Představení šampionátu: Blancpain Endurance Series

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Po zahájení sezóny šampionátu krátkých závodů FIA GT Series v Nogaru před necelými dvěma týdny je na řadě úvodní závod další série. I v tomto případě se jedná o šampionát z nabídky SRO, který je v současnosti považován za vrchol nabídky GT závodů. V tomto článku budete seznámeni s důležitými informacemi věnovanými této sérii.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě a jejich vyznačení pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
Během pouhých dvou let si dokázala tato série vydobýt v ostré konkurenci pověst prestižního šampionátu. Spolu s tímto věhlasem se prolíná zájem účastníků.
Minimálně tři hodiny trvajícími závody se řadí mezi vytrvalostní šampionáty, které se jinak ze závodů gétéček zvolna vytrácí. Vrcholem nabídky jsou korunovační klenoty závodů GT v podobě 24 hodinového závodu ve Spa, jejichž štafetu šampionát převzal po předchozím FIA GT.
Navzdory snahám pořadatele o závody mimo Evropu se toto mezinárodní mistrovství zatím přesunuje po okruzích na starém kontinentu.
O pestré a zároveň početné pole se stará nabídka účasti pro rozdílné skupiny zájemců. Ty jsou dle použité techniky a složení posádek rozděleny do několika tříd.
Vrcholná kategorie GT3 Pro láká profesionální závodníky a týmy s případnou podporou výrobců. Ve třídě smíšených posádek nemusí být přítomnost profesionálního jezdce samozřejmostí, konkurence je zde však nejpočetnější. Na své si přijdou i týmy s ryze amatérskými posádkami ve své vlastní skupině.
Pro sportovní vozidla typická různorodost přístupu k řešení technických výzev vede k použití principu vyrovnání výkonnosti. K zajištění vyrovnaných podmínek přispívá také jediný dodavatel paliva (Total) a od letošního roku také pneumatik (Pirelli).
Přímé přenosy závodů a případně jejich záznamy nabízí pořadatel volně ke sledování na internetu. Dostupná oficiální časomíra a případné doplňující poznámky pozorovatele na okruhu umožňují divákům získat přehled o dění v závodě, jehož délka vytváří prostor pro uplatnění strategických dovedností účastníků. Dále zaujmou početným polem účastníků, kteří spolu bojují v rámci své kategorie společně se snahou o co nejvyšší umístění v celkovém hodnocení závodu.
Když se podařilo pořadatelům z SRO završit přeměnu FIA GT na profesionálněji zamýšlenou sérii krátkých závodů v podobě MS GT1, zvýšila se u stájí s vozy GT2 anebo GT3 poptávka po mezinárodní vytrvalostní sérii s účastí smíšených posádek.
Představy o podobě nové série byly odhaleny během víkendu s vrcholným závodem 24 hodin ve Spa v roce 2010. Tento podnik, který se měl stát součástí připravované série, svým složením naznačoval zájem účastníků.
Převaha stájí s vozy třídy GT3 anebo neochota partnerů z belgického autoklubu (RACB) potvrdit přítomnost vozů GT2 v poli vyústily v jediné zásadnější změny před oficiálním představením série v lednu 2011.
Svoji roli vůdčí kategorie začaly plnit GT3 dále dělené dle jezdeckého obsazení na profesionální a smíšené posádky. Ty byly doplněny skromnější účastí amatérskými posádkami ve starších vozidlech GT3, pohárovými vozy Porsche anebo takřka civilními auty kategorie GT4. V pěti třídách se během pěti víkendů scházely více jak tři desítky účastníků. Závod ve Spa s účastí 62 vozů jakoby předznamenal zájem v následujícím ročníku.
Přestože se v následující sezóně našli zájemci pouze do tří tříd obsazených GT3 (ve Spa byla navíc možná účast pohárových vozů), na roštu se většinou objevilo více jak pět desítek vozidel. V Belgii se závodu zúčastnilo dokonce 66 aut.
