Podle Allisona bude spotřeba paliva klíčová
Jezdci se budou muset přizpůsobit.
Už první testy Ferrari na simulátoru ukázaly, že v nové sezoně budou muset jezdci přizpůsobit své jízdní styly novým pravidlům o maximálním množství paliva. V této sezóně dostanou na každou GP jen 100kg, což je v průměru o 60 kilogramů méně, než minulý rok.
To, podle simulací Ferrari, znamená, že management spotřeby paliva bude mít tuto sezónu na konečné výsledky zásadní vliv.
"Test Fernanda Alonsa na simulátoru nám poskytl zajímavé informace.", řekl James Allison.
"Zdá se, že režim tréninků i závodu budeme muset upravit. Během tréninku má auto k dispozici více elektrické energie a může využívat maximální povolený průtok paliva (100kg za hodinu). Během závodů to ale bude jiné. Pro některé tratě je 100kg na neděli víc než dost, ale jiné závody si budeme muset hlídat spotřebu paliva v každém kole. Jezdci se budou muset tomuto odlišnému způsobu jízdy přizpůsobit, aby byly co nejrychlejší, ale aby zároveň nespotřebovali příliš mnoho paliva."
Je asi dost pravděpodobné, že zejména na začátku sezóny budou mít někteří jezdci problém ušetřit během GP dostatek paliva a uvidíme i několik velmi pomalých dojezdů do cíle. Tento faktor by se mohl postarat i o větší rozdíly mezi týmovými kolegy. Zda to bude pravda, to zjistíme až během sezóny, když se motory poprvé rozběhnou opravdu naplno, ale další vyjádření od jezdců nepochybně přijdou již po prvních testech v Jerezu 28. ledna.