Frijns: Nejsem o nic horší než Magnussen
Holanďan už nechce testovat, patří na starty velkých cen.
Robin Frijns je nizozemský mladík, jehož jméno jistě zná každý v paddocku Formule 1, přestože se ještě nikdy nepostavil na start velké ceny a ani k tomu nemá zrovna blízko. 22 letý rodák z Maastrichtu nejprve upoutal pozornost mocných lidí F1 svými výkony v juniorských sériích, když dokázal během tří let vyhrát Formuli BMW Europe, Formuli Renault 2.0 a Formuli Renault 3.5.
Krátce na to si však pozornost vyžádalo i jeho sebevědomé vystupování a prořízlá pusa. Známým se stal jeho rozhovor pro holandský Telegraaf, ve kterém přirovnal jezdce Red Bullu ke psům, se kterými si jejich pán může dělat, co se mu zamane.
V průběhu sezóny 2013 přišel Frijns o svého sponzora, místo v GP2 i pozici testovacího jezdce Sauberu a žádný z týmů F1 o něj již neprojevoval vážnější zájem. Nakonec může být rád, že se mu letos ušla alespoň pozice náhradníka u Caterhamu. Holanďan však s odvážnými prohlášeními nepřestal a nejnověji nechápe, proč McLaren najal Kevina Magnussena a ne jeho.
"Přece jsem s ním soutěžil (ve Formuli Renault 3.5 v roce 2012) a porazil jsem ho", připomíná Frijns. "Nejsem o nic horší než on, dokázal bych tedy jezdit minimálně na jeho úrovni. Sledovat jeho debut doma v televizi bylo tedy pořádně frustrující."
Frijns je nadále skálopevně přesvědčen, že patří na starty velkých cen a na pozici testera nehodlá zůstat déle než do konce sezóny.
"Mým cílem je samozřejmě závodní sedačka. Tým ví, že chci být testerem pouze do konce roku a nemám v úmyslu strávit i další rok jako třetí jezdec."
Holanďan prozradil i něco ze zákulisí týmu. V Leafieldu prý v současnosti vládne zklamání ze slabých výkonů jejich nového vozu.
"Doufali jsme, že se naše vozy dokáží posunout o několik míst vpřed (ve srovnání s předchozími sezónami). To se nám však nepodařilo a proto jsou teď všichni zklamaní.
Potřebovali bychom více přítlaku. Spolehlivost je fajn, i když by mohla být i lepší. Všechny týmy měly na začátku roku několik problémů souvisejících hlavně s novými motory. Každý ví, že potřebuje rychlé auto, ale pokud ho nedostane do cíle, tak nezíská vůbec nic. Tým však tvrdě pracuje na nápravě, tak se to snad zlepší."