DTM zavádí změny ve sportovních pravidlech
Do série vstoupí váhové handicapy.
Německé mistrovství cestovních vozů DTM představilo několik změn ve sportovních pravidlech, které pro letošní sezónu zavádí.
Do loňské sezóny museli všichni jezdci během závodu minimálně dvakrát ke svým mechanikům do boxů. Od letošního roku tak budou muset učinit pouze jednou, ovšem nebude to možné v první třetině závodu ani během výjezdu safety caru.
Nově budou jezdci limitováni v použití měkčí směsi pneumatik Hankook, když ji na svém voze budou moci mít nasazenu maximálně na polovinu závodu. Organizátoři si od toho slibují zjednodušení strategií a lepší přehlednost diváků o dění v závodě.
V nové sezóně se ke slovu dostanou také váhové handicapy. Vítěz závodu spolu se všemi dalšími jezdci stejné automobilky, kteří se umístili v nejlepší desítce, v dalším závodě dostane navíc pět kilogramů závaží.
Piloti vítězné automobilky, kteří skončili mimo bodovanou desítku, dostanou 2,5 kg.
Jezdci druhé nejúspěšnější automobilky zůstanou se svou hmotností na stejné hodnotě, naopak jezdec nejméně úspěšné automobilky bude v dalším závodě lehčí o 2,5 kg, pokud skončí v nejlepší desítce, a o 5 kg, když dojede na 11. a horším místě.
Změní se rovněž formát kvalifikace. Oproti předchozím ročníkům se organizátoři rozhodli zrušit závěrečnou část, tzv. superpole, ve kterém měli čtyři nejrychlejší jezdci ze třetí části k dispozici jedno měřené kolo, kdy byli na trati sami.
Nově bude mít kvalifikace, stejně jako ve Formuli 1, tři části. První část bude trvat třináct minut a pět nejpomalejších jezdců na jejím konci vypadne. Zbylé dvě části budou shodně 11 minut dlouhé, přičemž do závěrečné části postoupí osm nejrychlejších pilotů.
Dalšími změnami jsou možnost využívat systému DRS až do samotného konce závodu a každá značka bude moci mít dva náhradní motory (loni měla každá automobilka pouze jeden náhradní motor).