Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor: Ron Dennis, část druhá

Rozhovor: Ron Dennis, část druhá

Druhá část rozhovoru se šéfem McLarenu.

Když se Ron Dennis v roce 1980 poprvé postavil do čela McLarenu, tým byl uprostřed krize. Závod nevyhrál od roku 1977 a právě měl za sebou sezónu, během níž se ani jedinkrát nedostal na stupně vítězů. Když skočíme zpět do roku 2014, vidíme Dennise v podobné pozici. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 prozradil, co ho motivovalo k návratu. Tohle je druhá část delšího rozhovoru:

Eric Boullier má pověst člověka, který nemá rád chození kolem horké kaše. Jakým způsobem dokážete vy dva koexistovat v rámci týmu? Určili jste si nějakou pevnou hranici, kterou ani jeden z vás nesmí překročit?

Nemáme žádnou demarkační linii, protože oba chceme stejnou věc. Prožil jsem toho ve svém životě již hodně a umím si představit, jak uvažují lidé kolem mě. Například na začátku mé kariéry v F1 byli jezdci starší než já, později jsem spolupracoval se svými vrstevníky a nyní jsou všichni jezdci mladší než já.

Jedním z prvních jezdců mého týmu Formule 2 byl Graham Hill. Když zaměstnáte dvojnásobného mistra světa, začnete přemýšlet, jak s ním vlastně budete moci spolupracovat? Ale mně se to dařilo. O několik let později jsem měl v McLarenu Ayrtona Sennu a pamatujete si, jak plodnou spolupráci jsme navázali. A teď je tu Eric, který je mladší než já - a já jsem teď ten rozvážnější! O motorsportu mi už Eric neřekne nic nového a mým záměrem je nasměrovat ho správným směrem a pomoci mu pochopit DNA a charakter McLarenu. Pak bude pracovat efektivněji.

Přístup, který si s sebou přinesl z Lotusu, by u nás nefungoval. My pracujeme složitěji a jsme mnohem větším zvířetem. A samozřejmě je tu i naše vášeň pro vítězení. Důvod, proč jsem ho požádal, aby se k nám připojil, je ten, že jsem v něm objevil závodníka. Postupně se propracovával zdola nahoru a to je důležité, protože to změní přístup člověka k vítězstvím i prohrám.

 

A ví Erik "který směr je správný"?

 

Ano, ale když měníte směr, šipka vašeho kompasu se ještě nějaký čas o pár stupňů vychyluje ze strany na stranu. Pokud si zvolíte směr a zjistíte, že před vámi stojí hora, potřebujete přijmout správné rozhodnutí a okamžitě se přizpůsobit nové situací. To je přístup, který nyní prosazujeme.

Takže pokud vám v cestě na sever brání hora, tak ji společně obejdete?

No, možná že toto není dokonalý příklad. Každý chápe, že horu třeba obejít, ale těžší je stanovit přesnou cestu. Půjdu touto cestou, která zdá se bude na začátku jednoduchá a později velmi náročná, nebo se vydám tamtou cestou, která je po celé trase mírně náročná? To jsou rozhodnutí, při kterých hrají důležitou roli zkušenosti.

Poslední dva roky pustili McLarenu žilou. Myslím ve smyslu ztrácení talentů, které si sám vychoval. Nakolik McLaren zasáhly tyto odchody?

No, ono to nebylo ani tak o krvácení, jako spíše o lovu hlav. Samozřejmě, konkurenceschopní lidé chtějí být součástí konkurenceschopného týmu, což bylo naše zranitelné místo. Je to další věc, která se nemusela stát, kdybychom měli silnější management a další důvod na malou přestavbu vedení týmu. Stojí přede mnou makro-výzvy i mikro-výzvy, takže řeším velké problémy a zároveň se seznamuju se silnými a slabými stránkami některých našich lidí. Hlavně těch, kteří se k týmu připojili během posledních 2-3 let.