Představení šampionátu: Blancpain Endurance Series
Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Královský park v italské Monze bude již tento víkend dějištěm úvodního podniku čtvrtého ročníku oblíbené Blancpain Endurance Series. Pro načerpání hlavních informací o této sérii je zde následující přehled.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
V roce 2011 představený šampionát si krátce po svém založení získal pověst prestižní série. Nabídka zajímavých závodů se spolu s věhlasem starají o početné pole startujících.
Minimálně tři hodiny trvajícími závody se řadí mezi vytrvalostní šampionáty, které se jinak ze závodů gétéček zvolna vytrácí. Vrcholem nabídky jsou korunovační klenoty závodů GT v podobě 24 hodinového závodu ve Spa, jejichž štafetu šampionát převzal po předchozím FIA GT.
Pro týmy účastnící se těchto vytrvalostních klání a zároveň spřízněné série s krátkými závody v BSS je zde nově možnost zařazení do nadstavbového Blancpain GT Series.
Navzdory snahám pořadatele o závody mimo Evropu se toto mezinárodní mistrovství zatím přesunuje po okruzích na starém kontinentu.
O pestré a zároveň početné pole se stará nabídka účasti pro rozdílné skupiny zájemců. Ty jsou dle použité techniky a složení posádek rozděleny do několika tříd.
Vrcholná kategorie láká profesionální závodníky a týmy s případnou podporou výrobců. Ve třídě smíšených posádek nemusí být přítomnost profesionálního jezdce samozřejmostí, konkurence je zde však nejpočetnější. Na své si přijdou i týmy s ryze amatérskými posádkami ve své vlastní skupině.
Pro sportovní vozidla typická různorodost přístupu k řešení technických výzev vede k použití principu vyrovnání výkonnosti. K zajištění vyrovnaných podmínek přispívá pokračující spolupráce s jedinými dodavateli paliva (Total) a pneumatik (Pirelli).
Přímé přenosy závodů a případně jejich záznamy nabízí pořadatel volně ke sledování na internetu. Dostupná oficiální časomíra pomáhá divákům získat přehled o dění v závodě, jehož délka vytváří prostor pro uplatnění strategických dovedností účastníků.
Když se podařilo pořadatelům z SRO završit přeměnu FIA GT na profesionálněji zamýšlenou sérii krátkých závodů v podobě MS GT1, zvýšila se u stájí s vozy GT2 anebo GT3 poptávka po mezinárodní vytrvalostní sérii s účastí smíšených posádek.
Představy o podobě nové série byly odhaleny během víkendu s vrcholným závodem 24 hodin ve Spa v roce 2010. Tento podnik, který se měl stát součástí připravované série, svým složením naznačoval zájem účastníků.
Převaha stájí s vozy třídy GT3 anebo neochota partnerů z belgického autoklubu (RACB) potvrdit přítomnost vozů GT2 v poli vyústily v jediné zásadnější změny před oficiálním představením série v lednu 2011.
Svoji roli vůdčí kategorie začaly plnit GT3 dále dělené dle jezdeckého obsazení na profesionální a smíšené posádky. Ty byly doplněny skromnější účastí amatérských posádek ve starších vozidlech GT3, pohárových vozů Porsche anebo takřka civilních aut kategorie GT4. V pěti třídách se během pěti víkendů scházely více jak tři desítky účastníků. Závod ve Spa s účastí 62 vozů jakoby předznamenal zájem v následujícím ročníku.
Přestože se v následující sezóně našli zájemci pouze do tří tříd obsazených GT3 (ve Spa byla navíc možná účast pohárových vozů), na roštu se většinou objevilo více jak pět desítek vozidel. V Belgii se závodu zúčastnilo dokonce 66 aut. Součástí kalendáře bylo již šest podniků včetně 24 hodinového klání.
Zájem účastníků neutuchal ani v minulém ročníku, jen během úvodního víkendu vzrostl počet startujících z 53 na 60 vozů. Šampionát měl znovu pouze pět podniků, závěrečný s dvojnásobnou délkou (resp. 1 000 km na Nürburgringu) časem stráveným v závodech vyrovnal předchozí ročník. Počet tříd zůstal beze změn, nicméně díky změnám v amatérské kategorii došlo k nárůstu soutěžících na úkor třídy smíšených posádek.
