Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Podaří se v Ohiu zastavit rozjetého Paloua?

Podaří se v Ohiu zastavit rozjetého Paloua?

Honda Indy 200 at Mid-Ohio – před závodem

Španěl Álex Palou si užívá situace, kterou piloti IndyCar příliš neznají. V čele šampionátu má po osmi závodech komfortní náskok 74 bodů. Z posledních čtyř závodů tři vyhrál, vyhrál i kvalifikaci na Indy500 a v samotné pětistovce byl čtvrtý, a to ještě vinou kolize v boxech, jinak by i tam nepochybně bojoval o vítězství.

Odjetím závodu na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course se v neděli sezona přehoupne do druhé poloviny. Nabízí se tak otázka, jestli dokáže předloňského šampiona IndyCar někdo na cestě za druhým titulem zastavit.

Tento víkend budou mít Palouovi pronásledovatelé šanci zkomplikovat Španělovi život na jedné z nejklasičtějších tratí v kalendáři IndyCar.

Okruh byl otevřený v roce 1962. Za stavbou dráhy stál místní podnikatel Les Griebling. Dráha vznikla pro klubové víkendové závody sportovních vozů. Nejvýznamnější vývoj zažila po roce 1982, kdy ji koupil bývalý závodník, podnikatel a majitel závodního týmu Jim Trueman.

V těchto letech se v Ohiu napevno usadila i série IndyCar, která si okruh poprvé vyzkoušela v roce 1982. Nesmíme zapomínat ani na F5000, která v době, kdy ještě IndyCar byla prakticky výhradně oválovou sérií, byla prvním formulovým šampionátem v Ohiu. IndyCar tak předběhla podobně jako v Long Beach nebo na Road Americe.

Ohio bylo pevnou součástí kalendáře IndyCar až do bankrotu CART v roce 2003. Formule se na trať vrátily až v roce 2007 a to pod hlavičkou IRL. Champ Cars tehdy v Ohiu sázely na letištní okruh v Clevelandu.

Trať v Ohiu má třináct zatáček a měří 3,6 kilometru. Od ostatních okruhů se liší tím, že je startovní čára oproti cílové posunuta na protilehlou rovinku. Je to proto, že ta cílová je příliš krátká. Právě na konci protilehlé rovinky leží zatáčka 4, která je nejlepším místem na předjíždění. Další dobré místo je před vlásenkou (zatáčka číslo 2).

Výrazně odmazat z náskoku Paloua bude pro jeho soupeře zrovna v Ohiu velká výzva. Španěl zde v předchozích dvou sezonách, kdy už závodil za tým Chipa Ganassiho v obou případech na stupních vítězů. Navíc týmu Chipa Ganassiho se tradičně na této trati daří a Scott Dixon je šestinásobným vítězem. Jestli je někdo zastaví, se dozvíme v neděli v podvečer.

Mid-Ohio Sports Car Course:

Délka okruhu: 2,258 míle (3,634 km), 13 zatáček
Délka závodu: 80 kol (180,64 mil)
První závod: 1980
Rekord okruhu: Simon Pagenaud (Team Penske) – 1:03,8700 v roce 2016
Loňské pole position: Pato O´Ward (Arrow McLaren SP) – 1:06.6739
Loňský vítěz: Scott McLaughlin (Team Penske)

 

Časový harmonogram (SELČ):


Pátek 1. 7.

21:05 – 23:20 – 1. trénink

Sobota 2. 7.

15:45 – 16:45 – 2. trénink
20:45 – 22:15 – Kvalifikace

Neděle 3. 7.

 16:30 – 17:00 – warm up
19:53 – Start závodu Honda Indy 200 at Mid-Ohio

 

 

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto Penske Entertainment