Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Triumf Vanthoora po napínavém souboji

Triumf Vanthoora po napínavém souboji

Belgičan vybojoval první vítězství pro Audi v Monze

Úvodního podniku vytrvalostní části Blancpain GT Series v Monze se zúčastnilo celkem 54 jezdců, kteří nasadili 34 vozů v celkovém hodnocení (včetně devíti v Silver Cupu), čtrnáct ve třídě smíšených posádek a šest v amatérské kategorii.

Nový formát kvalifikace odsunul z předních příček vozy se smíšenými sestavami. Za ferrari ruského týmu SMP (č. 72, Molina/Aljošin/Rigon) dokázal doskočit jaguar šlechtěný ve švýcarském týmu Emila Freye (SC č. 54, Fontana/Zaugg/Grenier) a třetí příčku vybojovala belgická stáj WRT (č. 1, Vanthoor/Mies Riberas).

Na roštu závodu chyběl v druhé části kvalifikace poškozený mercedes tým Ram (č. 49).

Start proběhl bez dramatických momentů. Prokletím pro Smithe (č. 7, M-Sport, Bentley) startujícího ze 17. místa se však znovu stalo lamborghini týmu Grasser. V nájezdu do první šikany otočil Ineichena (č. 82, z 18.). Švýcara, který se propadl na 33. místo, sledoval po brzkém trestu z 38. příčky.

Pořadí v čele se změnilo krátce po startu, kdy Mies (č. 1, Belgian Audi Club) nedokázal uhájit třetí příčku a propadl se o dvě místa. Pole vedl Molina (č. 72, SMP, Ferrari) následovaný Fontanou (SC č. 54, Emil Frey, Jaguar), k nimž se přidal Engel (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG, z 5. místa).

Závod přerušily tři krátké fáze „plné žluté“, které se postarají o neklidné sny ve švýcarském týmu. Po skončení první fáze druhý Fontana snadno podlehl Engelovi.

S blížícími se zastávkami se začala v nezvykle poklidném průběhu situace dramatizovat. Snaha na čtvrtém místě jedoucího Niederhausera (SC č. 24, Reiter, Lamborghini Gallardo) přišla vniveč po značně nevydařené zastávce. V boxové uličce strávil vůz předlouhých 114 vteřin (místo potřebných 72 sekund). Za Niederhauserovo překročení rychlosti během „plné žluté“ musel do boxů Siljehaug. Ten vyjížděl až sedmnáctý, aby po odpykání trestu ztratil další tři místa.

Penalizace hrozily také dalším jezdcům v popředí. Potrestání se však vyhnuli jak Molina za pravděpodobně předčasné uvolnění bezpečnostních pásů, tak i Stolz (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG) kvůli palivu tryskajícímu přes tankovací otvor. Jenže při „plné žluté“ byla naměřena vyšší rychlost jeho kolegovi Engelovi, takže spolu s dalšími třemi provinilci z hloubi pole musel projet boxovou uličkou. Následoval propad na čtvrté místo.

Mezitím začal excelovat Buhk (č. 43, Strakka, Mercedes-AMG), jenž přebíral vůz od šestého Parenteho. Na dráhu se vrátil již na pátém místě, se ztrátou jedenácti vteřin na Aljošina. Brilantní jízdou se propracovával ke špici, přičemž se po předjetí Riberase (č. 1, Belgian Audi Club) v Lesmu vydal stíhat Zaugga (SC č. 54, Emil Frey, Jaguar). Toho snadno zdolal v 49. kole při dalším zaváhání na konci „plné žluté“. O devět kol později po odvážném předjetí vnějškem Paraboliky převzal vedení od ruského jezdce.

Když skončilo další kolo zastávek, bylo pořadí v čele promícháno. Navzdory velmi dlouhému pobytu v boxové uličce uhájil vedení Götz (1:17.243, č. 43, Strakka, Mercedes-AMG). Díky rychlejší zastávce se před Vanthoorem (1:16.672, č. 1, Belgian Audi Club) ocitl Engelhart (1:13.331, č. 63, Grasser, Lamborghini), Belgičan jej však brzy předjel.