2013
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | Maximilian Buhk | Mercedes SLS | HTP Motorsport |
GT3 Pro-Am | Lucas Ordonez | Nissan GT-R | GT Academy |
GT3 Gentleman | Jean-Luc Blanchemain | Ferrari 458 | Sofrev ASP |
Jean-Luc Beaubelique | |||
Patrice Goueslard |
2012
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | Christopher Haase | Audi R8 | Belgian Audi Club |
Stéphane Ortelli | |||
Christopher Mies | |||
GT3 Pro-Am | Louis Machiels | Ferrari 458 | AF Corse |
Niek Hommerson | |||
GT3 Gentleman | Robert Hissom | Audi R8 | Sainteloc Racing |
Pierre Hirschi |
2011
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | Greg Franchi | Audi R8 | Belgian Audi Club |
GT3 Pro-Am | Louis Machiels | Ferrari 458 | Vita4One |
Niek Hommerson | |||
GT3 Gentleman | Georges Cabannes | L. Gallardo | Ruffier Racing |
GT3 CUP | Sergio Negroni | Porsche 997 | De Lorenzi Racing |
GT4 | Alex Buncombe | Nissan 370Z | RJN Motorsport |
Jordan Tresson | |||
James Ward |
Rok | Třída | Tým | Vůz |
2013 | GT3 Pro | Marc VDS Racing | BMW Z4 |
GT3 Pro-Am | GT Academy | Nissan GT-R | |
GT3 Gentleman | Sofrev ASP | Ferrari 458 | |
2012 | GT3 Pro | Belgian Audi Club | Audi R8 |
GT3 Pro-Am | AF Corse | Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | Sainteloc Racing | Audi R8 | |
2011 | GT3 Pro | Belgian Audi Club | Audi R8 |
GT3 Pro-Am | Vita4One | Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | Ruffier Racing | Lamborghini Gallardo LP520 | |
GT4 | RJN Motorsport | Nissan 370Z |
Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je francouzský podnikatel Stéphane Ratel, který společnost založil v roce 1995 po zkušenostech s pohárovými závody s vozy Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.
Jeho organizace začínala s pořádáním pohárových závodů Lamborghini Supertrophy (1995 - 2002). O dva roky později následoval jeden z nejvýznamnějších šampionátů SRO, když pod jménem FIA GT navázal na tradici série BPR. Ta krátce předtím skončila po rozkolu společníků.
Navzdory občasným potížím při organizaci FIA GT přichází rozmach jeho společnosti, s níž zakládá anebo přebírá řadu sérií.
V roce 1998 zahajuje převzetím francouzského mistrovství GT éru pozdějšího budování národních sérií jako základny pro své mezinárodní šampionáty. V zemi galského kohouta vydržela SRO až do roku 2010, kdy došlo k prodeji společnosti Oreca. O šest let později rozšířil své aktivity do Velké Británie (2004 - dosud). Posléze přichází v roce 2007 expanze do Německa (ve spolupráci s ADAC, německý autoklub plně přebírá kontrolu v roce 2011), Belgie (do 2009, poté jen spoluúčast v pořadatelském sdružení Speedworld) a Brazílii (dosud).
Foto: Tomáš Krejčík
Stéphane Ratel
Se střídavými úspěchy SRO působí na mezinárodní scéně v podobě vytrvalostní GTR Euroseries (pouze 1998), Mistrovství Evropy GT3 (2006 – 2012), Evropský pohár GT4 (2007 – 2011, 2013 obnovení činnosti), historické GT90´s Revival Series (2008 – 2009, nástupnická Blancpain RS pouze částečně 2012) anebo právě vytrvalostní Blancpain Endurance Series (2011 – dosud).
V některých případech se SRO zabývá samostatnými anebo doprovodnými sériemi jiných druhů vozidel pro své gétéčkové šampionáty mj. britské formulové série F3, Renault 2.0 anebo pohárové cestovní vozy Renault Clio (Velká Británie) a Mercedes Benz (Brazílie). Zvláštní místo v tomto směru měla francouzská Super Série FFSA se souborem doprovodných sérií například závody vozů Porsche Carrera, Renault Clio, Seat Leon anebo prototypů poháněných bio palivy (Bio Racing Series), vozů dle pravidel Nascar (Race Car Series) anebo šampionát zmenšených vozítek (mj. Škoda Fabia známá z rallye) poháněných motocyklovými motory (Mit Jet Series).