2012
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 | Belgian Audi Club |
![]() |
|||
![]() |
|||
GT3 Pro-Am | ![]() |
Ferrari 458 | AF Corse |
![]() |
|||
GT3 Gentleman | ![]() |
Audi R8 | Sainteloc Racing |
![]() |
2011
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 | Belgian Audi Club |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Ferrari 458 | Vita4One |
![]() |
|||
GT3 Gentleman | ![]() |
L. Gallardo | Ruffier Racing |
GT3 CUP | ![]() |
Porsche 997 | De Lorenzi Racing |
GT4 | ![]() |
Nissan 370Z | RJN Motorsport |
![]() |
|||
![]() |
Rok | Třída | Tým | Vůz |
2012 | GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | ![]() |
Audi R8 | |
2011 | GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | ![]() |
Lamborghini Gallardo LP520 | |
GT4 | ![]() |
Nissan 370Z |
Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je francouzský podnikatel Stéphane Ratel, který společnost založil v roce 1995 po zkušenostech s pohárovými závody s vozy Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.
Jeho organizace začínala s pořádáním pohárových závodů Lamborghini Supertrophy (1995 - 2002). O dva roky později následoval jeden z nejvýznamnějších šampionátů SRO, když pod jménem FIA GT navázal na tradici série BPR. Ta krátce předtím skončila po rozkolu společníků.
Navzdory občasným potížím při organizaci FIA GT přichází rozmach jeho společnosti, s níž zakládá anebo přebírá řadu sérií.
Foto: Martin Straka
Stéphane Ratel (vpravo).
V roce 1998 zahajuje převzetím francouzského mistrovství GT éru pozdějšího budování národních sérií jako základny pro své mezinárodní šampionáty. V zemi galského kohouta vydržela SRO až do roku 2010, kdy došlo k prodeji společnosti Oreca. O šest let později rozšířil své aktivity do Velké Británie (2004 - dosud). Posléze přichází v roce 2007 expanze do Německa (ve spolupráci s ADAC, německý autoklub plně přebírá kontrolu v roce 2011), Belgie (do 2009, poté jen spoluúčast v pořadatelském sdružení Speedworld) a Brazílii (dosud).
Se střídavými úspěchy SRO působí na mezinárodní scéně v podobě vytrvalostní GTR Euroseries (pouze 1998), Mistrovství Evropy GT3 (2006 – 2012), Evropský pohár GT4 (2007 – 2011, letos obnovení činnosti), historické GT90´s Revival Series (2008 – 2009, nástupnická Blancpain RS pouze částečně 2012) anebo právě vytrvalostní Blancpain Endurance Series (2011 – dosud).
V některých případech se SRO zabývá samostatnými anebo doprovodnými sériemi jiných druhů vozidel pro své gétéčkové šampionáty mj. britské formulové série F3, Renault 2.0 anebo pohárové cestovní vozy Renault Clio (Velká Británie) a Mercedes Benz (Brazílie). Zvláštní místo v tomto směru měla francouzská Super Série FFSA se souborem doprovodných sérií například závody vozů Porsche Carrera, Renault Clio, Seat Leon anebo prototypů poháněných bio palivy (Bio Racing Series), vozů dle pravidel Nascar (Race Car Series) anebo šampionát zmenšených vozítek (mj. Škoda Fabia známá z rallye) poháněných motocyklovými motory (Mit Jet Series).
V poslední době je patrný posun obchodního modelu od vlastního pořádání závodů k prodeji licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství. Nejdéle takto působí na trhu holandské Dutch GT4 (2009 – dosud), kategorie GT4 byla začleněna do asijského GT Asia Series (2010) nebo GT3 do japonského vytrvalostního Super Taikyu Series (2011). Nejnovějším počinem je letos podepsaná smlouva na založení švédských GT4.
Výčet šampionátů SRO zbývá uzavřít tříletým pořádáním Mistrovství světa GT1 (2010 – 2012), které se stalo nástupcem dříve zmíněného FIA GT (1997 – 2009). Jeho další odnoží byl jediný ročník Evropského poháru GT2 (2010), který spočíval pouze v účasti ve 24 hodinovém závodě ve Spa.
Další doplňující informace lze získat v článcích věnovaných Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde), sériím SRO, které zanikly anebo byly předány do roku 2011 (Zde). Informace o šampionátech, jenž byly v nabídce SRO začátkem roku 2012 jsou uvedeny Zde.
Předběžný návrh kalendáře byl představen 27. července 2012 během probíhajícího víkendu u příležitosti závodu 24 hodin ve Spa. Oproti předchozímu roku byl snížen počet podniků o jeden, přičemž se jednalo o první neúčast Španělska. Koncem září byly upřesněny náležitosti týkající se závodu v Německu, který nebude omezen časem, ale délkou.
Kalendář pro tuto sezónu je v následující tabulce. Uváděný datum se vztahuje ke dni pořádání závodu.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 14.04.2013 | ![]() |
Monza |
2. | 02.06.2013 | ![]() |
Silverstone |
3. | 30.06.2013 | ![]() |
Paul Ricard |
4. | 28.07.2013 | ![]() |
24 hodin ve Spa |
5. | 22.09.2013 | ![]() |
1 000 km Nürburgring |
Přestože je závod v Belgii součástí této série, vzhledem k jeho mimořádné délce se k němu vztahuje řada dodatečných postupů. Zvláštnostem 24 hodinového klání bude věnován samostatný článek před závodem. V kapitole věnované pravidlům jsou popsány postupy v tříhodinovém a 1 000 kilometrů dlouhém závodě
Závodní víkend s dvoudenním formátem začíná v sobotu dvojicí tréninků, každý z nich trvá 90 minut.
Nedělní dopoledne je vyhrazeno kvalifikaci rozdělené na tři části. V ní má každý pilot posádky 15 minut, během nichž se může pokusit zajet své nejrychlejší kolo. Rošt je následně sestaven na základě nejlepšího času posádky.
V neděli odpoledne nastává čas pro tři hodiny (nebo 1 000 kilometrů) trvající závod. Pilotem pro úvodní část závodu může být kterýkoliv člen posádky bez ohledu na čas dosažený v kvalifikaci. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, po němž následuje letmý start.
Vozy musí během tříhodinových závodů minimálně dvakrát do boxů, v Německu čtyřikrát. V nich probíhá výměna jezdců, pneumatik a případně doplnění paliva.
Konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. V každé kategorii je body ohodnoceno deset nejlepších posádek (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Při takřka dvojnásobně dlouhém podniku v Německu budou rozděleny následující bodové příděly: 33-24-19-15-12-9-6-4-2-1.
Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.
Ve třídě GT Pro se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.
Další třída GT Pro-Am je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a bronzového jezdce nebo zlatého se stříbrným.
Pro amatérské jezdce je určena Gentleman Trophy. Zde je nejsilnější sestava z držitele stříbrné licence (nad 40 let) a bronzových pilotů. V této kategorii budou hodnoceni i piloti pohárových vozů Porsch a Ferrari.
Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je dle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U modelu může být i odkaz na článek s bližšími informacemi o vozidle, pokud byl zveřejněn před loňskou sezonou MS GT1. I přes mezi sezónní úpravy se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.
V seznamu budou pouze týmy účastnící se závodů s výjimkou 24 hodin ve Spa. Tomuto závodu bude věnován samostatný článek vydaný během července
Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.
