Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Montezemolo se trochu obává nové éry

Montezemolo se trochu obává nové éry

Nerad by viděl své jezdce v roli taxikářů.

Jarno Trulli zdaleka není jediný, komu se nepozdávají některá nová pravidla. Nespokojenost a obavy vyjádřil i prezident Ferrari. Luca di Montezemolo varuje, že z jezdců by se mohli stát taxikáři, kteří se místo o rychlost starají o spotřebu a pneumatiky. To by mohlo udělat F1 méně atraktivní pro diváky. Ti tomu prý nebudou rozumět.

"Nemám rád tento styl taxi-jízdy", řekl Montezemolo pro Autosprint. "Nelíbí se mi, jak složitě se nyní průběh závodu vysvětluje divákům a jezdci to také nemají zrovna jednoduché. Loni jsme se ještě starali jen o pneumatiky, které si vyžádaly většinu pozornosti. Bylo zvláštní vidět piloty vést závody, když jste věděli, že ve skutečnosti nevedou, protože mají staré pneumatiky a o chvíli zastaví v boxech. Kvůli tomu se pak člověk nedokáže v závodě správně zorientovat."

V čem se to liší od minulosti, kdy jezdec vpředu ve skutečnosti nevedl, protože musel ještě jít natankovat, di Montezemolo už nevysvětlil, ale pokračoval: "Nyní se k tomu přidává management spotřeby paliva. Já přitom preferuji závody, v kterých musí jezdec tlačit auto až na limit."

S ostatními novými pravidly je ale prezident Ferrari spokojený, protože pomáhají propojit F1 a produkci silničních automobilů: "Patříme k těm, kteří se pokoušejí prosadit technologičtější a inovativnější F1, protože chceme naše znalosti využívat i v oblasti silničních automobilů. Pro nás jsou tyto dvě oblasti (F1 a produkce silničních automobilů) součástí jedné skládačky, která musí držet pohromadě.

V posledních letech nás trápila hlavně korelace mezi aerodynamickým tunelem a daty z trati a jsem rád, že tento problém již máme za sebou. Můžeme se tedy soustředit na nové hybridní motory. Jde o velmi složitý projekt a jsem zvědavý, kolik vozů dokončí první velkou cenu.