Podle Magnussena teď opět více záleží na jezdcích
"Ovládat vůz s foukaným difuzorem bylo poměrně jednoduché."
1,6 litrové turbomotory s integrovanými hybridními systémy a omezená spotřeba paliva začínají psát novou kapitolu Formule 1. Navíc se zdá, že FIA tentokrát uspěla ve své dlouhodobé snaze snížit úroveň přítlaku vozů Formule 1.
Na začátku této éry je součástí F1 i mladík McLarenu, Kevin Magnussen. Ten se už v roce 2012 zúčastnil testu mladých jezdců Formule 1 v Abú Zabí a letos zatím strávil 6 dní testováním MP4-29. Navzdory jeho skromným zkušenostem s vozy F1 tvrdí, že s novými monoposty se vrací i velký vliv jezdců na výsledky velkých cen.
"Vozy patří jezdcům, co se o starších vozech říct nedá", řekl Magnussen Autosportu. "Ovládat vůz s foukaným difuzorem bylo poměrně jednoduché, nyní se ale vše mění a myslím, že to bude skvělé. Díky vyššímu točivému momentu je nyní jízda o dost složitější a náročnější se tak stala i péče o pneumatiky. Potřebujete být zručnější a citlivěji zacházet s plynovým pedálem.
Nadále bude nemožné vyhrát závod Formule 1 ve voze, který na vítězství prostě nemá. Stále je to o kombinaci člověka a stroje, ale nyní se jezdci postarají o větší rozdíl."
S Magnussenem souhlasí i Valtteri Bottas: "S novým poměrem síly pohonné jednotky a přítlaku se věci staly složitějšími. Navíc se během závodu budeme muset stejně starat o pneumatiky i spotřebu. Z hlediska jezdců je nyní nejdůležitější šetřit palivo a neztrácet při tom příliš mnoho času, ani nepřetěžovat pneumatiky. Samozřejmě že nám pomáhají počítače, ale nakonec vše zůstane jen na jezdci."