Foto: Tomáš Krejčík
Ferrari 458 Italia GT3
GT3 Pro
Aston Martin Vantage GT3
![]() |
![]() |
Audi R8 LMS (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
BMW Z4 GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jaguar XKR
![]() |
Lamborghini Gallardo (Zde)
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
Nissan GT-R Nismo GT3
![]() |
Porsche 911 GT3 R (Zde)
![]() |
Foto: Martin Ševčík Audi R8 LMS ultra |
GT3 Pro-Am
Aston Martin Vantage GT3
![]() |
![]() |
Audi R8 LMS (Zde)
![]() |
BMW Z4 GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lamborghini Gallardo (Zde)
![]() |
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Nissan GT-R Nismo GT3
![]() |
![]() |
Porsche 911 GT3 R (Zde)
![]() |
![]() |
|
Foto: Tomáš Krejčík
McLaren MP4-12C GT3
GT3 Gentleman Trophy
Aston Martin Vantage GT3
![]() |
Audi R8 LMS (Zde)
![]() |
BMW Z4 GT3 (Zde)
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
Porsche 911 GT3 R (Zde)
![]() |
![]() |
|
Foto: Martin Ševčík
BMW Z4 GT3
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
![]() |
mistr LMS 2012 a 2011 (GTE Pro-Am) |
![]() |
mistr MS GT1 2010 |
mistr FIA GT 2006, 2008, 2009 (GT1 i celkově) | |
![]() |
mistr GT Open 2011 (třída GTS) |
![]() |
mistr BES 2011 (třída GT4) |
![]() |
mistr BES 2011 (kategorie GT3 Gentlemen) |
![]() |
mistr ME GT3 2011 |
![]() |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
mistr ADAC GT Masters 2007 | |
![]() |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Gentlemen) |
![]() |
mistr BES 2012 a 2011 (kategorie GT3 Pro-Am) |
![]() |
mistr BES 2011 (GT3 Pro) |
![]() |
mistr FIA GT 2005 (kategorie GT1) |
mistr LMS 2006 a 2010 (kategorie GT1) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2010 (kategorie GT1) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (kategorie GTE-AM) | |
![]() |
mistr GT Open 2011 (třída GTS) |
![]() |
mistr FIA GT 2000 (třída N-GT) |
mistr LMS 2008-2010 (kategorie GT1) | |
![]() |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kategorie GTS) |
mistr ADAC GT Masters 2010 | |
![]() |
mistr MS GT1 2011 |
mistr ALMS 2012 a 2008 (LMP1 i celkově) | |
mistr ALMS 2006 (kategorie LMP2) | |
mistr FIA GT 2004 (kategorie N-GT) | |
mistr ALMS 2003 a 2002 (kategorie GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 a 2002 (GT) | |
![]() |
mistr BES 2012 a 2011 (kategorie GT3 Pro-Am) |
![]() |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
![]() |
mistr ME GT3 2007 |
![]() |
mistr LMS 2011 (kategorie LMP2) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (kategorie LMP2) | |
![]() |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr LMS 2007 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2003 (kategorie N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celkově) | |
![]() |
mistr ME GT3 2007 |
![]() |
mistr FIA GT 2009 (kategorie GT2) |
![]() |
mistr MS GT1 2012 |
![]() |
mistr GT Open 2012 (kategorie GTS) |
Blancpain Endurance Series – oficiální komunikační kanály
Web (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. Přímo na úvodní stránce je okno s možností sledování přenosů závodů. V tomto případě je nezávislé na časomíře, jejíž odkaz je umístěn na stránkách série.
Twitter (Zde): krátkými zprávami ze života týmů a jezdců plní svůj účel mikrologu lépe než stejná služba u spřízněné série krátkých závodů. Upozornění na články jsou zde doplňkem nikoliv hlavní náplní obsahu.
You Tube (Zde): úložiště videozáznamů pořízených v roce 2012 bude doplňováno letošními nahrávkami. Závody minulé sezóny jsou zde v celé délce s výjimkou Spa. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.
Sestřih sezóny 2012 (Zde), délka 3:45 – krátký sestřih z loňského ročníku série
Časomíra (Zde)
Přímý odkaz na časomíru závodů GT. Přestože zde zatím BES zmíněna není, během víkendu lze očekávat její zprovoznění.
