Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Montezemolo se trochu obává nové éry

Montezemolo se trochu obává nové éry

Nerad by viděl své jezdce v roli taxikářů.

Jarno Trulli zdaleka není jediný, komu se nepozdávají některá nová pravidla. Nespokojenost a obavy vyjádřil i prezident Ferrari. Luca di Montezemolo varuje, že z jezdců by se mohli stát taxikáři, kteří se místo o rychlost starají o spotřebu a pneumatiky. To by mohlo udělat F1 méně atraktivní pro diváky. Ti tomu prý nebudou rozumět.

"Nemám rád tento styl taxi-jízdy", řekl Montezemolo pro Autosprint. "Nelíbí se mi, jak složitě se nyní průběh závodu vysvětluje divákům a jezdci to také nemají zrovna jednoduché. Loni jsme se ještě starali jen o pneumatiky, které si vyžádaly většinu pozornosti. Bylo zvláštní vidět piloty vést závody, když jste věděli, že ve skutečnosti nevedou, protože mají staré pneumatiky a o chvíli zastaví v boxech. Kvůli tomu se pak člověk nedokáže v závodě správně zorientovat."

V čem se to liší od minulosti, kdy jezdec vpředu ve skutečnosti nevedl, protože musel ještě jít natankovat, di Montezemolo už nevysvětlil, ale pokračoval: "Nyní se k tomu přidává management spotřeby paliva. Já přitom preferuji závody, v kterých musí jezdec tlačit auto až na limit."

S ostatními novými pravidly je ale prezident Ferrari spokojený, protože pomáhají propojit F1 a produkci silničních automobilů: "Patříme k těm, kteří se pokoušejí prosadit technologičtější a inovativnější F1, protože chceme naše znalosti využívat i v oblasti silničních automobilů. Pro nás jsou tyto dvě oblasti (F1 a produkce silničních automobilů) součástí jedné skládačky, která musí držet pohromadě.

V posledních letech nás trápila hlavně korelace mezi aerodynamickým tunelem a daty z trati a jsem rád, že tento problém již máme za sebou. Můžeme se tedy soustředit na nové hybridní motory. Jde o velmi složitý projekt a jsem zvědavý, kolik vozů dokončí první velkou cenu.