V poslední době je patrný posun obchodního modelu od vlastního pořádání závodů k prodeji licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství. Nejdéle takto na trhu působilo holandské Dutch GT4 (2009 – 2013, sloučení s evropskými GT4), kategorie GT4 byla začleněna do asijského GT Asia Series (2010), GT3 do japonského vytrvalostního Super Taikyu Series (2011) anebo třída GT4 do švédské Swedish GT Series (2013).
Zvláštní kapitolou v historii SRO je již zmíněný FIA GT Championship (1997 – 2009). Jeho popularita vyústila v roce 2010 v plánované rozdělení na Mistrovství světa GT1 (2010 – 2012) a Evropský pohár GT2 (2010), ten nakonec spočíval pouze v účasti ve 24 hodinovém závodě ve Spa.
Ústup z již organizačně nezvládaného MS GT1 představovala v roce 2013 jednodušší FIA GT Series, která se letos přejmenovala na Blancpain Sprint Series.
Další doplňující informace lze získat v článcích věnovaných Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde), sériím SRO, které zanikly anebo byly předány do roku 2011 (Zde). Informace o šampionátech, jenž byly v nabídce SRO začátkem roku 2012 jsou uvedeny Zde.
První verze kalendáře byla zveřejněna 26. července 2013 při tradičním představování plánů společnosti SRO na nadcházející sezonu. Vyznačovala se shodnými okruhy, ale také termíny s právě probíhajícím třetím ročníkem.
V polovině listopadu při přestavení nástavby BES, Blancpain GT Series, byl zmíněn posun druhého podniku o jeden týden dříve.
Kalendář pro tuto sezónu je v následující tabulce. Uváděný datum se vztahuje ke dni pořádání závodu. Nově přidaná kolonka bude průběžně doplňována popisy závodů s výsledky.
p.
|
Datum | Stát | Okruh | Popis |
1. | 13.04.2014 | Itálie | Monza | Zde |
2. | 25.05.2014 | Velká Británie | Silverstone | Zde |
3. | 29.06.2014 | Francie | Paul Ricard | Zde |
4. | 27.07.2014 | Belgie | 24 hodin ve Spa | Zde |
5. | 21.09.2014 | Německo | 1 000 km Nürburgring | Zde |
Přestože je závod v Belgii součástí této série, vzhledem k jeho mimořádné délce se k němu vztahuje řada dodatečných postupů. Zvláštnostem 24 hodinového klání bude věnován samostatný článek před závodem. V kapitole věnované pravidlům jsou popsány postupy v tříhodinovém a 1 000 kilometrů dlouhém závodě.
Závodní víkend s dvoudenním formátem začíná v sobotu dvojicí tréninků, každý z nich trvá 90 minut.
Nedělní dopoledne je vyhrazeno kvalifikaci rozdělené na tři části. V ní má každý pilot posádky 15 minut, během nichž se může pokusit zajet své nejrychlejší kolo. Rošt je následně sestaven na základě nejlepšího času posádky. Dvoučlenné sestavy (pouze PRO-AM a Gentlemen) se neúčastní první části.
V neděli odpoledne nastává čas pro tři hodiny (nebo 1 000 kilometrů/6 hodin) trvající závod. Pilotem pro úvodní část závodu může být kterýkoliv člen posádky bez ohledu na čas dosažený v kvalifikaci. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, po němž následuje letmý start.
Vozy musí během tříhodinových závodů minimálně dvakrát do boxů, v Německu čtyřikrát. V nich probíhá povinně výměna jezdců (s výjimkou dvoučlenné posádky), pneumatik a doplnění paliva. Výjimkou německého závodu je možnost vynechat výměnu pilota anebo pneumatik.
Délka jednoho úseku (neboli stintu) může trvat maximálně 70 minut, při podniku 1 000 km na Nürburgringu nově pouze 65 minut. Minimální součet doby řízení vozidla bronzovým jezdcem je u dvoučlenné posádky stanoven na 110 minut při tříhodinových závodech. V Německu může jediný pilot pobýt za volantem maximálně 140 minut, výjimkou jsou pouze dvoučlenné posádky (minimum 220 minut).
Pobyt v boxové uličce bude nyní o něco delší, protože došlo ke snížení rychlosti ze 60 km/h na 50 km/h.
Konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. V každé kategorii je body ohodnoceno deset nejlepších posádek (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Při dvojnásobně dlouhém podniku v Německu budou rozděleny následující bodové příděly: 33-24-19-15-12-9-6-4-2-1.
Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.
Ve třídě PRO Cup se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.
Další třída PRO-AM Cup je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a dvou bronzových jezdců nebo dvou stříbrných s jedním bronzovým.
Pro amatérské jezdce je určena Gentleman Trophy. Nově je možné sestavit posádku pouze z držitelů bronzové licence starších 30 let.
Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.
Jednou ze změn je nyní případná změna zařazení, která se týká jezdců kterékoliv třídy, pokud splní některou z níže uvedených podmínek. Hlavní dopad má však spíše na profesionální jezdce, kde v základním určení kategorie nedochází nyní k rozlišení věku, ale jsou brány pouze dosažené úspěchy. Následně pilotům ve věku 50 - 55 let dojde ke snížení o jednu třídu, v rozmezí 55 - 60 let o dvě třídy a piloti starší 60 let jsou považováni vždy za bronzové. Snížení o jeden stupeň se týká též jezdců, kteří během předchozích desíti let neabsolvovali více než jeden závod ročně anebo u zraněných a dlouhodobě nemocných jezdců při přestávce trvající déle než jednu sezónu.
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace.
Případná doplňující poznámka v závorce rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací. Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se o letos představený stručný popis technických údajů. Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série. Prozatím jediným zástupcem podrobnějšího popisu pouze závodní verze pod označením Vládci asfaltu (rok vydání) představuje článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.
Má-li tým svoji prezentaci na internetu, v závorce je uveden odkaz. Ten může případně vést na stránky týmu zajišťujícího provoz (servis) anebo například na sociální sítě (označení FB).
V seznamu budou pouze týmy účastnící se závodů s výjimkou 24 hodin ve Spa. Tomuto podniku bude věnován samostatný článek vydaný během července.
Startovní listinu stálých účastníků naleznete Zde.
PRO Cup
Aston Martin Vantage GT3 (Zde)
Oman Racing Team (servis Zde) |
Leonard Motorsport AMR (Zde) |
Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)
Belgian Audi Club Team WRT (Zde) |
Brother Racing Team |
Sainteloc Racing (Zde) |
Audi Race Experience (servis Zde) |
Bentley Continental GT3 (Zde)
M-Sport Bentley (Zde) |
BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Triple 888 Racing (Zde) |
Jaguar G3 (Zde)
Emil Frey Racing (Zde) |
Lamborghini Gallardo (Souboj výrobců: Zde)
Reiter Engineering (Zde) |
McLaren MP4-12C GT3 (Souboj výrobců: Zde)
ART Grand Prix (Zde) |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Black Falcon (Zde) |
HTP Motorsport (Zde) |
Foto: Tomáš Krejčík
Audi R8 LMS ultra (Belgian Audi Club Team WRT)
PRO-AM Cup
Aston Martin Vantage GT3 (Zde)
MP Motorsport AMR (FB Zde) |
Beechdean AMR (Zde) |
Bentley Continental GT3 (Zde)
Generation Bentley Racing (Zde) |
BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)
TDS Racing (Zde) |
ROAL Motorsport (Zde) |
Ecurie Ecosse (Zde) |
Triple 888 Racing (Zde) |
Ferrari 458 Italia GT3 (Souboj výrobců: Zde)
AF Corse (Zde) |
GT Corse by Rinaldi (Zde) |
Insight Racing with Flex-box (Zde) |
Kessel Racing (Zde) |
Scuderia Villorba Corse (Zde) |
Sport Garage |
Jaguar G3 (Zde)
Emil Frey Racing (Zde) |
McLaren MP4-12C GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Boutsen Ginion Racing (Zde) |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Black Falcon (Zde) |
GT Russian Team (servis Zde) |
Nissan GT-R Nismo GT3 (Vládci asfaltu 2014: Zde)
Nissan GT Academy Team RJN (Zde) |
Porsche 911 GT3 R (Souboj výrobců: Zde)
Graff Racing (Zde) |
PRO GT by Alméras (Zde) |
Foto: Tomáš Krejčík
Porsche 911 GT3 R (PRO GT by Alméras)
Gentleman Trophy
Aston Martin Vantage GT3 (Zde)
Horse Power Racing (FB Zde) |
Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)
Belgian Audi Club Team WRT (Zde) |
Sainteloc Racing (Zde) |
Team Parker Racing (Zde) |
BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Boutsen Ginion Racing (Zde) |
Ferrari 458 Italia GT3 (Souboj výrobců: Zde)
AF Corse (Zde) |
GT Corse by Rinaldi (Zde) |
Kessel Racing (Zde) |
Sport Garage |
Scuderia Villorba Corse (Zde) |
Duqueine Racing |
Foto: Tomáš Krejčík
Ferrari 458 Italia GT3 (Kessel Racing)
Údaj v závorce startovní číslo vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před sezonou.