Appstore (Zde)
Majitelé zařízení s operačním systémem iOS 5 a vyšších si mohou zdarma stáhnout program umožňující sledování časomíry (verze 1.0; 0,4 MB) ze závodů gétéček.
FIA GT
(Zde)
Stránky spřízněného šampionátu SRO mají na tomto odkazu archiv. Pod zkratkou BPE lze nalézt nejen výsledky, ale i doplňkové podklady (zastávky v boxech, pořadí průjezdů, sektorové časy, maximální rychlosti apod.). Většina dokumentů je ve formátu pdf v podobě dostupné mj. v tiskovém středisku, některé jsou doplněny i výstupy v základním formátu csv (lze jej otevírat v tabulkovém editoru). Načítání archivu probíhá postupně, jsou zde podklady od vzniku série. Pro otevírání vnořených složek je potřeba vždy kliknout na ikonu složky. Teprve soubory dle jednotlivých částí víkendu se otevírají po kliknutí na název (ikona není aktivní).
Sport 5 (Zde)
Český televizní program zaměřený na motorsport pokračuje i s novou sérií v přenosech ze závodů a jejich opakování. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice 14 dní dopředu.
Wikipedia (Zde)
Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.
Formule (Zde)
Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových FIA GT Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.
24 hodin ve Spa 2013 (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky závodů budou vydány v samostatném článku ve dni konání závodu.
Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Zvláštní pozornost bude věnována závodu 24 hodin ve Spa. Kromě souhrnného článku s představením závodu budou součástí zpravodajského servisu články s výsledky a popisy závodu.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v GT3 Pro a GT3 Pro-Am. Z třídy GT3 Gentlemen Trophy bude uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci budou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny.
Hodnocení jezdců GT3 Pro
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
HTP Motorsport | 81 |
2. | ![]() |
HTP Motorsport | 71 |
2. | ![]() |
HTP Motorsport | 71 |
3. | ![]() |
Marc VDS Racing | 71 |
3. | ![]() |
Marc VDS Racing | 71 |
3. | ![]() |
Marc VDS Racing | 71 |
4. | ![]() |
Kessel Racing | 50 |
4. | ![]() |
Kessel Racing | 50 |
4. | ![]() |
Kessel Racing | 50 |
5. | ![]() |
Belgian Audi Club | 48 |
5. | ![]() |
Belgian Audi Club | 48 |
6. | ![]() |
ART Grand Prix | 41 |
6. | ![]() |
ART Grand Prix | 41 |
6. | ![]() |
ART Grand Prix | 41 |
7. | ![]() |
Manthey Racing | 39 |
7. | ![]() |
Manthey Racing | 39 |
7. | ![]() |
Manthey Racing | 39 |
7. | ![]() |
JRM | 39 |
7. | ![]() |
JRM | 39 |
8. | ![]() |
Marc VDS Racing | 31 |
8. | ![]() |
Marc VDS Racing | 31 |
8. | ![]() |
Marc VDS Racing | 31 |
9. | ![]() |
JRM | 27 |
10. | ![]() |
Aston Martin Racing | 25 |
10. | ![]() |
Aston Martin Racing | 25 |
10. | ![]() |
Aston Martin Racing | 25 |
Jediným českým zástupcem v profesionální třídě byl Martin Matzke. Roudnický rodák se zúčastnil pouze úvodního závodu, přičemž kvůli brzkému odstoupení si žádné body nepřipsal. Ani Štefan Rosina není v celkové klasifikaci uveden, protože jeho tým během víkendu na okruhu Paul Ricard odstoupil před závodem po tragické události.
