Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gian Carlo Minardi se také obává o bezpečnost F1

Gian Carlo Minardi se také obává o bezpečnost F1

Starosti mu dělají výkonné baterie a neinformovaní maršálové.

Úvahy nad bezpečností nových monopostů jsou evidentně v módě. Včera svou troškou do mlýna přispěl i Gian Carlo Minardi, zakladatel a bývalý vlastník týmu Minardi, který dnes v F1 působí pod jméno Scuderia Toro Rosso:

"Slyšel jsem lidi mluvit o nových turbomotorech a jejich spolehlivosti, ale pouze Newey upozornil na bezpečnost.

Formule 1 představila mnoho velkých změn, které by mohly být potenciálně nebezpečné. Jsou tu například nové baterie, které v případě přehřátí, mohou způsobit požár.

Viděl jsem v autech nová světla (zelené, žluté a červené), které upozorňují mechaniky na případné nebezpečí, a vím, že jezdci byli upozorněni, aby v případě signalizace takového nebezpečí vyskočili z auta a nedotýkali se přitom karoserie. Ale co traťoví maršálové? Byli všichni pořádně proškoleni? Vědí, co dělat? Řekl jim někdo o novém systému světel?", ptá se Minardi.

"Týmy si své mechaniky a techniky pořádně proškolili a všichni tři výrobci také dbají na bezpečnost. Ale FIA ani týmy přitom pravděpodobně organizátorem neposlali žádné informace o nových technologiích, ani nepřipravila žádný oficiální kodex.

Některé okruhy hostí mezinárodní akce pouze jednou do roka a maršálové mají málo zkušeností…

Minardi upozornil i na velké náklady spojené s novými bateriemi. Ty jsou větší než loni a propojené s nejmodernějšími technologiemi. Kvůli uložení ve speciálních schránkách, zaplatí týmy mastné šeky už jen za jejich přepravu.