24 hodin ve Spa: kvalifikace
První část rozhodla. Kvalifikace byla celkem třikrát zastavena.
První část
Do první části kvalifikace nastoupili všichni s výjimkou posádky Leclerc/Parisy/Soucek (č. 11, McLaren, ART GP).
Již první čas v hodnotě 2:21.202 dosažený Liebem (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) překonal nejlepší čtvrteční časy z tréninků: 2:22.118 v podání týmu HTP (č. 84) a 2:21.824 dosažený posádkou belgické stáje Marc VDS (č. 3). Přestože se dalším kolem Lieb dostal pod hranici 2.21 (2:20.782), překonal jej ihned Pier Guidi (č. 70, PAM, Ferrari, SMP).
Vylepšování časů dočasně pozastavila žlutá fáze v druhém sektoru po havárii Duqueienea (č. 53, GTR, Ferrari, Sport Garage) v Les Combes. Než byla po čtyřiceti minutách od zahájení poprvé pozastavena kvalifikace úplně, dokázali pokořit hranici 2:21 profesionálové Mücke (č. 100, Aston Martin, GPR, 2:20.437), Catsburg (č. 4, BMW, Marc VDS, 2:20.878) anebo Götz (č. 84, Mercedes, HTP, 2:20.990).
Důvodem neplánované dvacetiminutové přestávky byla poškozený kryt odvodnění v zatáčce Raidilion.
Právě posádce vozu č. 4 se tento dosažený čas hodil, protože Palttala měl posléze poškozený vůz po kontaktu s týmovým kolegou Klingmannem (č. 14). Následovalo další zastavení kvalifikace.
Nejlepší čas pro slovenský tým ARC zajistil Al Harty (č. 66, GTR, Porsche), čas 2:27.220 stačil v této části na celkové 58. místo, osmé ve třídě amatérů.
Druhá část
Spolu s houstnoucí tmou výrazněji klesala teplota, čímž nejlepší dosažený čas v této části byl po zkompletování výsledků až 16. nejlepší. O tuto příležitost přišel znovu mclaren týmu ART GP (č. 11, PRO), k němuž se přidal po havárii v první části vůz týmu Sport Garage (č. 53).
Prvního času dosáhl Winkelhock (č. 16, PRO, Audi, Phoenix, ale hodnotu 2:25.197 brzy překonala řada soupeřů. Mezi nimi byl i Tandy (č. 911, PRO, Porsche, ProSpeed), který na dlouhou dobu vytýčil čas 2:21.774 jako nedostižnou metu. Z třídy smíšených posádek se časem 2:22.119 blýskl Mardenborough (č. 35, Nissan, GT Academy), celkově byl druhý.
Slibnou účast ferrari týmu SMP v Superpole po vítězství v první části ohrozil svoji nehodou ve Fagnes Bobbi (č. 70, PAM).
Také v této části došlo k jejímu dočasnému zastavení kvůli opravě bariéry. Dvacet minut před koncem nezvládl Barth (č. 80, PRO, Aston Martin, Emil Frey) výjezd z Raidilonu a narazil do bariéry. Jezdec ustál nehodu bez následků, hůře dopadl vůz.
Také v této části byl nejrychlejším mužem slovenské stáje Al Harty. Nicméně hodnota 2:33.127 stačila pouze na 61. místo celkově a 12. ve třídě.
Složené výsledky obou částí kvalifikace
p.
|
Kat. | Posádka | Tým |
Čas
|
1.
|
PAM
|
Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi | SMP |
2:20.383
|
2.
|
PAM
|
Howard/McKenzie/Adam/Mücke | Beechdean |
2:20.437
|
3.
|
PRO
|
Lieb/Lietz/Pillet | Manthey |
2:20.782
|
4.
|
PRO
|
Palttala/Moser/Catsburg | Marc VDS |
2:20.878
|
5.
|
PRO
|
Buhk/Götz/Schneider | HTP |
2:20.990
|
6.
|
PAM
|
Hummel/Jans/Christodoulou/Jäger | Black Falcon |
2:21.238
|
7.
|
PAM
|
Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander | AF Corse |
2:21.244
|
8.
|
PRO
|
Dusseldorp/Sims/Parente | Hexis |
2:21.283
|
9.
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci | AF Corse |
2:21.413
|
10.
|
PRO
|
Franchi/Colombo/Kechele | Vita4One |
2:21.504
|
11.
|
PAM
|
Tsyplakov/Kruglik/Giammaria/Mallucelli | Ukraine |
2:21.540
|
12.
|
PRO
|
Leinders/Buurman/Martin | Marc VDS |
2:21.545
|
13.
|
PAM
|
Hayek/Kox/Menten/Haane | Blancpain |
2:21.606
|
14.
|
PAM
|
Shulzitskiy/Doherty/Buncombe/Buncombe | GT Academy |
2:21.624
|
15.
|
PAM
|
Markozov/Move/Frolov/Aleshin | SMP |
2:21.653
|
16.
|
PRO
|
Ortelli/Vanthoor/Rast | Audi WRT |
2:21.727
|
17.
|
PRO
|
Holzer/Tandy/Mapelli | ProSpeed |
2:21.774
|
18.
|
PRO
|
Baguette/Turner/Campbell-Walter | GPR AMR |
2:21.782
|
19.
|
PAM
|
Hassid/Badey/Thiriet/Beche | TDS |
2:21.835
|
20.
|
PAM
|
Dermont/Perera/Giauque/Traffort | PRO GT |
2:22.005
|
21.
|
PRO
|
Seyffarth/Arnold/Graf | Rowe |
2:22.017
|
22.
|
PAM
|
Ordonez/Pyzera/Reip/Mardenborough | GT Academy |
2:22.186
|
23.
|
PRO
|
Hennerici/Maassen/Soulet | ProSpeed |
2:22.141
|
24.
|
PRO
|
Piccini/Müller/Klingman | Marc VDS |
2:22.172
|
25.
|
PRO
|
Ramos/Rigon/Zampieri | Kessel |
2:22.322
|
26.
|
PRO
|
Bernhard/Bergmeister/Lapierre | PRO GT |
2:22.353
|
27.
|
PRO
|
Ide/Kumpen/Winkelhock | Phoenix |
2:22.361
|
28.
|
PRO
|
Barff/Goodwin/Senna | Von Ryan |
2:22.370
|
29.
|
PAM
|
Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo | SMP |
2:22.403
|
30.
|
PRO
|
Primat/Jarvis/Haase | Phoenix |
2:22.408
|
31.
|
PRO
|
Stippler/Mies/Lotterer | Audi WRT |
2:22.608
|
32.
|
PRO
|
Sandström/Ekström/Fässler | Audi WRT |
2:22.617
|
33.
|
PRO
|
Carroll/Verdonck/Bell | Gulf |
2:22.631
|
34.
|
GTR
|
Gorinni/Prignaud/Lémeret/Brandela | Sport Garage |
2:22.635
|
35.
|
PRO
|
Frey/Halliday/Mayr-Melnhof | WRT |
2:22.676
|
36.
|
PAM
|
Goudy/Vannelet/Demoustier/Amado | ART GP |
2:22.718
|
37.
|
PRO
|
Webb/Wendlinger/Brundle | Fortec |
2:22.725
|
38.
|
PAM
|
Clément/Renauer/Armindo/Pla | SMG |
2:22.741
|
39.
|
PAM
|
Cerutti/Comandini/Rangoni | ROAL |
2:22.764
|
40.
|
GTR
|
Paladino/Andreasi/Ardagna Perez/Ciro | Kessel |
2:22.800
|
41.
|
PRO
|
Frey/Gardel/Barth | Emil Frey |
2:22.801
|
42.
|
PAM
|
Zlobin/Ladygin/Persiani/Babini | SMP |
2:22.840
|
43.
|
PAM
|
Dockerill/Andersen/Jensen | Insight |
2:22.855
|
44.
|
PAM
|
Panis/Cazenave/Ledogar/Debard | Hexis |
2:22.900
|
45.
|
PAM
|
Dermont/Wauters/Vervisch/Guilvert | Boutsen Ginion |
2:22.916
|
46.
|
PAM
|
Klochs/Ragginger/Asch/Richter | Fach Auto |
2:22.970
|
47.
|
PAM
|
Wainwright/Meyrick/Hall/Mullen | Gulf |
2:23.061
|
48.
|
PAM
|
Kray/Azcarate/Eng/Melnikov | MRS GT |
2:23.220
|
49.
|
PRO
|
Luhr/Kane/Dumbreck | JRM |
2:23.288
|
50.
|
PAM
|
Lebed/Castellacci/Afanasiev/Simonsen | Black Falcon |
2:23.382
|
51.
|
PAM
|
Al Masaood/Bateman/Bell/Fannin | JRM |
2:23.422
|
52.
|
GTR
|
Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bouvy | SOFREV |
2:23.614
|
53.
|
PAM
|
Patterson/Li/Bratt/Geddie | United Autosports |
2:24.836
|
54.
|
PAM
|
Bovy/Grivegnée/Schmetz/Redant | GPR AMR |
2:24.867
|
55.
|
PAM
|
Enjalbert/Delhez/Gatusso/Albert | DKR |
2:25.536
|
56.
|
GTR
|
Merafina/Perret/Orgeval/Petit | Sport Garage |
2:25.601
|
57.
|
GTR
|
G.Jones/D.Jones/M.Jones/P.Jones | Preci Spark |
2:25.876
|
58.
|
GTR
|
Desbrueres/Kelders/Hirschi/Rostan | Delahaye |
2:26.418
|
59.
|
GTR
|
De Fierlant/Broggi/Ojjeh/Pasquali | Boutsen Ginion |
2:26.625
|
60.
|
GTR
|
Mallegol/Bachelier/Blank/Perrodo | AF Corse |
2:26.967
|
61.
|
GTR
|
Al Harty/Konopka/Raška/Schelp | ARC |
2:27.220
|
62.
|
GTR
|
Marie/Duqueine/Demay/Caccia | Sport Garage |
2:28.602
|
63.
|
GTR
|
Mann/Barreiros/Guedes/Mezart | AF Corse |
2:29.358
|
64.
|
GTR
|
Grandjean/Rosenblad/Rich/Harkema | ProSpeed |
2:31.547
|
65.
|
GTR
|
Gerome/Meulders/Richard/Renanms | SpeedLover |
2:37.853
|
Vysvětlivky k tabulce:
Třídy: GT3 Pro Cup (PRO), GT3 Pro AM Cup (PAM), Gentleman Trophy (GTR)
Tučně vytištěné údaje znázorňují vítěze tříd.
Program pokračoval dnes odpoledne v Super pole. Zde se utkalo 20 nejrychlejších vozů. Výsledky budou součástí dalšího článku vydaného nejpozději během sobotního dopoledne.
Doplňující informace o závodu
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.