Frijns se konečně vrací
Van der Lindeho záskok končí
Robin Frijns se konečně dočká. Během nadcházejícího víkendu v brazilském Sao Paulu si totiž Nizozemec opět zazávodí ve formuli E. Stane se tak dvouměsíční pauze. Tu způsobily zlomeniny levého zápěstí a levé ruky, které si pilot stáje ABT Cupra přivodil po kolizi s Normanem Natem při úvodním závodě sezony v Mexico City.
"Poslední dva měsíce pro mě byly jako věčnost. Moc děkuji týmu, FIA a také všem lékařům, fyzioterapeutům a celému paddocku formule E. Všichni se mnou měli trpělivost i přesto, že já jsem byl naopak hodně netrpělivý," těší se Frijns na svůj návrat.
Frijnsův návrat v Sao Paulu se dal očekávat. Rodák z Maastrichtu chtěl totiž nastoupit už před měsícem v Kapském Městě a dokonce už se připravoval na simulátoru v sídle svého týmu v Kemptenu. Následná vyšetření ale ukázala, že ještě není zcela v pořádku.
Pro Frijnse sice o víkendu půjde o první závod ve formuli E po zranění, ne však o úplně první vystoupení na závodní dráze. Před týdnem totiž absolvoval v americkém Sebringu úvodní podnik vytrvalostního mistrovství světa WEC. Nastoupil za stáj WRT v kategorii LMP2 a tvořil posádku se Seanem Gelaelem a Ferdinandem Habsburgem. Ve své třídě obsadila trojice šestou příčku.
Při americkém podniku ho ruka nijak nelimitovala: "Zdálo se, že je to dobré. Závod v Sebringu šel hladce. Na Sao Paulo už jsem připraven," dodává.
Frijnsův návrat současně znamená, že končí působení Sheldona van der Lindeho. Právě Jihoafričan za Frijnse zaskočil v Díriji, Hajdarábádu a Kapském Městě. Nejlépe dopadl při prvním závodě v Díriji, kde skončil šestnáctý.
Snad už to konečně vyjde
Do Sao Paula přijíždí stáj ABT Cupra s cílem získat první body. Je totiž jediným týmem, který i po pěti závodech zůstává s nulou na kontě. Předposlední Maserati na ně má k dobru tři body.
Kromě Kelvina van der Lindeho zatím nedokázal skórovat ani Nico Müller. Švýcar byl ale velmi blízko v indickém Hajdarábádu, kde obsadil 11. místo se ztrátou téměř dvou sekund na Edoarda Mortaru.
Tým během letošní sezony sužovaly mimo jiné i technické potíže. Nejvíce na ně doplatil před měsícem v Kapském Městě. Zde totiž byly vozy dokonce staženy z víkendu ještě před závodem. Důvodem bylo, že se u stáje Mahindra objevily během tréninku problémy se zadním zavěšením. A právě zavěšení ABT Cupra od Mahindry odebírá. I jezdci Mahindry Oliver Rowland a Lucas si Grassi byli staženi.
Zdroj: ABT Motorsport, ABB Formula E, úvodní foto: ABT Motorsport