Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

24 hodin ve Spa: Precizní HTP vyhrává 65. ročník závodu!

24 hodin ve Spa: Precizní HTP vyhrává 65. ročník závodu!

Výjezdy bezpečnostního vozu zmařily boj stáje Manthey o vítězství.

Po častějších výměnách v úvodu závodu se souboj o vedení zúžil na souboje vozů týmu Marc VDS (č. 3 a č. 4) proti porsche týmu Manthey (č. 150). Více o prvních šesti hodinách naleznete Zde.

V druhé části závodu pokračovala přetahovaná pilotů Marc VDS s porsche týmu Manthey. Do bojů o vedení zvolna začal promlouvat mercedes týmu HTP. Před první polovinou závodu jeden z vozů belgické stáje odpadl….Článek věnovaný dění mezi šestou a dvanáctou hodinou závodu naleznete Zde.

Události třinácté hodiny ve zkratce

Druhá polovina závodu nepřinesla mnoho štěstí třetí z posádek týmu WRT. Halliday skončil jízdu audi s číslem 0 v bariéře u záhybu Raidillon.

Prohřešky se nevyhýbají ani gentlemanům. Pohárové porsche (č. 94, SpeedLover) zařazené do této třídy si odpykává trest Stop and Go.

Ferrari č. 111 (GTR, Kessel) jede pomalu. McLaren č. 69 (PRO, Gulf) ztratil kolo v zatáčce Blanchimont.

Martin, který je pouhou minutu za vedoucím porsche (č. 150, PRO), musí odstavit vůz s porouchaným motorem.

Další problémy vozů věhlasných značek: ferrari č. 17 (PAM, Insight) jede nezvykle pomalu, mclaren č. 107 (PAM, Hexis) dokonce zastavil.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 1 kolo na č. 84
PAM
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 1 kolo na č. 50
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 2 kola na č. 52

Události čtrnácté hodiny ve zkratce

U vedoucího porsche došlo na výměnu brzdových destiček.

Grafovi (č. 127, PRO, Mercedes, Rowe) se stala Eau Rouge osudná. Pilot je po havárii v pořádku.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 50 vt. na č. 50
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 1 kolo na č. 52

Události patnácté hodiny ve zkratce

Svítání si dlouho neužívají bratři Jonesové z Preci Sparku (č. 22, GTR, Mercedes) po ztrátě kola. Na okruh se vydává zpomalovací vůz.

Audi týmu Phoenix (č. 16, PRO) se dostává do smyku po kontaktu s mercedesem týmu Black Falcon (č. 18, PAM).

Do bojů se vrací mclaren č. 69 (PRO, Gulf). U Stavelotu dlouhou dobu stojící mercedes týmu Fortec (č. 62, PRO) je po opravě převodovky také zpět. Webba po chvíli postihne defekt pneumatiky.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 7 vt. na č. 71
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 1 kolo na č. 52

Události šestnácté hodiny ve zkratce

Na výměnu levé zadní pneumatiky musí do boxu Maassen (č. 75, PRO, Porsche, ProSpeed).

Desbrueres (č. 58, GTR, Porsche, Delahaye) zablokoval dočasně dráhu na výjezdu z levého oblouku za Rivage. Pokračoval po zatlačení odvážnými komisaři.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 1 vt. na č. 50
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 1 kolo na č. 52

Události sedmnácté hodiny ve zkratce

Markozow (č. 73, PAM, Ferrari, SMP) zůstal stát po hodinách v nepřehledné La Source. Po odjezdu bylo patrné poškození zadní části v blízkosti difuzoru, pravděpodobně z dřívější doby.

Do Chicane se nevešel Senna (č. 88, PRO, McLaren, Von Ryan) s Mapellim (č. 911, PRO, Porsche, ProSpeed). Pilot porsche narazil do pravého boku Brazilcova vozu, při kolizi byl poškozen i difuzor.

Souboj o vedení neutuchá, kvůli rozdílným zastávkám se Buhk (č. 84, PRO, Mercedes, HTP) snaží dostávat před Pilleta (č. 150, PRO, Porsche, Manthey).

Průjezd boxy si odpykává po dlouhé době pokračující mercedes týmu Fortec (č. 62, PRO).

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 0,5 vt. na č. 50
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 2 kola na č. 52

Události osmnácté hodiny ve zkratce

Pillet (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) hlásí po své jízdě menší problém s posilovačem.

Jedno z mnoha hlášení o přeháňkách, tentokráte v boxech.

Pereru (č. 34, PAM, Porsche, PRO GT) čeká výměna pneumatiky po defektu pravého zadního kola.

Ramos (č. 44, PAM, Ferrari, Kessel) překonal v boji o čtvrté místo Colomba (č. 26, PRO, BMW, Vita4One).

Götz (č. 84, PRO, Mercedes, HTP) střídá Buhka a vrací se tři vteřiny za Liebem (č. 150, PRO, Porsche, Manthey).

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 3,5 vt. na č. 150
PAM
 Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander
59
 8 vt. na č. 70
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 2 kola na č. 52

Události devatenácté hodiny ve zkratce

Na šestém místě jedoucí Primat (č. 6, PRO, Audi, Phoenix) dostává v Les Combes hodiny.

