing
S
1:46.713
+ 2.355
20.
 Ch.Ng  Liqui Moly Team Engstler
B
1:47.140
+ 2.782
21.
 S.D´Aste  PB Racing
B
1:47.390
+ 3.032
22.
 M.Kozlovskij  LADA Sport Lukoil
L
1:47.598
+ 3.240
23.
 R.Münnich  Münnich Motorsport
S
1:49.222
+ 4.864

Všechny časy neoficiální, u prvních deseti jezdců jsou uvedeny časy z Q 2

C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat