Lauda: V Malajsii bude hlavním problémem chlazení
V Sepangu budou motory čelit nové výzvě.
Okruh v Albert Parku Mercedesům sedl. Lewis Hamilton vyhrál kvalifikaci, a i když ho v neděli zastavili technické problémy, dokonale ho zastoupil Nico Rosberg. Němec navzdory výjezdu Safety Caru s přehledem ovládl celý závod.
Další velká cena se ale koná v Malajsii, kde vozy i nové turbomotory vyzve na souboj tropické počasí s vysokými teplotami i vlhkostí. Podle Laudy se teď Mercedes potřebuje zaměřit na optimalizaci chladicích systémů:
"V Malajsii to budeme mít těžší. Kvůli vedrům a vlhkosti budeme v Sepangu všichni začínat s čistým štítem. Nemyslím, že by teploty klesly pod 35 stupňů a takové podmínky jsou pro naše chladicí systémy skutečným problémem. Musíme teď na voze provést řadu změn, abychom předešli odstoupení ze závodu."
Tento názor s Laudou sdílí i výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff: "Myslím, že se nyní všechny týmy soustředí na chladicí systémy a jejich efektivnost. Každý test a každý závod je nyní náročnější, než jsme byli zvyklí. V Malajsii bude hlavní výzvou udržet pod kontrolou teploty všech komponentů."
V posledních letech se však v Malajsii startuje pozdě odpoledne a to je čas, kdy Malajsii často zasahují monzunové deště, které by problémy s chlazením dokázaly vyřešit. Některé z týmů by to jistě vnímaly jako "dar z nebes".