Vettelův motor skončil po 120 kilometrech
Úřadujícího šampiona letos trápí týmový kolega i technika.
Sebastian Vettel má v paddocku pověst jednoho z nejpilnějších jezdců, jací se kdy posadili do monopostu Formule 1. V mnohém tak napodobuje svého krajana, Michaela Schumachera. Letos se však Vettelovi nedaří zkrotit ani vůz, ani mladého Australana Daniela Ricciarda. Ten jen před touto sezónou přišel do A-týmu z juniorky Red Bullu a okamžitě si s novým vozem RB10 porozuměl lépe než čtyřnásobný mistr světa.
Na otázku, zda se věnuje studiu Ricciardových dat, Němec odpověděl: "Neustále. Je velmi přínosné, když se máte s kým porovnávat. Nedá se říct, že bych na něj ztrácel v nějakém konkrétním typu zatáček. Je to jiné než s Markem (Webberem). O něm by se dalo říci, že býval velmi dobrý speciálně ve velmi rychlých zatáčkách."
Vettela však trápí rovným dílem problémy s rychlostí i poruchovost jeho RB10 a pohonné jednotky Renault. V Monaku musel odstoupit kvůli problémům s MGU-H, které se stará o rekuperaci tepelné energie z výfukového potrubí. Před Velkou cenou Kanady se však dozvídáme, že úlomky tohoto zařízení poškodily i spalovací motor, který se již nebude dát znovu použít. Jeho ztráta je o to bolestivější, že šlo o téměř nepoužitý motor, který před svým skonem absolvoval pouhých 120 kilometrů.
"Pokud to bude takto pokračovat i nadále, budeme muset brzy zakousnout do hodně kyselého jablka", zněla smutná předpověď Sebastiana Vettela. Ten tak v Montrealu nastoupí s dalším novým motorem, tentokrát s pořadovým číslem 4. Po nasazení šestého bude následovat trest ztráty 10 míst na startovním roštu.