Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Enge: "Momentálně mám smíšené pocity."

Enge: "Momentálně mám smíšené pocity."

Rozhovor před premiérovým závodem IRL.

Startem v IRL se znovu zapíšete do historie českého motoristického sportu, jak se cítíte, nejste nervózní?
"Nervozitu zatím nepociťuji. Měl jsem teď pár dnů volna, kdy jsem si mohl odpočinout a nabrat síly. Možná se to změní, až se s týmem potkáme ve Fontaně. Pokud jde o závod samotný, momentálně mám smíšené pocity. Na jednu stranu mám trochu obavy, protože stále ještě jsem nezažil, jaké to je jet na oválu x kol ve skupině aut. Hodně jezdců jsou lidově řečeno střelci, ale když tam na druhou stranu můžou závodit třeba Manning nebo Scheckter, tak proč bych to neměl zvládnout i já."
 
Jak je jízda na oválu fyzicky náročná? Závod ve Fontaně má délku 400 mil, což jste zatím v kuse neodjel. Netrpí při velkém přetížení v zatáčkách krční svaly?
"Vzhledem k délce závodu to určitě bude náročné psychicky i fyzicky. Nicméně po odjetí více než 200 kol v Texasu jsem se cítil naprosto v pohodě, nic mě nebolelo. Myslím, že kdybych měl jet třeba dvě hodiny v kuse s F3000, tak se budu cítit hodně unaveně. Je sice pravda, že na oválu se dosahuje v zatáčkách velkého přetížení, ale krční svaly nejsou zase tolik namáhány, protože helma je zabořena do opěrky, která ji drží."
 
V Texasu jste prvně trénoval zastávky v boxech, jak moc se liší od F1 nebo F3000?
"Je to těžší, protože je tam o dost méně místa na zajetí a vyjetí. Ve Fontaně by to mělo být trochu lepší, protože boxová ulička je delší a týmy jsou více roztažené. V Texasu je ta ulička kratší a tam se bude zajíždět na milimetry. Pokud dojde k hromadným pitstopům, tak se může stát, že se nepodaří zajet úplně perfektně. Obtížné je to i kvůli tomu, že vůz je kvůli jízdě na oválu nastaven tak, že neustále táhne doleva, o to hůře se ale zatáčí doprava. Při zajetí do boxů musíte zatočit doleva a doprava, doleva je to v pohodě, doprava už vůz nemá takový rejd."