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
Afanasiev, Sergej (85) | mistr FIA GT 2013 Series (Pro-Am) |
Armindo, Nicolas (10) | mistr LMS 2012 a 2011 (GTE Pro-Am) |
Basseng, Marc (1) | mistr MS GT1 2012 |
Blanchemain, Jean-Luc (4) | mistr LMS 2012 a 2011 (GTE Pro-Am) |
Broniszewski, Michal (11) | mistr GT Open 2009 (třída GTS) |
Buhk, Maximilian (84) | mistr BES 2013 (třída GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2012 | |
Buncombe, Alex (80) | mistr BES 2011 (třída GT4) |
Cabannes, Georges (41) | mistr BES 2011 (kategorie GT3 Gentlemen) |
Castellacci, Francesco (90) | mistr ME GT3 2011 |
Enge, Tomáš (88) | mistr LMS 2009 (LMP1 i celkově) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS) | |
Gardel, Gabriele (14) | mistr FIA GT 2005 (třída GT1) |
mistr LMS 2006 a 2010 (třída GT1) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2010 (GT1) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (GTE-AM) | |
Kox, Peter (88) | vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS) |
mistr ADAC GT Masters 2010 | |
Lagniez, Jean-Claude (25) | vítěz 24 hodin Le Mans 1997 (kat. GT2) |
Mies, Christopher (3) | mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
Ojjeh, Karim (16) | mistr LMS 2011 (kategorie LMP2) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (LMP2) | |
Ortelli, Stéphane (26) | mistr FIA GT Series 2013 (GT3 Pro) |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) | |
mistr LMS 2007 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2003 (kategorie N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.) | |
Prémat, Alexandre (98) | mistr LMS 2008 (LMP1 i celkově) |
Simonsen, Andreas (19) | mistr FIA GT 2013 Series (Pro-Am) |
Smith, Guy (7) | mistr ALMS 2011 (LMP1 i celkově) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (LGTP i celk.) | |
Vannelet, Gilles (42) | mistr ME GT3 2007 |
Vanthoor, Laurens (1) | mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro) |
Von Thurn Taxis, Albert (88) | mistr ADAC GT Masters 2010 |
Blancpain Endurance Series – oficiální komunikační kanály (přímé)
Web (Zde): odkaz k informacím o vytrvalostní sérii. Naleznete zde zprávy z dění v šampionátu, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů jsou na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou. Přestože je při přímých přenosech uváděn poskytovatel Daily Motion, archiv se z větší části nachází na You Tube.
You Tube (Zde): odkaz na úložiště videozáznamů vytrvalostní série pořízených v letech 2012 a 2013 bude doplňován letošními nahrávkami. Uložené záznamy jsou zde v celé délce s výjimkou 24 hodin ze Spa. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.
Sestřih sezóny 2013 (Zde), délka 5:17 – akčně pojatý krátký sestřih z loňských závodů.
Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály
Web (Zde): stránky obsahující souhrn informací nejen z vytrvalostní BES, ale také ze spřízněné série krátkých závodů.
Twitter (Zde): mikroblog se bohužel vydal ve šlépějích předchozího profilu věnovaného krátkým závodům. Obsahuje tak pouze upozornění na články vydané na souhrnném webu.
Facebook (Zde): podobně je na tom profil na nejrozšířenější sociální síti, takže zde naleznete zpravidla informace o článcích vydaných na společných stránkách obou mistrovství.
Časomíra (Zde)
Přímý odkaz na časomíru závodů GT.
