Pro Red Bull jsou jedinou alternativou vlastní motory
Mercedes ale hodlá rychle dostihnout i s Renaultem.
Dietrich Mateschitz tentokrát rakouské agentuře APA vysvětloval svůj pohled na současnou situaci s dodavateli motorů a vysvětlil, že v podstatě nemají jinou možnost, než zůstat u Renaultu. Tedy pokud si nechtějí připravovat vlastní motory.
Na otázku, zda všechny současné problémy Red Bullu nějak souvisejí s pohonnou jednotkou od Renaultu, rakouský miliardář odpověděl: "Ano. Myslím, že náš vůz je opět skutečným uměleckým dílem, ale abychom se vrátili do loňské formy, potřebujeme mít i perfektní pohonnou jednotku. A to se týká stejně hardwaru i softwaru."
Zdá se, že vztahy mezi Red Bullem a Renaultem zůstávaly napjaté i během úžasné série čtyř mistrovských titulů a čtyř pohárů konstruktérů v řadě. Red Bull se nejednou stěžoval na technické závady, nedostatek výkonu a měl dokonce v plánu přejmenovat pohonné jednotky na Infiniti, podle jejich titulárního sponzora. Ten chtěl sponzorovat úpravy motorů Renault speciálně pro potřeby Red Bullu, což však FIA zakázala.
Mateschitz ale přesto nemůže uvažovat o změně dodavatele, Ferrari a Mercedes mají vlastní tovární týmy a Honda exkluzivní smlouvu s McLarenem.
"Jediným alternativním řešením by bylo, kdybychom si začali sami vyrábět i motor."
Rakušan je ale přesvědčen, že se jeho tým může ze současné situace rychle dostat a vyrovnat se momentálně dominantnímu Mercedesu: "Jsem přesvědčen, že tento proces bude rychlý a teoreticky bychom se mohli Mercedesu vyrovnat již během třetího závodu sezóny. Neexistuje důvod, proč byste si měli myslet, že Red Bull nebude znovu bojovat o získání titulu."
A Mateschitz se neobává ani nespokojenosti jeho jezdecké hvězdy - Sebastiana Vettela: "Čtyři a půl roku z pěti strávených u Red Bullu měl vůz, se kterým mohl vyhrávat. A má víc než dostatek charakteru, profesionality a loajality, aby teď tuto fázi překonal spolu se zbytkem týmu.“