Mies (č. 2, PRO, Audi, WRT) zajíždí neplánovaně do boxů. Střídá jej Lotterer a s vyměněnými brzdami dostává v Les Combes hodiny. Následně se pomalu a trhaně odjíždí, později pokračuje v normálním tempu i bez zastávky.

Komisaři se navzdory pokročilé době závodu stále činí: průjezd boxy byl udělen Persianimu (č. 72, PAM, Ferrari, SMP) za přejetí čáry na výjezdu z boxů, stejný trest dostává Armindo (č. 83, PAM, Porsche, SMG) za nedodržování vymezeného prostoru dráhy.

Ferrari týmu Sport Garage (č. 53, GTR) je v krátké době dvakrát u mechaniků. Poprvé kvůli poškozené pneumatice.

Richard (č. 94, GTR, Porsche, SpeedLover) dostává ve Fagnes hodiny. Vůz má poškozenou levou zadní část, ale z dřívější doby.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 0.4 vt. na č. 84
PAM
 Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander
59
 8 vt. na č. 70
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 2 kola na č. 52

Události dvacáté hodiny ve zkratce

Schneider (č. 84, PRO, Mercedes, HTP) se vrací do vedení ve Fagnes na úkor Lietze (č. 150, PRO, Porsche, Manthey).

Machiels (č. 50, PAM, Ferrari, AF Corse) havaruje v Eau Rouge po selhání pneumatiky. Kvůli odklizení zdemolovaného vozu vyjíždí ve 450 kole na tři kola do vedení bezpečnostní vůz.

V boxech se objevuje řada vozů, mezi nimi i Lietzovo porsche (č. 150, PRO, Manthey). Při čekání na výjezdu z boxů střídajícího Pilleta o kolo předjíždí za bezpečnostním vozem jedoucí Schneider (č. 84, PRO, Mercedes, HTP).

Ide (č. 16, PRO, Audi, Phoenix) se za Fagnes stáčí do Dockerilla (č. 17, PAM, Ferrari, Insight) a oba vozy končí ve velké rychlosti v blízké bariéře. Pro bezpečné odklizení trosek je na okruh znovu vyslán zpomalovací vůz.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo
71
 22 vt. na č. 59
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 2 kola na č. 52

Události dvacáté první hodiny ve zkratce

Pillet (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) příliš brzy začne předjíždět po zajetí bezpečnostního vozidla. Následuje trest průjezdu boxovou uličkou.

Hlášeny další přeháňky v boxech, opět bez nutnosti měnit pneumatiky.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo
71
 1 kolo na č. 59
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 3 kola na č. 52

Události dvacáté druhé hodiny ve zkratce

Náraz do bariéry pohárového porsche (č. 94, GTR, SpeedLover) po kontaktu s nissanem týmu JRM (č. 23, PRO).

V souboji o čtvrté místo překonává Mies (č. 2, PRO, Audi, WRT) Colomba (č. 26, PRO, BMW, Vita4One).

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo
71
 16 vt. na č. 59
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 3 kola na č. 52

Události dvacáté třetí hodiny ve zkratce

Neuvěřitelné! Během chvíle je páté audi (č. 2, PRO, Audi, WRT) na podiu. Nejprve na kraji boxové uličky zastavuje bmw týmu Vita4One (č. 26, PRO). Po odtlačení do boxů technici mnichovské automobilky označují závadu na motoru v dané chvíli neopravitelnou. K mechanikům míří s kouřícím motorem z třetí pozice Ramos (č. 44, PRO, Ferrari, Kessel). Hasící látka v motorovém prostoru končí účinkování Švýcarů v závodě.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
 1 kolo na č. 150
PAM
 Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander
59
 12 vt. na č. 71
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 3 kola na č. 52

Události poslední hodiny ve zkratce

V celkovém vedení i ve třídě profesionálů se v závěru za volant posadil nejzkušenější Schneider (č. 84, PRO, Mercedes, HTP), aby jistil náskok na porsche týmu Manthey (č. 150).

Další lehce dýmající ferrari (č. 52, GTR, Sport garage) na obzoru.

V dramatickém souboji o vedení ve třídě smíšených posádek se na sestavu vozu č. 71. (Ferrari, SMP) zaměřují komisaři. Kromě Stop and Go za nedodržení pravidel v souvislosti se střídáním jezdců, odpykává Mediani průjezd boxy za nerespektování vymezeného prostoru dráhy.

Také vedoucí vůz amatérské třídy pilotovaný Bouvym (č. 20, Ferrari, Sofrev) čeká průjezd boxy. Nikoliv za hrubé pokusy o opravu difuzoru. Pilot musí nastartovat sám, nikoliv potlačením od mechaniků, jako tomu bylo při poslední zastávce. Vzhledem k tříkolovému náskoku se jedná spíše o formalitu.

Ze čtvrté pozice se na krátké doplnění paliva objevuje Haase (č. 6, PRO, Audi, Phoenix).

Kategorie
 Posádka  St.č.
PRO
 Buhk/Götz/Schneider
84
PAM
 Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander
59
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20

Konečné výsledky budou zveřejněny v průběhu zítřejšího dne, odkaz na dokument pořadatelů Zde

Doplňující informace o závodu

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.