McNish: Rychlost mercedesů není jen o motoru
Skota v Sepangu zaujalo i šasi stříbrných šípů.
Mercedes zatím vyhrál dvě ze dvou velkých cen a v Malajsii dokonce získal double. Nico Rosberg se sice musel často dívat do zpětných zrcátek a kontrolovat počínání Sebastiana Vettela, ale Lewis Hamilton podal suverénní výkon a s náskokem zvítězil systémem start-cíl. Allan McNish si tedy ve svém příspěvku pro BBC položil zásadní otázku: Proč jsou Mercedesy tak rychlé?
Bývalý závodník F1 a trojnásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans si myslí, že jde o souhru několika faktorů. Důležité je, že Mercedes začal nejen na novém motoru, ale i na novém voze seriózně pracovat velmi brzy (zopakoval Ross Brawn svou taktiku z let 2008-2009?). Díky tomu byli na testy připraveni lépe než kdokoliv jiný a odemkli podstatně větší část potenciálu svého vozu, než například Red Bull.
Samozřejmě je zde i síla jejich motorů, která jim dává volné ruce při tvorbě závodní strategie. Mohou se soustředit na rychlost, nebo mohou zvolnit a ušetřit velké množství paliva, což v Malajsii předvedl Lewis Hamilton, který dokázal na první pozici ušetřit více paliva, než za ním bojující Rosberg i většina soupeřů.
Při pohledu na sektorové časy zjistíme, že mercedesy během víkendu získávaly v prvním sektoru přibližně 4 desetiny sekundy na Ferrari a na Red Bull 5 desetin. Sektor je přitom kombinací dvou kratších rovinek a pomalých zatáček, takže na zde dosažené časy má největší vliv právě motor.
Překvapením však je, že mercedesy velmi dobře zvládaly i náročnou a rychlou zatáčku číslo 12, kterou mohly projíždět na plný plyn. To McNishe přesvědčilo o tom, že Mercedes připravil i velmi dobré šasi, které již navíc dokáže i správně nastavit, co se o většině jeho soupeřů říct nedá.
Na druhé straně, to že Red Bull a Ferrari dokáží předstihnout jiné vozy poháněné agregátem Mercedes znamená, že se jim také podařilo připravit velice dobré vozy, kterým však chybí výkon, zatím co stříbrné šípy nemají žádnou větší slabinu.