ART GP završil vítězstvím spanilou jízdu v Monze
Enge skončil po dvojici defektů na 16. místě.
Slunné počasí anebo příjemné prostředí parku v Monze by lákalo spíše na odpolední piknik. Místo toho se na okruhu odehrál tři hodiny trvající závod Blancpain Endurance Series. Po absolvování 96 kol se z vítězství radovala posádka týmu ART, k jejímuž úspěchu položil výborný základ Parente ve včerejší kvalifikaci.
Z původně přihlášených čtyř desítek účastníků se na start nedělního závodu postavilo celkem 38 vozů. Páteční testy bronzových pilotů ukončily jízdy jaguaru týmu Emil Frey (č. 14, PAM) a včera také ferrari týmu Insight (č. 17, PAM).
Parente (č. 98, ART, PRO) využil nových pneumatik a první startovní pozice, čímž vybudoval důležitý a rozhodující náskok. K němu mu dopomohl rovněž ze čtvrtého místa úspěšně startující Meyrick, který se svým bentley (č. 7, M-Sport, PRO) za sebou dokázal dlouhou dobu držet celou řadu soupeřů. Obzvláště Petrobelli (č. 11, Kessel, Ferrari, PAM) byl dotěrný a dvakrát měl s britským vozem kontakt.
Po prvním střídání přišel čas pro Engeho (č. 88, Reiter, Lamborghini, PRO). Český jezdec, který přebral vůz po urozeném kolegovi z pozice ve třetí desítce, se po výměnách začal propracovávat z 12. pozice nahoru. Jeho famózní jízdu, kdy se musel přizpůsobit četným žlutým fázím, zastavil defekt pneumatiky asi deset minut před střídáním. Následoval propad z osmého místa na dvacáté. Po druhém defektu již mohl předat vůz Koxovi.
Ve zbývající části závodu si dostatečně dlouho dokázal Prémat (č. 98, ART, McLaren, PRO) držet patnáctivteřinový odstup od Guilverta (č. 26, Sainteloc, Audi, PRO).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
Demoustier/Prémat/Parente | ART GP |
Mc
|
3:01:07.001
|
2.
|
PRO
|
Sandström/Ortelli/Guilvert | Sainteloc |
A
|
+ 5.749
|
3.
|
PRO
|
Korjus/Estre/Soucek | ART GP |
Mc
|
+ 6.880
|
4.
|
PRO
|
Ramos/Basseng/Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 7.646
|
5.
|
PRO
|
Primat/Verdonck/Buhk | HTP |
MB
|
+ 46.920
|
6.
|
PAM
|
Comandini/Amos/Colombo | ROAL |
B
|
1:07.228
|
7.
|
PRO
|
D´Ambrosio/Leclerc/Tappy | M-Sport |
BC
|
+ 1:08.068
|
8.
|
PRO
|
Meyrick/Smith/Kane | M-Sport |
BC
|
+ 1:16.613
|
9.
|
PAM
|
Rizzoli/Gai/Castellacci | Vilorba |
F
|
+ 1:43.137
|
10.
|
PAM
|
Danyliw/Knap/Sonvico | AF Corse |
F
|
+ 1:47.265
|
11.
|
PRO
|
Wolf/Afanasiev/Dusseldorp | HTP |
MB
|
+ 1:49.220
|
12.
|
PAM
|
Smith/McCaig/Bryant | Ecurie Ecosse |
B
|
+ 1 kolo
|
13.
|
PAM
|
McMillen/Strauss/Buncombe | GT Academy |
N
|
+ 1 kolo
|
14.
|
PRO
|
Al Faisal/Haupt/Simonsen | Black Falcon |
MB
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PAM
|
Trouillet/Maroc | Graff |
P
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PRO
|
Von Thurn Taxis/Kox/Enge | Reiter |
L
|
+ 1 kolo
|
17.
|
GTR
|
Ehret/Mattschull/Schmickler | GT Corse |
F
|
+ 1 kolo
|
18.
|
PAM
|
Vannelet/Lemeret/Albert | Sport Garage |
F
|
+ 1 kolo
|
19.
|
PAM
|
Dermont/Perera | PRO GT |
P
|
+ 1 kolo
|
20.
|
PAM
|
Clément/Lariche/Armindo | TDS Racing |
B
|
+ 1 kolo
|
21.
|
PAM
|
Hassid/Catsburg | TDS Racing |
B
|
+ 2 kola
|
22.
|
PRO
|
Cheng/Zheng/A.Couto | Brother |
A
|
+ 2 kola
|
23.
|
GTR
|
Cabannes/Delhez/Brandela | Sport Garage |
F
|
+ 2 kola
|
24.
|
GTR
|
Barreiros/Mann/Guedes | AF Corse |
F
|
+ 2 kola
|
25.
|
GTR
|
Bachelier/Mallegol/Blank | AF Corse |
F
|
+ 3 kola
|
26.
|
PAM
|
M.Poole/J.Osborne/R.Abra | MP Motorsport |
AM
|
+ 6 kol
|
27.
|
GTR
|
Weerts/Kelders/Blanchemain | Belgian Audi |
A
|
+ 7 kol
|
28.
|
GTR
|
Loggie/Jones/Westwood | Parker |
A
|
+ 13 kol
|
29.
|
PAM
|
Kogay/Solikhov/Seefried | GT Corse |
F
|
+ 29 kol
|
30.
|
PRO
|
Caine/Al Harty/Jelley | Oman Racing |
AM
|
+ 30 kol
|
31.
|
PAM
|
Ojjeh/Grotz/Vervisch | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 43 kol
|
32.
|
PAM
|
Shulzitskiy/Faisca/Chiyo | GT Academy |
N
|
+ 46 kol
|
33.
|
PRO
|
Nash/Stippler/Mies | Belgian Audi |
A
|
+ 49 kol
|
34.
|
GTR
|
Gosselin/JLagniez/Sourd | Sainteloc |
A
|
+ 56 kol
|
35.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/* | Kessel |
F
|
+ 68 kol
|
36.
|
PAM
|
Demirdjian/Sarkissian/Quaife | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 74 kol
|
37.
|
PAM
|
Loboda/Lunkin/Loboda | Black Falcon |
MB
|
+ 84 kol
|
38.
|
GTR
|
Earle/Perfetti/Kremer | Kessel |
F
|
+ 85 kol
|
* Petrobelli