Hodnocení týmů GT3 Pro
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
BMW Z4 GT3 | 66 |
2. | ![]() |
Audi R8 LMS | 58 |
3. | ![]() |
Ferrari 458 | 53 |
4. | ![]() |
Mercedes SLS | 49 |
5. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 39 |
6. | ![]() |
Audi R8 LMS | 33 |
7. | ![]() |
Nissan GT-R | 32 |
8. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 31 |
9. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 27 |
10. | ![]() |
Aston Martin Vantage | 25 |
11. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 24 |
12. | ![]() |
Ferrari 458 | 15 |
13. | ![]() |
BMW Z4 GT3 | 12 |
14. | ![]() |
Mercedes SLS | 10 |
14. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 10 |
15. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 8 |
16. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 4 |
16. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 4 |
17. | ![]() |
Mercedes SLS | 2 |
Hodnocení jezdců GT3 Pro-Am
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
GT Academy | 65 |
2. | ![]() |
SMP Racing | 63 |
2. | ![]() |
SMP Racing | 63 |
3. | ![]() |
GT Academy | 61 |
4. | ![]() |
GT Academy | 53 |
5. | ![]() |
AF Corse | 50 |
5. | ![]() |
AF Corse | 50 |
5. | ![]() |
AF Corse | 50 |
6. | ![]() |
Black Falcon | 50 |
6. | ![]() |
Black Falcon | 50 |
6. | ![]() |
Black Falcon | 50 |
7. | ![]() |
TDS Racing | 42 |
7. | ![]() |
TDS Racing | 42 |
8. | ![]() |
Boutsen Ginion | 40 |
8. | ![]() |
Boutsen Ginion | 40 |
9. | ![]() |
ROAL Motorsport | 36 |
9. | ![]() |
ROAL Motorsport | 36 |
10. | ![]() |
GT Academy | 36 |
Posledního závodu se účastnil český pilot Filip Salaquarda. Vzhledem k nehodě kolegy v úvodním kole se do klasifikace nedostal.
Hodnocení týmů GT3 Pro-Am
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Nissan GT-R | 86 |
2. | ![]() |
Ferrari 458 | 79 |
3. | ![]() |
Ferrari 458 | 69 |
4. | ![]() |
Mercedes SLS | 60 |
5. | ![]() |
BMW Z4 GT3 | 42 |
6. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 40 |
7. | ![]() |
BMW Z4 GT3 | 36 |
8. | ![]() |
Ferrari 458 | 30 |
9. | ![]() |
Lamborghini Gallardo | 27 |
10. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 20 |
11. | ![]() |
Aston Martin Vantage | 18 |
12. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 18 |
13. | ![]() |
Ferrari 458 | 17 |
14. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 15 |
15. | ![]() |
Nissan GT-R | 14 |
16. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 14 |
17. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 14 |
18. | ![]() |
Aston Martin Vantage | 12 |
19. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 2 |
20. | ![]() |
Ferrari 458 | 1 |
20. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 1 |
20. | ![]() |
Ferrari 458 | 1 |
Hodnocení jezdců Gentleman Trophy
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
Sofrev ASP | 112 |
1. | ![]() |
Sofrev ASP | 112 |
1. | ![]() |
Sofrev ASP | 112 |
2. | ![]() |
Sport Garage | 60 |
3. | ![]() |
Kessel Racing | 56 |
15. | ![]() |
ARC Bratislava | 29 |
Hodnocení týmů Gentleman Trophy
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Ferrari 458 | 117 |
2. | ![]() |
Ferrari 458 | 107 |
3. | ![]() |
Ferrari 458 | 66 |
4. | ![]() |
Ferrari 458 | 65 |
5. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 46 |
6. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 35 |
7. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 30 |
8. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 28 |
9. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 26 |
10. | ![]() |
Mercedes SLS | 20 |
11. | ![]() |
Aston Martin Vantage | 15 |
12. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 15 |
13. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 10 |
14. | ![]() |
Audi R8 LMS | 10 |
15. | ![]() |
Ferrari 458 | 6 |
13. dubna: opraven změněný odkaz na Twitter
10. října: doplnění konečných výsledků
Zdroj: SRO, Formule