Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kobajaši - Renault věděl o svých problémech

Kobajaši - Renault věděl o svých problémech

Renault v zimě zaostal za stanoveným plánem.

Kamuj Kobajaši minulý týden absolvoval první kilometry v monopostu CT05 poháněném motorem Renault. Podobně, jako ostatní jezdci, spoléhající se na motory od francouzské automobilky, ani Kobajaši neujel zdaleka tolik kilometrů, kolik by si přál. Přesto ho problémy Renaultu nepřekvapily.

"Několik uplynulých let odváděli nejlepší práci, takže nejsem znepokojen.", uvedl Japonec. "Ještě než jsme se vybrali do Jerezu, přicházely od Renaultu zprávy, že nejsou se svým programem tak daleko, jak si naplánovali. Takže když jsem se jich (lidí od Renaultu) zeptal, jestli jsou překvapeni tím, co se stalo, odvětili, že ne. Prostě nestihli udělat všechno to, co měli naplánováno.

Teď mají dva týdny na to, aby využily nasbíraná data. V Bahrajnu uvidíme, nakolik se za ten čas dokáží zlepšit. Pokud by v Bahrajnu vše probíhalo jak má, budu více než spokojen. Samozřejmě, inženýři by byli raději, kdybychom minulý týden najezdili více kilometrů. Všichni se potřebujeme před Bahrajnem zlepšit. My, Red Bull i Renault. Ale můžeme přitom pracovat jen s těmi daty, které jsme dokázali v Jerezu nasbírat.

Musím říci, že jsme na tom mnohem lépe než Red Bull. Sice se nám nepodařilo absolvovat ani jednu dlouhou jízdu, ale měli jsme pár středně dlouhých výjezdů. Nyní víme, že náš chladicí systém funguje správně a už ho jen musíme upravit, abychom dosáhli přesně takovou úroveň chlazení, jakou budeme v závodech potřebovat.", uzavřel Kobajaši.

Kobajaši dal svému novému vozu přezdívku "Pinocchio". Nemůže ho ale zatím porovnat s ostatními vozy, které během kariéry pilotoval, protože nové systémy v CT05 ještě nepracovali správně.