Bird přetavil pole position v dominantní vítězství
GP2, Spa-Francorchamps - hlavní závod
Sam Bird opanoval hlavní závod GP2 ve Spa-Francorchamps, aby vybojoval své čtvrté letošní vítězství a podpořil své šance na zisk mistrovského titulu. Brit dobře zvládl start, přečkal výjezd safety caru a jednoduše zmizel všem svým konkurentům z dohledu. Stupně vítězů doplnili Marcus Ericsson a Alexander Rossi.
Start se nejlépe povedl Jamesi Caladovi, který se dokonce prosmýkl do čela. Bird si však pohlídal výjezd z úvodní zatáčky La Source, zavěsil se za svého krajana a na rovince Kemmel se vrátil na první pozici. Brzy si pak vybudoval několikasekundový náskok.
O ten však přišel ve třetím kole, když po kontaktu s Riem Haryantem ve vysoké rychlosti boural Daniel de Jong. Nizozemec bojoval s Indonésanem v nájezdu do Eau Rouge, svému soupeři však nenechal dost místa a prořízl si levou zadní pneumatiku o jeho přední spoiler. Následoval smyk a náraz do bariéry. De Jong však nehodu přečkal bez zranění.
Na dráhu byl vyslán safety car, který zhatil dosavadní Birdovu práci. Brit se však nenechal rozhodit, dobře zvládl restart a znovu odjel zbytku pole. V závěru se dostal těsně za Simona Trummera, který oddaloval svou povinnou zastávku do posledního momentu. Situaci však vyřešil s klidem, počkal, až Švýcar zmizí v boxech a dojel si pro pohodové vítězství.
Za jeho zády se však děly věci. Nejprve se při restartu srazili piloti Carlinu. Felipe Nasr uspěchal svůj útok na týmového kolegu Jolyona Palmera, načež došlo ke kolizi. Brazilec byl okamžitě ze hry venku, Brit s velkou ztrátou pokračoval.
Po nepovedeném startu se dopředu prokousával Ericsson. Švéd nejprve využil kolize pilotů Carlinu, potom předjel Rossiho a díky dobré strategii se dostal až před Fabia Leimera na druhé místo. Podobně dobře si však vedl i Rossi, který navíc díky ještě pozdější zastávce těžil z čerstvějších pneumatik. Američan na pilota týmu DAMS dotíral, dopředu se však nedostal. Ericsson tak skončil druhý, Rossi byl třetí.
Čtvrté místo vybojoval Leimer před pátým Tomem Dillmannem, který si tak částečně vynahradil nevydařenou kvalifikaci. Šesté místo bral Julián Leal před sedmým Stéphanem Richelmim.
Smůlu měl Calado. Brit dobře začal, jeho tým však chyboval při zastávce v boxech a Calado se výrazně propadl. Svou stíhací jízdu nakonec zakončil alespoň na osmém místě, které mu vedle čtyř bodů poskytuje také start z pole position v nedělním sprintu.
Devátý skončil navrátilec Robin Frijns, desátý jeho týmový kolega Adrian Quaife-Hobbs.
Již pošesté v posledních sedmi závodech vyšel bodově naprázdno vedoucí jezdec průběžné klasifikace Stefano Coletti. Monačan sice po zpackané kvalifikaci postoupil do první desítky, po zastávce v boxech si však nerozuměl s Danim Closem, který do něj zezadu narazil těsně za Eau Rouge. Coletti s poškozeným vozem dojel třináctý, Clos byl za incident penalizován.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
S.Bird | Russian Time |
52:55.642
|
2.
|
M.Ericsson | DAMS |
+ 7.001
|
3.
|
A.Rossi | EQ8 Caterham Racing |
+ 8.242
|
4.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 13.950
|
5.
|
T.Dillmann | Russian Time |
+ 15.353
|
6.
|
J.Leal | Racing Engineering |
+ 18.643
|
7.
|
S.Richelmi | DAMS |
+ 26.086
|
8.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
+ 27.559
|
9.
|
R.Frijns | Hilmer Motorsport |
+ 28.425
|
10.
|
A.Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport |
+ 30.497
|
11.
|
M.Evans | Arden International |
+ 33.190
|
12.
|
S.Trummer | Rapax |
+ 33.341
|
13.
|
S.Coletti | Rapax |
+ 33.837
|
14.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
+ 48.970
|
15.
|
J.Palmer | Carlin |
+ 49.347
|
16.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
+ 52.471
|
17.
|
J.Rosenzweig | Barwa Addax Team |
+ 57.102
|
18.
|
V.Ghirelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 57.982
|
19.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
+ 1:03.628
|
20.
|
D.Clos | MP Motorsport |
+ 1:20.316
|
21.
|
R.Teixeira | Trident Racing |
+ 1:27.365
|
22.
|
N.Berthon | Trident Racing |
+ 1:28.885
|
|
S.Canamasas | EQ8 Caterham Racing |
+ 6 kol
|
|
F.Nasr | Carlin |
+ 20 kol
|
|
D.de Jong | MP Motorsport |
+ 22 kol
|
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
+ 25 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Tom Dillmann (Russian Time) - 1:59.644
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
S.Coletti | Rapax |
135
|
2.
|
F.Nasr | Carlin |
129
|
3.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
122
|
4.
|
S.Bird | Russian Time |
121
|
5.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
94
|
6.
|
M.Ericsson | DAMS |
82
|
7.
|
J.Lancaster | Hilmer Motorsport |
65
|
8.
|
J.Palmer | Carlin |
64
|
9.
|
S.Richelmi | DAMS |
63
|
10.
|
T.Dillmann | Russian Time |
61
|
11.
|
M.Evans | Arden International |
56
|
12.
|
R.Frijns | Hilmer Motorsport |
47
|
13.
|
A.Rossi | EQ8 Caterham Racing |
47
|
14.
|
J.Leal | Racing Engineering |
30
|
15.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
30
|
16.
|
K.Ceccon | Trident Racing |
28
|
17.
|
A.Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport |
24
|
18.
|
N.Berthon | Trident Racing |
21
|
19.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
20
|
20.
|
S.Trummer | Rapax |
18
|
21.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
11
|
22.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
3
|
23.
|
C.Daly | Hilmer Motorsport |
2
|
24.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)