Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Čínský podnik DTM bude hostit Kuang-čou

Čínský podnik DTM bude hostit Kuang-čou

Příští rok se pojede na zcela nové trati.

Město Kuang-čou (nazývané rovněž Kanton) bude v příštím roce hostit závod DTM.

V již vydaném kalendáři DTM pro příští rok bylo potvrzeno, že se seriál poprvé od roku 2010 vrátí do nejlidnatější země světa. Oproti závodům v letech 2004 a 2010 se však nepojede v Šanghaji, ale na nové městské trati v Kantonu. Představitelé DTM si od tohoto kroku slibují větší diváckou návštěvnost.

"Jsem rád, že se nám podařilo najít vhodné místo pro skvělý městský okruh, který bude v září roku 2014 hostit závod DTM," řekl Hans Werner Aufrecht, šéf společnosti ITR, která pořádá závody DTM.

"V předchozích závodech v Číně jsme nedosáhli té nejvyšší úrovně, a proto je na čase, abychom v Číně předvedli nejvyšší úroveň automobilových závodů."

Pětinásobný šampion DTM Bernd Schneider již Kanton navštívil a viděl také plány okruhu.

"Měl jsem možnost podívat se na připravovanou trať a vypadá úžasně," řekl Schneider.

"Díky kombinaci rychlých sekcí a pomalých zatáček by to pro jezdce měla být výzva, až zde budou v roce 2014 závodit.

Myslím, že Kuang-čou je tím správným místem pro návrat DTM do Číny."


Promotér závodu, kterým je společnost Brilliant Culture Group, věří, že místní obyvatelé mají pro motorsport větší zapálení než lidé v ostatních koutech Číny.

Předsedkyně organizace Maggie Ip řekla: "Chtěli jsme závodit v provincii Kuang-tung, jelikož zdejší lidé mají dobré znalosti a vášeň v motorsportu.

Kuang-tung je rovněž blízko Hong Kongu, a jeho fanoušci přijdou do Kuang-čou, aby viděli DTM."


Závody DTM v Číně

Závod v příštím roce v ulicích Kuang-čou bude třetí zastávkou seriálu DTM v Číně.

2004 - Poprvé se německé mistrovství cestovních vozů do Asie vydalo v roce 2004. Závod v Šanghaji se tehdy nezapočítával do šampionátu, jelikož se jednalo pouze o exhibici.

Na trati se však objevily problémy, když se uvolnilo víko od kanálu a Bernd Maylander v důsledku toho havaroval. Úpravy tratě pak měly za následek, že místo dvou víkendových závodů se jel pouze jeden závod.

2010 - Před třemi lety se v Šanghaji závodilo znovu. Na trati v jiné části města se jel závěrečný závod sezóny, ve kterém se zároveň rozhodovalo o titulu šampiona mezi Garym Paffettem, Paulem di Restou a Brunem Spenglerem. Němečtí fanoušci toto samozřejmě nesli s velkou nevolí.

Ani tento ročník však nebyl bezproblémový. Kvůli haváriím v tréninku a kvalifikaci došlo v noci před závodem k úpravám tratě a nájezdu do boxové uličky. Závod byl z bezpečnostních důvodů odstartován za safety carem. Stejně jako v roce 2004 vyhrál Paffett. Di Resta si však druhým místem zajistil titul šampiona DTM.