Na zdařilé výkony kolegů se nepodařilo navázat Rigonovi, (1:14.345, č. 72, SMP, Ferrari), který nestačil Engelhartovi ani Vanthoorovi. Pozdní, ale poměrně dlouhá zastávka nepřinesla kýžený efekt Grenierovi (1:15.092, SC č. 54, Emil Frey, Jaguar), jenž se propadl za Buurmana (1:14.216, č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG) na páté místo.

V závěru vynikal rychlostí Vanthoor, jenž mazal necelé čtyři vteřiny Götzova náskoku. První zdařilý pokus o předjetí se nelíbil komisařům kvůli přejetí čáry vymezující dráhu. Když Vanthoorovi v nájezdu do první zatáčky naopak bránil Götz, což se neobešlo bez kontaktu, musel Němec na popud komisařů o kolo později předat vedoucí pozici dobrovolně. V 81. kole Vanthoor definitivně převzal vedení, které jistil dalšími rychlými koly.

Výsledky po ujetí 94 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
D.Vanthoor/C.Mies/A.Riberas Belgian Audi
Audi
3:00:32.946
2.
M.Buhk/A.Parente/M.Götz Strakka
Mercedes
+ 2.017
3.
L.Stolz/Y.Buurman/M.Engel Black Falcon
Mercedes
+ 14.603
4.
A.Caldarelli/C.Engelhart/M.Bortolotti Grasser
Lamborghini
+ 17.605
5.
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier Emil Frey
Jaguar
+ 17.939
6.
P.Schothorst/S.Schothorst/Van der Linde Attempto
Audi
+ 21.932
7.
S.Leonard/S.Van der Linde/R.Frijns Belgian Audi
Audi
+ 44.084
8.
A.Tambay/L.Auer/D.Fumanelli Strakka
Mercedes
+ 48.977
9.
A.Brundle/M.Kirchofer/M.Martin R-Motorsport
Aston Martin
+ 49.199
10.
A.Al Faisal/H.Haupt/G.Piana Black Falcon
Mercedes
+ 51.162
11.
T.Vautier/D.Juncadella/R.Marciello AKKA-ASP
Mercedes
+ 52.858
12.
J.Szymkowiak/J.Manchester/N.Bastian AKKA-ASP
Mercedes
+ 1:15.191
13.
N.Pohler/P.Kaffer/J.Schmidt Attempto
Audi
+ 1:27.863
14.
A.Jung/S.Gachet/C.Haase Sainteloc
Audi
+ 1:29.802
15.
B.Barnicoat/C.Ledogar/A.Watson Garage 59
McLaren
+ 1:31.490
16.
L.Marioneck/M.Siljehaug/P.Niederhauser Reiter YS
Reiter Lambo
+ 1:52.338
17.
C.Klien/M.Seefried/A.Costa Emil Frey
Lexus
+ 2:20.038
18.
R.Salikhov/A.Mattschull/D.Schwager Rinaldi
Ferrari
+ 1 kolo
19.
A.Al Harty/E.McKay/C.Eastwood Oman Racing
Aston Martin
+ 1 kolo
20.
R.Ineichen/P.Keen/F.Perera Grasser
Lamborghini
+ 1 kolo
21.
S.Ortelli/M.Palttala/N.Siedler Emil Frey
Lexus
+ 1 kolo
22.
D.Pierce/R.Smith/S.Morris Parker Racing
Bentley
+ 1 kolo
23.
N.Hommerson/L.Machiels/A.Bertolini AF Corse
Ferrari
+ 1 kolo
24.
G.Smith/J.Gounon/S.Kane M-Sport
Bentley*
+ 1 kolo
25.
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson Strakka
Mercedes
+ 1 kolo
26.
M.Broniszewski/A.Pierguidi Kessel
Ferrari
+ 1 kolo
27.
M.Rostan/N.Stievenart/M.Winkelhock Sainteloc
Audi
+ 1 kolo
28.
A.Demerdjian/L.Bontempelli/G.Fisichella 961 Corse
