Hamilton dotáhl malajsijský víkend do vítězného konce
Velká cena Malajsie - závod
Lewis Hamilton stylem start-cíl poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 triumfoval ve Velké ceně Malajsie. Tým Mercedes poprvé od roku 1955 dosáhl na dvojité vítězství, když jako druhý cílem projel Nico Rosberg. Sebastian Vettel z Red Bullu si po odstoupení v Austrálii připsal první letošní pódiové umístění.
Mistr světa z roku dal zapomenout na své odstoupení z úvodní velké ceny letošní sezóny v Melbourne a suverénním způsobem si s více než 17sekundovým náskokem před svým týmovým kolegou dojel pro své první vítězství od loňské Velké ceny Maďarska.
Hamilton si na startu v poklidu v nájezdu do první zatáčky pohlídal vedení. Neměl s tím příliš mnoho práce, jelikož vedle něj startujícímu Vettelovi se start příliš nepodařil, když jej překonal Rosberg. Pilot Mercedesu ve třetí zatáčce musel krotit začínající smyk, ovšem i přesto se dokázal udržet za Hamiltonem před oběma red bully.
V úvodu závodu vítěz Velké ceny Austrálie hlásil svému týmu problémy se zadními pneumatikami, které mu nedovolily držet krok se skvěle jedoucím Hamiltonem. Brit si během závodu budoval náskok a nakonec se radoval ze svého 23. vítězství v kariéře.
Rosberg dojel v poklidu druhý 7,2 sekundy před Vettelem, který získal nejen své letošní první pódiové umístění, ale i vůbec první letošní body.
Úřadující mistr světa jel v prvních několika zatáčkách bok po boku se svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem, který se nakonec dostal na třetí pozici za Rosberga, jehož potíží piloti red bullu nedokázali kvůli vzájemnému souboji využít.
Ve čtvrtém kole se však Vettel v nájezdu do první zatáčky dostal před svého kolegu na třetí místo, kde také závod nakonec dokončil.
Ricciardo se následně musel bránit po prvních zastávkách v boxech útokům ze strany Fernanda Alonsa z Ferrari. Po souboji bok po boku v prvních třech zatáčkách se mu to nakonec podařilo.
Pro Ricciarda však slibně rozjetý závod nedopadl vůbec dobře. Při zastávce v boxech mu jeho mechanici nesprávně upevnili levé přední kolo, Australan musel ještě v boxové uličce zastavit a mechanici Red Bullu jej zatlačili zpátky do boxového stání, kde mu uvolněné kolo upevnili.
S velkou ztrátou se sice Ricciardo do závodu vrátil, ovšem poté, co byl široký na výjezdu ze 14. zatáčky, došlo k poškození předního křídla na jeho red bullu, po kterém zamířil do garáže a ze závodu odstoupil.
Ricciardovo odstoupení tak dovolilo posunout se na čtvrtou pozici Nicu Hülkenbergovi z Force Indie před pátým Alonsem.
Hülkenberg se před Ferrari dostal díky strategii dvou zastávek v boxech, Alonso ovšem využil v závěru čerstvějších pneumatik a vcelku jasně se dostal před svého německého soupeře na čtvrtou pozici.
Po startu z desáté pozice skončil šestý Jenson Button z McLarenu.
Po nepodařeném závodě v Austrálii si na Sepangu chuť spravil Williams, když tentokrát oba jeho jezdci Felipe Massa a Valtteri Bottas skončili na bodovaných pozicích. Brazilec v závěru závodu ignoroval pokyn týmu pustit před sebe Bottase a cílovou pásku nakonec proťal půl sekundy před Finem.
Penalizací pěti sekund stop&go byl za způsobení defektu Kimimu Räikkönenovi při vzájemné kolizi potrestán Kevin Magnussen z McLarenu, kterému v cíli nakonec patřila devátá pozice před Daniilem Kvjatem. Rus tak navázal na své deváté místo z Austrálie a při svém druhém startu ve Formuli 1 si připsal další bod.
Räikkönen se po defektu a následně zastávce v boxech dlouhou dobu pohyboval na konci startovního pole. V cíli nakonec byl klasifikován na dvanácté pozici za Romainem Grosjeanem z Lotusu, který tak poprvé v letošní sezóně dojel do cíle.
Do závodu vůbec neodstartoval Hülkenbergův týmový kolega z Force India Sergio Pérez.
Nico Rosberg druhým místem navýšil svůj náskok v čele průběžného hodnocení, kde je před svým týmovým kolegou Hamiltonem o 18 bodů. O bod za dnešním vítězem je Alonso.
Poháru konstruktérů vévodí Mercedes před Mclaren a Ferrari.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:40:25.974
|
2.
|
N.Rosberg | Mercedes |
+ 17.313
|
3.
|
S.Vettel | Red Bull |
+ 24.534
|
4.
|
F.Alonso | Ferrari |
+ 35.992
|
5.
|
N.Hülkenberg | Force India |
+ 47.199
|
6.
|
J.Button | McLaren |
+ 1:23.691
|
7.
|
F.Massa | Williams |
+ 1:25.076
|
8.
|
V.Bottas | Williams |
+ 1:25.537
|
9.
|
K.Magnussen | McLaren |
+ 1 kolo
|
10.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
+ 1 kolo
|
11.
|
R.Grosjean | Lotus |
+ 1 kolo
|
12.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
+ 1 kolo
|
13.
|
K.Kobajaši | Caterham |
+ 1 kolo
|
14.
|
M.Ericsson | Caterham |
+ 2 kola
|
15.
|
M.Chilton | Marussia |
+ 2 kola
|
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | V kole | |
NC
|
D.Ricciardo | Red Bull |
49
|
NC
|
E.Gutiérrez | Sauber |
35
|
NC
|
A.Sutil | Sauber |
32
|
NC
|
J.Vergne | Toro Rosso |
18
|
NC
|
J.Bianchi | Marussia |
8
|
NC
|
P.Maldonado | Lotus |
7
|
NC
|
S.Pérez | Force India |
0
|
Nejrychlejší kolo závodu: Lewis Hamilton (Mercedes) - 1:43.066
Průběžné pořadí šampionátu jezdců po 2. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
N.Rosberg | Mercedes |
43
|
2.
|
L.Hamilton | Mercedes |
25
|
3.
|
F.Alonso | Ferrari |
24
|
4.
|
J.Button | McLaren |
23
|
5.
|
K.Magnussen | McLaren |
20
|
6.
|
N.Hülkenberg | Force India |
18
|
7.
|
S.Vettel | Red Bull |
15
|
8.
|
V.Bottas | Williams |
14
|
9.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
6
|
9.
|
F.Massa | Williams |
6
|
11.
|
J.Vergne | Toro Rosso |
4
|
12.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
3
|
13.
|
S.Pérez | Force India |
1
|
Průběžné pořadí šampionátu týmů po 2. závodě:
p.
|
Tým | Jezdci |
Body
|
1.
|
Mercedes | N.Rosberg, L.Hamilton |
68
|
2.
|
McLaren | K.Magnussen, J.Button |
43
|
3.
|
Ferrari | K.Räikkönen, F.Alonso |
30
|
4.
|
Williams | F.Massa, V.Bottas |
20
|
5.
|
Force India | S.Pérez, N.Hülkenberg |
19
|
6.
|
Red Bull | S.Vettel, D.Ricciardo |
15
|
7.
|
Toro Rosso | J.Vergne, D.Kvjat |
7
|