Frijnsův start v Rijádu ohrožen
Musel na operaci se zlomeným zápěstím
Odstoupení po kolizi během prvního kola v Mexico City, zlomenina levého zápěstí, operace a dost možná absence při nadcházejícím podniku v Rijádu. Pro Robina Frijnse nezačíná nová sezona formule E ani trochu dobře.
Nizozemského pilota vyřadil z úvodního závodu sezony incident s Normanem Natem. Frijns najel na zadní část Francouzova vozu v době, kdy dvojice projížděla pasáží složenou ze zatáček 9, 10 a 11. Frijns se po kontaktu vznesl do vzduchu a následně odstavil své auto v desáté zatáčce. Tím pro něj závod skončil. Kvůli poškozením z kolize musel své účinkování vzdát i Nato.
Jak se ale zanedlouho ukázalo, odstoupením Frijnsovy trable neskončily. Pilot stáje ABT Cupra sice unikl penalizaci, neboť komisaři vyhodnotili situaci jako závodní incident, zcela bez úhony ale nevyvázl. Vyšetření v nemocnici totiž odhalilo zlomeninu levého zápěstí, které si žádalo operaci. Tu už má nyní Frijns za sebou.
Zranění Frijnse nezastihlo v tu nejlepší chvíli. Už za dva týdny se totiž v saúdskoarabském Rijádu uskuteční hned dva závody a není proto vůbec jisté, zda se Nizozemec do té doby stihne zotavit.
Výpadek v Mexico City byl Frijnsovým prvním odstoupením ve formuli E po 32 závodech. Naposledy nespatřil šachovnicový praporek v srpnu roku 2020 v Berlíně. Tehdy ještě hájil barvy stáje Envision Virgin (od minulé sezony pouze Envision).
Za nevydařený bude mexický víkend považovat nejen Frijns, ale i celý tým ABT Cupra. Německá stáj, která dříve spolupracovala v šampionátu s Audi a letos se do něj vrací po roční pauze, toitž nezískala body ani se svým druhým jezdcem. Nico Müller obsadil pouze 14. pozici.
Šéf týmu Thomas Biermaier přiznal, že se tým nenachází v ideální situaci: "Po sportovní stránce to byl těžký vstup do sezony, který jsme ale očekávali. Šampionát sice už dobře známe, letos ale začínáme za úplně jiných podmínek. Uvědomujeme si, že máme co dohánět, měli jsme totiž málo času na přípravu. Ti, kdo nás znají, ale vědí, že budeme i nadále dělat, co je v našich silách," uvedl.
Šance pro Daruvalu nebo Van der Lindeho?
V zákulisí formule E už se začíná spekulovat o závodnících, kteří by mohli za Frijnse zaskočit, kdyby skutečně nemohl v Saúdské Arábii startovat. Za hlavní kandidáty jsou považováni Jehan Daruvala a Kelvin van der Linde.
Daruvala vstoupil do světa formule E letos. Působí zde jako rezervní jezdec Mahindry, která stáji ABT Cupra dodává pohonné jednotky. Ind je současně i nadále členem juniorského programu Red Bullu. V roce 2019 skončil na celkové třetí příčce ve FIA F3 a poslední tři sezony závodil ve formuli 2 za týmy Carlin a Prema. Získal celkem čtyři výhry a v šampionátu skončil nejlépe na sedmé pozici v letech 2021 a 2022. Spekuluje se, že by v F2 měl jezdit i letos, tentokrát ovšem za nizozemský MP Motorsport.
Van der Lindeho dosavadní kariéra se od té Daruvalovy liší celkem podstatně. Jihoafričan totiž zatím závodil pouze s GT vozy nebo s cestovními auty a ve formulovém závodě jsme ho ještě neviděli. Mezi jeho největší úspěchy patří dva tituly v ADAC GT Masters a dvě vítězství v závodě 24 hodin Nürburgringu.
Závody v Rijádu možná bude Robin Frijns sledovat jen v televizi. Foto: ABT Motorsport
Jeden ze svých titulů v ADAC GT Masters, konkrétně ten z roku 2014, získal Van der Linde právě s týmem ABT. V posledních dvou sezonách závodil za stáj rovněž v DTM. Kromě zmíněných dvou sérií se s týmem objevil i v Blancpain GT Series.
Žádného formulového závodu se sice zatím Van der Linde nezúčastnil, přeci jen ale má s touto scénou zkušenosti, a to právě díky formuli E. Během sezony 2019/2020 totiž působil u týmu Audi Sport ABT Schäffler jako testovací jezdec a v roce 2020 se v Marrákeši dokonce zúčastnil nováčkovského testu.
Čeští fanoušci si mohou Van der Lindeho pamatovat mimo jiné i díky sezoně 2017. Během ní totiž absolvoval dva závody v barvách stáje ISR v seriálu Blancpain GT Series. S týmem Igora Salaquardy nastoupil mimo jiné i do čtyřiadvacetihodinovky na okruhu Spa-Francorchamps.
Zdroj: Motorsport, The Race, úvodní foto: ABT Motorsport