Appstore (Zde)
Majitelé zařízení s operačním systémem iOS 5 a vyšších si mohou zdarma stáhnout program umožňující sledování časomíry (verze 1.0; 0,4 MB) ze závodů gétéček.
Eurosport (Zde)
Česká mutace evropského sportovního kanálu, kde nyní naleznete delší sestřihy závodů. Odkaz vede na televizní program.
Sport 5 (Zde)
Český televizní program zaměřený na motorsport přechází letos z přenosů závodů pouze na vysílání dvacetiminutových sestřihů. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce pozemního vysílání, kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice týden dopředu.
Wikipedia (Zde)
Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek.
Formule (Zde)
Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových Blancpain Sprint Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.
Blancpain Endurance Series 2013 (Zde)
Souhrn informací o vytrvalostní sérii, který je věnován minulému ročníku.
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky závodů budou vydány v samostatném článku ve dni konání závodu anebo následující den.
Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Zvláštní pozornost bude věnována závodu 24 hodin ve Spa. Kromě souhrnného článku s představením závodu budou součástí zpravodajského servisu články s výsledky a popisy závodu.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v PRO Cup a PRO-AM Cup. Z třídy Gentlemen Trophy bude uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci budou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde (PRO) a Zde (PRO-AM). Týmy jsou uvedeny všechny.
Hodnocení jezdců PRO Cup
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | Laurens Vanthoor | Belgian Audi Club | 107 |
2. | Andy Meyrick | M-Sport | 71 |
2. | Guy Smith | M-Sport | 71 |
2. | Steven Kane | M-Sport | 71 |
3. | Edward Sandström | Sainteloc Racing | 67 |
3. | Stéphane Ortelli | Sainteloc Racing | 67 |
3. | Grégory Guilvert | Sainteloc Racing | 67 |
4. | Maximilian Buhk | HTP Motorsport | 64 |
4. | César Ramos | Belgian Audi Club | 64 |
5. | Sergej Afanasiev | HTP Motorsport | 53 |
5. | Stef Dusseldorp | HTP Motorsport | 53 |
6. | Harold Primat | HTP Motorsport | 52 |
6. | Nico Verdonck | HTP Motorsport | 52 |
7. | Gregoire Demoustier | ART Grand Prix | 49 |
7. | Alvaro Parente | ART Grand Prix | 49 |
8. | Kevin Korjus | ART Grand Prix | 48 |
8. | Kevin Estre | ART Grand Prix | 48 |
8. | Andy Soucek | ART Grand Prix | 48 |
9. | James Nash | Belgian Audi Club | 47 |
9. | Frank Stippler | Belgian Audi Club | 57 |
10. | Markus Winkelhock | Belgian Audi Club | 43 |
10. | René Rast | Belgian Audi Club | 43 |
22. | Filip Salaquarda | ISR Racing | 1 |
22. | Tomáš Enge | Reiter Engineering | 1 |
Tomáš Enge se účastnil pouze úvodního podniku v Monze, kde s Petrem Koxem a Albertem von Thurn und Taxisem skončili celkově šestnáctí, desátí ve třídě profesionálů. V dalších závodech vytrvalostní série se v italském závodě hostující tým dle očekávání neobjevil.
Filip Salaquarda bodoval na konci závodu 24 hodin ve Spa, v němž letos nastoupil v BES spolu s českou stájí poprvé. Jeho kolegy v Belgii byli Marc Basseng a Fabian Hamprecht. Navzdory plánům na účast v závěrečném podniku se český pilot s týmem nezúčastnil podniku na Nürburgringu.
Hodnocení týmů PRO Cup
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 122 |
2. | M-Sport Bentley | Bentley Continental | 90 |
2. | HTP Motorsport | Mercedes SLS | 90 |
3. | ART Grand Prix | McLaren MP4-12C | 84 |
4. | Sainteloc Racing | Audi R8 LMS | 80 |
5. | Black Falcon | Mercedes SLS | 63 |
6. | Oman Racing | Aston Martin Vantage | 24 |
7. | Brother Racing | Audi R8 LMS | 16 |
8. | Triple 888 Racing | BMW Z4 GT3 | 9 |
9. | Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo | 6 |
9. | Emil Frey Racing | Jaguar G3 | 6 |
10. | Leonard Motorsport | Aston Martin Vantage | 2 |
Účastí stáje ISR pouze ve 24 hodin ve Spa není na konci belgického závodu získaný bod zohledněn v klasifikaci. V hodnocení stájí mohou být pouze týmy, které se před závěrečnou dvojicí závodů (tj. Spa a Nürburgring) zúčastní alespoň jednoho podniku. Z tohoto důvodu je zde naopak pouze v úvodním závodě startující stáj Reiter, navíc s bohatším bodovým přídělem.
