STR potrápilo elektronické řízení brzd
Jezdci vozu nedůvěřují.
Dnes vozy Scuderie Toro Rosso absolvovaly až 128 kol a překonaly tak všechny své konkurenty. Dalo by se tedy čekat, že v týmu zavládla spokojená atmosféra, opak je ale pravdou. Důvodem je nedoladěný systém elektronického řízení brzd, který způsobil několik výjezdů mimo trať. Takové problémy by v závodě pořádně zatížili pneumatiky a navíc způsobují, že jezdci nemohou vozu plně důvěřovat. To se odrazilo i na dosažených časech. Nejlepší čas STR je o 1,5 sekundy horší, než celkově nejlepší páteční čas, který stanovil Lewis Hamilton.
"Náš systém se občas snaží dobíjet baterie rychleji než by měl" prozradil Jean-Éric Vergne. "To způsobuje zablokování zadních kol. Jindy ale systém nedobíjí baterie vůbec a celou brzdnou sílu přenese dopředu, což způsobí zablokování předních kol a výlet do štěrkové zóny. Máme tedy velké štěstí, že se sezóna nezačíná v Monaku."
Francouz nevěděl říci, zda tyto problémy souvisí s úpravami, které od posledních testů na pohonné jednotce provedl Renault.
"Abych byl upřímný, tak netuším. S ohledem na naše dnešní problémy ale mohu říci, že Renault na tom s výkonem není zas tak špatně. Myslím, že když se nám podaří vyřešit současné problémy s brzdami, dostaneme se do opravdu dobré formy."
Ještě více starostí nadělalo elektronické řízení brzd nováčkovi Daniilu Kvjatovi. Ten by se potřeboval v první řadě soustředit na poznávání melbournského okruhu a práci s pneumatikami.
"Popravdě se nyní necítím příliš sebevědomě", řekl po trénincích Rus. "Poslední problém který byste chtěli mít na takovéto trati, je problém s brzdami. Dost mi to dnes ublížilo, protože nemůžu vozu vůbec důvěřovat. Některé zatáčky jsem projížděl opravdu pomalu, a to jen proto, že jsem nevěděl, jak se auto zachová. Věřím, že si tým s tímto problémem rychle poradí."