Piastri poráží Norrise, Alonsovi upadl volant

VC Bahrajnu – 2. trénink
V Bahrajnu se sice setmělo a ochladilo, McLaren přesto zůstal suverénní. Nejrychlejším jezdcem druhého tréninku se stal Piastri před kolegou Norrisem. Alonso se pořádně zapotil – v úvodu mu upadl volant a ztratil více než půlku tréninkových jízd.
Druhý trénink byl pro jezdce a týmy první reprezentativní zkouškou. Na rozdíl od úvodního volného tréninku se totiž konal za umělého osvětlení a chladnějších teplot, což je doba relevantní pro sobotní kvalifikaci i nedělní závod. Právě kvůli tomu byl pro všechny velmi hektický. Týmy totiž věděly, že za denního světla se uskuteční i třetí trénink. Během druhého tak potřebovaly zvládnout kvalifikační i závodní simulace.
Většina sice začala s jízdami na střední nebo tvrdé směsi pneumatik, někteří ale přešli na měkkou směs nezvykle brzy. Russell, Verstappen a Antonelli na ní dokonce rovnou začali. Po 20 minutách se přidali rovněž piloti Ferrari a zanedlouho celý zbytek startovního pole. Poté hrály hlavní roli kvalifikační simulace. 20 minut před koncem se týmy přesunuly k jízdám na delší vzdálenost a časy už se příliš neměnily.
Vítězem tréninku se stal Piastri, který s časem 1:30,505 překonal téměř o tři vteřiny nejrychlejší čas z prvního tréninku. Norris tentokrát na svého parťáka ztratil 154 tisícin. Třetí skončil se ztrátou 527 tisícin Russell.
U Red Bullu to po překvapivém japonském vítězství nevypadá idylicky. Verstappen obsadil sedmé místo a porazit ho dokázal dokonce pilot juniorského Racing Bulls Hadjar. Nizozemec si stěžoval na problémy s brzdami. Cunoda zajel dokonce až osmnáctý čas.
Alonso zažil v úvodu horkou chvilku. Upadl mu totiž volant, naštěstí za nízké rychlosti. Dvojnásobný šampion se proto odebral k mechanikům, kteří vyměnili celý sloupek řízení. Tím Alonso ztratil více než polovinu tréninku. Nakonec obsadil 15. místo s časem 1:31,825. Vzhledem k tomu, že v prvním tréninku pustil do kokpitu Drugoviche, rozhodně nezažil ideální přípravu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,505 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,659 | + 0.154 | 27 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,032 | + 0.527 | 24 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,045 | + 0.540 | 26 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,227 | + 0.722 | 26 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,238 | + 0.733 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,330 | + 0.825 | 26 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,576 | + 1.071 | 22 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,584 | + 1.079 | 26 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,623 | + 1.118 | 27 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,696 | + 1.191 | 29 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,706 | + 1.201 | 26 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,772 | + 1.267 | 24 |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,788 | + 1.283 | 26 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,825 | + 1.320 | 19 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,870 | + 1.365 | 26 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,947 | + 1.442 | 26 |
18. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,024 | + 1.519 | 24 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,382 | + 1.877 | 26 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,496 | + 1.991 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren