Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor: Rob White

Rozhovor: Rob White

S jakými nadějemi pocestuje do Melbourne?

Technický ředitel Renault Sport F1, Rob White, po posledním dni testů odpověděl na pár nejpalčivějších otázek.

Jak z pohledu Renaultu vypadala druhá série testů v Bahrajnu?

Naším cílem bylo znovu najít pevnou půdu pod nohama a simulovat velkou cenu. Všechny týmy by měly před prvním závodem absolvovat takovou simulaci, aby pak nemusely improvizovat a mohly absolvovat normální závodní víkend. Nemůžeme tedy zavírat oči před tím, že se nám takový program nepodařilo absolvovat se všemi týmy a že se nám nepodařilo zkompletovat naše přípravy na Melbourne. Na druhé straně, absolvovali jsme kousek od všeho. To se týká simulování kvalifikace, startu, závodní vzdálenosti a dlouhých stintů, takže můžeme říci, že jsme dosáhli pokroku.

Podařilo se nám odstranit, nebo obejít některé z problémů, jenže na seznam přibyly nové problémy a narušily týmům jejich rozvrhy, což je samozřejmě zklamalo.

Jsou mezi novými problémy i nějaké závažné?

Drobné incidenty ústí do velkých problémů a způsobují prostoje. Je to známka nezralosti naší pohonné jednotky a ztěžuje to jezdcům jejich práci, protože nemohou jít s vozem až na hranici jeho možností.

Jaké jsou tedy vaše plány před Melbourne?

Musíme ještě vyřešit několik věcí. Musíme sjednotit poznatky od všech týmů, dát je dohromady a porovnat, abychom zajistili, že každé auto poháněné Renaultem bude tak dobré, jak jen může být.

Za druhé, musíme zlepšit pocit, který mají piloti z točivého momentu pohonné jednotky. To zahrnuje práci na softwaru a kalibraci, v simulátoru i na dynamometru.

Za třetí, musíme vyřešit logistické problémy. Musíme včas zkompletovat všechny pohonné jednotky a poslat je do Austrálie.

Prošla již pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 procesem homologace?

Ano, příslušné dokumenty i referenční pohonná jednotka byly předloženy FIA před vypršením termínu stanoveného sportovními pravidly.

S jakými nadějemi odjedete do Melbourne?

Bude to víkend plný obav! Velmi by se nám ulevilo, kdybychom absolvovali normální víkend, během kterého by normálně fungovaly všechny naše motory.