Hodnocení jezdců PRO-AM Cup
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | Andrea Rizzoli | Villorba | 96 |
1. | Stefano Gai | Villorba | 96 |
2. | Francesco Castellacci | Villorba/AF Corse | 81 |
3. | Andrew Smith | Ecurie Ecosse | 77 |
3. | Alasdair McCaig | Ecurie Ecosse | 77 |
3. | Oliver Bryant | Ecurie Ecosse | 77 |
4. | Henri Hassid | TDS Racing | 72 |
4. | Nicky Catsburg | TDS Racing | 72 |
5. | Richard Abra | MP Motorsport | 51 |
5. | Mark Poole | MP Motorsport | 51 |
5. | Joe Osborne | MP Motorsport | 51 |
6. | Stefano Comandini | ROAL | 41 |
6. | Eugenio Amos | ROAL | 41 |
7. | Alexander Sims | Ecurie Ecosse | 39 |
8. | Nick McMillen | GT Academy | 38 |
8. | Florian Strauss | GT Academy | 38 |
8. | Alex Buncombe | GT Academy | 38 |
9. | Niek Hommerson | AF Corse | 31 |
9. | Louis Machiels | AF Corse | 31 |
9. | Andrea Bertolini | AF Corse | 31 |
9. | Marco Cioci | AF Corse | 31 |
10. | Andrew Danyliw | AF Corse | 27 |
10. | Simon Knap | AF Corse | 27 |
10. | Andrea Sonvico | AF Corse | 27 |
Hodnocení týmů PRO-AM Cup
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | Villorba Corse | Ferrari 458 | 98 |
2. | TDS Racing | BMW Z4 GT3 | 95 |
3. | Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 | 77 |
4. | AF Corse | Ferrari 458 | 65 |
4. | GT Academy Team RJN | Nissan GT-R | 65 |
5. | MP Motorsport | Aston Martin Vantage | 56 |
6. | ROAL Motorsport | BMW Z4 GT3 | 41 |
7. | PRO GT by Almeras | Porsche 911 GT3R | 28 |
8. | Black Falcon | Mercedes SLS | 27 |
9. | Leonard AMR | Aston Martin Vantage | 19 |
10. | Sport Garage | Ferrari 458 | 14 |
11. | Kessel Racing | Ferrari 458 | 11 |
12. | Graff Racing | Porsche 911 GT3R | 8 |
12. | Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 8 |
13. | Beechdean AMR | Aston Martin Vantage | 6 |
13. | Insight Racing | Ferrari 458 | 6 |
14. | Generation Bentley | Bentley Continental | 2 |
15. | GT Russian Team | Mercedes SLS | 1 |
Hodnocení jezdců Gentleman Trophy
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | Peter Mann | AF Corse | 103 |
1. | Francisco Guedes | AF Corse | 103 |
2. | Alexander Mattschull | GT Corse | 99 |
2. | Frank Schmickler | GT Corse | 99 |
3. | Ian Loggie | Parker Racing | 83 |
3. | Julian Westwood | Parker Racing | 83 |
Hodnocení týmů Gentleman Trophy
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | AF Corse | Ferrari 458 | 106 |
2. | GT Corse by Rinaldi | Ferrari 458 | 105 |
3. | Parker Racing | Audi R8 LMS | 91 |
4. | Sport Garage | Ferrari 458 | 69 |
5. | Kessel Racing | Ferrari 458 | 49 |
6. | Duqueine Engineering | Ferrari 458 | 37 |
7. | Sainteloc Racing | Audi R8 LMS | 23 |
8. | Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 20 |
9. | Boutsen Ginion | McLaren/BMW Z4 | 15 |
9. | Villorba Corse | Ferrari 458 | 15 |
Aktualizace 22. dubna: Rozšíření kalendáře pro odkazy na reportáže a tabulky ze závodů. Doplnění ke sledování přenosů. Změna odkazů sledování sestřihů v televizi.
Aktualizace 24. září: Doplnění konečných výsledků.