Ferrari
+ 1 kolo
29.
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas Black Falcon
Mercedes
+ 1 kolo
30.
D.Cameron/M.Griffin AF Corse
Ferrari
+ 1 kolo
31.
A.Santamato/F.Leo/S.Gattuso Lazarus
Lamborghini
+ 1 kolo
32.
P.Giaque/E.Debard/F.Barthez AKKA-ASP
Mercedes
+ 1 kolo
33.
M.Konopka/A.Lewandowski/K.Ling ARC
Mercedes
+ 2 kola
34.
A.Amstutz/L.Machitski/F.Guedes Barwell MS
Lamborghini
+ 2 kola
35.
R.Yoon P.Ehret/R.Penttinen/ Rinaldi
Ferrari
+ 2 kola
36.
J.L.Beaubelique/M.Ricci/N.Jamin AKKA-ASP
Mercedes
+ 2 kola
37.
D.Parhofer/T.A. Forne/F.Stippler Car Collection
Audi
+ 2 kola
38.
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller Herberth MS
Porsche
+ 3 kola
39.
A.Frassinetti/R.Monti/A.Rizzoli Ombra
Lamborghini
+ 4 kola
40.
G.Cipriani/M.Ramos/F.Crestani Lazarus
Lamborghini
+ 4 kola
41.
A.Buchardt/I.Vinke/H.Walkenhorst Walkenhorst
BMW
+ 4 kola
42.
M.Parry/L.Ordonez/A.Buncombe Team RJN
Nissan
+ 5 kol
43.
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet M-Sport
Bentley*
+ 8 kol
44.
M.Aleshin/M.Molina/D.Rigon SMP Racing
Ferrari
+ 23 kol
45.
F.Makowiecki/R.Dumas/D.Werner Manthey
Porsche
+ 23 kol
N
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim R-Motorsport
Aston Martin
+ 49 kol
N
V.Petrov/D.Bulatov/M.Meadows SMP Racing
Mercedes
+ 61 kol
N
C.Harris/A.West/C.Goodwin Garage 59
McLaren
+ 63 kol
N
J.Witt/R.Sanchez/S.Moore Team RJN
Nissan
+ 64 kol
N
E.P.Companc/R.Giammaria/M.Mapelli Grasser
Lamborghini
+ 64 kol
N
J.Klingmann/R.Collard/J.Krohn Rowe Racing
BMW
+ 69 kol
N
M.Beretta/S.Mitchell/M.Kodric Barwell MS
Lamborghini
+ 84 kol
N
M.Wittmann/N.Catsburg/A.Sims Rowe Racing
BMW
+ 91 kol
 

Další vytrvalostní závod se uskuteční ve dnech 18. až 20. května na okruhu v britském Silverstone. Ještě předtím se účastníci seriálu Blancpain GT Series utkají ve dvou hodinu trvajících závodech na okruhu Brands Hatch ve dnech 5. - 6. května.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Endurance Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem vytrvalostních závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných klání.

- Popis Odkaz
  Historie a držitelé titulů Blancpain Endurance Cup Zde
  Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series 27. dubna
  Pořadatelská organizace SRO (vydáno v roce 2015) Zde
  Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
  Pravidla a přehled změn Zde
  Startovní listina - Monza Zde
  Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
  20.04. – 22.04. Monza  
  18.05. – 20.05. Silverstone  
  01.06. – 02.06. Paul Ricard  
  26.07. – 29.07. Spa-Francorchamps  
  28.09. – 30.09. Barcelona  
  Konečné výsledky říjen 2018